Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomHooijer
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 13-08 21:51
Hoi,

Ik heb een Gigabyte Z370M-D3H moederbord en merk dat ik vrij weinig ruime heb ik mijn micro-ATX behuizing. Ik wil een tweetal oude HDD's koppelen, maar heb er in m'n behuizing gewoonweg geen ruimte voor. Nu is mijn vraag: kan ditzelfde moederbord ook in een grotere (ATX) behuizing gemonteerd worden inclusief alle overige hardware (koeler, powersupply, videokaart etc.).

Hopelijk kunnen jullie me helpen!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:02

br00ky

Moderator Harde Waren
Dat kan. Dat kan je ook in de specs van die kasten vinden ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomHooijer
Oh, kijk aan. Dat wist ik niet. Bedankt! Dat ging mooi snel zo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:50

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Een andere optie is om in plaats van een nieuwe behuizing een SSD te kopen met meer opslag dan die HDD's. Dan heb je ook minder ruimte nodig :)

Welke kast heb je nu, en wat wil je er allemaal in kwijt? In de meeste micro-ATX behuizingen kan je namelijk ook wel een aantal HDD's kwijt (uiteraard wel minder dan in een ATX-kast). Hier heb je er bijvoorbeeld een paar die 4 3.5" HDD's kwijt kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomHooijer
gwystyl schreef op woensdag 1 december 2021 @ 12:03:
Een andere optie is om in plaats van een nieuwe behuizing een SSD te kopen met meer opslag dan die HDD's. Dan heb je ook minder ruimte nodig :)

Welke kast heb je nu, en wat wil je er allemaal in kwijt? In de meeste micro-ATX behuizingen kan je namelijk ook wel een aantal HDD's kwijt (uiteraard wel minder dan in een ATX-kast). Hier heb je er bijvoorbeeld een paar die 4 3.5" HDD's kwijt kunnen.
Ik heb deze: https://tweakers.net/behu...1000_p283176/vergelijken/

Wat ik erin kwijt wil zijn twee SSD's en twee HDD's. Uiteraard zou ik die HDD's om willen zetten naar SSD's, dat zou natuurlijk ook nog kunnen, maar een nieuwe tower bespaart een hoop werk denk ik :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:02

br00ky

Moderator Harde Waren
Een SSD kan je ook prima los aan de kabels laten hangen of eventueel ghetto vastplakken met wat tape. De overige SSD + 2 HDD's kan je dan wel gewoon vastzetten. Zo heb ik het zelf ook een tijdje gehad. SSD's kunnen dat prima hebben.

[ Voor 50% gewijzigd door br00ky op 01-12-2021 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:45
br00ky schreef op woensdag 1 december 2021 @ 13:17:
Een SSD kan je ook prima los aan de kabels laten hangen of eventueel ghetto vastplakken met wat tape. De overige SSD + 2 HDD's kan je dan wel gewoon vastzetten. Zo heb ik het zelf ook een tijdje gehad. SSD's kunnen dat prima hebben.
Op de plek van 1 HDD, kun je tevens 2 SSD's kwijt mbt hoogte. Die kun je dan eventueel met dubbelzijdige tape aan elkaar plakken, of eventueel een universeel bracket ervoor kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:50

gwystyl

Beugeltje dan maar?

TomHooijer schreef op woensdag 1 december 2021 @ 12:12:
[...]

Ik heb deze: https://tweakers.net/behu...1000_p283176/vergelijken/

Wat ik erin kwijt wil zijn twee SSD's en twee HDD's. Uiteraard zou ik die HDD's om willen zetten naar SSD's, dat zou natuurlijk ook nog kunnen, maar een nieuwe tower bespaart een hoop werk denk ik :+
Zo te zien kan je daar twee 3.5" HDD's in kwijt, en dan zou je de SSD's op @br00ky manier kunnen monteren, of bijvoorbeeld los in de ruimte voor de CD-rom drive leggen.

Dat is wel een mooie cleane niet al te grote kast; die zou ik liever houden dan willekeurig welk ATX-bakbeest daarvoor in de plaats zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 10-09 13:21
Gebruik je de 5.25 bays? Je hebt gewoon adapters, of je kan er ook hotswap bays in zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomHooijer
Hmmm... Genoeg oplossingen dus. Ik denk dus dat ik kan zeggen dat ik m'n micro-ATX onderschat, haha! Ik denk dat ik gewoon eens moet kijken hoe ik alles een beetje netjes kan wegwerken in de kast. Nu bungelt er een tweede SSD ergens los in de kast en ligt 1 van de HDD's er ook los in. Prima, maar niet ideaal.

Dank voor het meedenken en de creatieve aanbevelingen hierin, mannen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomHooijer
WEBGAMING schreef op woensdag 1 december 2021 @ 17:55:
Gebruik je de 5.25 bays? Je hebt gewoon adapters, of je kan er ook hotswap bays in zetten.
Daarvan zit er eentje in. Ik kan eens kijken of ik er daar gewoon 1 of 2 van moet halen. Goede tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:43
Als ik de handleiding lees van je kast, dan zou er een converter van 5,25 naar 3,5 bij moeten zitten.

Specifi cations
• 2x 3.5 inch HDD trays or 3x 2.5” SSD - You can mount 1x 3.5 inch HDD tray
and 1x 2.5” SSD at the same time
• 2x 5.25 inch bays, with 1x 5.25>3.5 inch converter included

Bron: https://www.fractal-desig...anual-rev-2.1-0.56-MB.pdf

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Pagina: 1