Beste
Sinds 2013 maak ik gebruik van een Remeha Avanta CV ketel.
Deze heb ik altijd gebruikt i.c.m. radiatoren die voorzien waren van thermostatische of standaard radiatorkranen.
Inmiddels heb ik alle kranen vervangen door slimme thermostatische kranen van het merk Tado.
Hiervoor zijn ook enkele koppelingen vervangen.
Dit is het moment waarop de problemen met mijn CV installatie zijn begonnen.
Er ontstaat een hard kloppend geluid in de leidingen, indien de laatste Tado knop de radiator afsluit.
Oorzaak hiervan is waarschijnlijk mijn CV pomp, deze blijft nog enige tijd draaien nadat mijn CV is gestopt met verwarmen.
Doordat ik geen bypass heb, ontstaat er druk op de leidingen waardoor dit geluid ontstaat.
Deze week is er een bypass gemonteerd, direct bij de CV installatie tussen aanvoer en retour en deze staat nu ingesteld op 3 bar.
Echter, ik hoor nog steeds af en toe het harde kloppende geluid.
Dit geluid kan ik alleen laten verdwijnen door enkele knoppen weer te openen.
Verder heb ik sinds het vervangen van de koppelingen af en toe een hard suizend geluid in de leidingen.
Je kan het water dan echt goed horen stromen.
Dit probleem kan ik terug herleiden naar een heimeier eclipse koppeling die water eenzijdig ingeregeld kan worden.
Wel geteld heb ik één zo'n koppeling en het is deze koppeling die het suizende geluid veroorzaakt.
Deze koppeling kan ingesteld worden op 1 - 15 en heb ik m.b.v. de app van Heimeier ingesteld op 13, maar dit maakt geen verschil.
Het suizende geluid verdwijnt, indien de koppeling op 1/2 wordt ingesteld.
Ook hoor ik geen suizend geluid, indien er meerdere radiatoren openstaan.
Ik weet niet goed, hoe nu verder.
Continu ontstaan er problemen indien een minimaal aantal knoppen (heeft) opengestaan.
De druk op de leidingen/koppelingen lijkt dan toe te nemen met diverse gevolgen.
Plaatsing van de bypass lijkt niet te hebben geholpen.
Graag jullie advies
Sinds 2013 maak ik gebruik van een Remeha Avanta CV ketel.
Deze heb ik altijd gebruikt i.c.m. radiatoren die voorzien waren van thermostatische of standaard radiatorkranen.
Inmiddels heb ik alle kranen vervangen door slimme thermostatische kranen van het merk Tado.
Hiervoor zijn ook enkele koppelingen vervangen.
Dit is het moment waarop de problemen met mijn CV installatie zijn begonnen.
Er ontstaat een hard kloppend geluid in de leidingen, indien de laatste Tado knop de radiator afsluit.
Oorzaak hiervan is waarschijnlijk mijn CV pomp, deze blijft nog enige tijd draaien nadat mijn CV is gestopt met verwarmen.
Doordat ik geen bypass heb, ontstaat er druk op de leidingen waardoor dit geluid ontstaat.
Deze week is er een bypass gemonteerd, direct bij de CV installatie tussen aanvoer en retour en deze staat nu ingesteld op 3 bar.
Echter, ik hoor nog steeds af en toe het harde kloppende geluid.
Dit geluid kan ik alleen laten verdwijnen door enkele knoppen weer te openen.
Verder heb ik sinds het vervangen van de koppelingen af en toe een hard suizend geluid in de leidingen.
Je kan het water dan echt goed horen stromen.
Dit probleem kan ik terug herleiden naar een heimeier eclipse koppeling die water eenzijdig ingeregeld kan worden.
Wel geteld heb ik één zo'n koppeling en het is deze koppeling die het suizende geluid veroorzaakt.
Deze koppeling kan ingesteld worden op 1 - 15 en heb ik m.b.v. de app van Heimeier ingesteld op 13, maar dit maakt geen verschil.
Het suizende geluid verdwijnt, indien de koppeling op 1/2 wordt ingesteld.
Ook hoor ik geen suizend geluid, indien er meerdere radiatoren openstaan.
Ik weet niet goed, hoe nu verder.
Continu ontstaan er problemen indien een minimaal aantal knoppen (heeft) opengestaan.
De druk op de leidingen/koppelingen lijkt dan toe te nemen met diverse gevolgen.
Plaatsing van de bypass lijkt niet te hebben geholpen.
Graag jullie advies