[Woocommerce] bestelling bevestigen naar klant

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik krijg geregeld de vraag of de bestelling goed is aangekomen.
Dit omdat er geen bevestigingsmail naar de klant word gestuurd en ook geen mail dat de klant betaald heeft.
Zo weet de klant dus niet of de betaling en bestelling goed zijn binnengekomen.
Hierbij een screenshot waar alles goed staat ingesteld lijkt me.
Iemand die hier een oplossing voor weet?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5Ci1jiVClB6dKzhhv8NmD9EhRsY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bF7ZwhroDavX8FOXPmPjAUbS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chorro
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-05 16:17
SPF ingesteld voor wat betreft je domein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Niet online
Domein staat goed ingesteld.
Het gaat er vooral om dat de klant een mail krijgt als hij een bestelling plaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-05 16:39

iMars

Full time prutser

Heb ik ook, ligt in mijn geval aan de SPF, deze had ik zover ik weet goed ingesteld maar blijft soms falen wanneer een bepaald domein heul erg strikt is in deze policies.

Mijn mail gaat nu via google, dus alles is daarvoor ingesteld. Mijn webserver ip/naam staat ook in de SPF, maar zie soms in de mail queue van de webserver dat mail gereject wordt.

Kan je daar naar kijken? Dat zegt vaag genoeg wat er aan de hand is.

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Niet online
Ik heb zojuist de mxtoolbox check gedaan.
Er zijn geen SPF records gevonden op mijn website.
Ik heb mijn webhost een bericht gestuurd en gevraagd of hun daar iets mee kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Zoals @Chorro aaneeft klinkt het een beetje als een fout in je mailserver. Je zou eens een scan kunnen doen in een site als mxtoolbox.com of mail-tester.com om te zien of je instellingen wel goed staan, ondanks dat je zelf zegt (denkt) dat dat wel het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Niet online
Oon schreef op woensdag 1 december 2021 @ 11:08:
Zoals @Chorro aaneeft klinkt het een beetje als een fout in je mailserver. Je zou eens een scan kunnen doen in een site als mxtoolbox.com of mail-tester.com om te zien of je instellingen wel goed staan, ondanks dat je zelf zegt (denkt) dat dat wel het geval is.
Zie mijn vorige bericht :P
Ik was je net voor haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

0108daniel schreef op woensdag 1 december 2021 @ 11:09:
[...]

Zie mijn vorige bericht :P
Ik was je net voor haha.
Ja ik zag het toen ik op verzenden drukte, mooi dat je het hebt gevonden in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Niet online
Ik heb een reactie teruggehad en moest dit doorlezen:
https://www.wpbeginner.co...not-sending-order-emails/
Helaas heeft dit geen invloed gehad en krijgen de klanten nog steeds geen bevestigingsmail en ook geen mail dat het verzonden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-05 16:38

Foamy

Fulltime prutser

Via welke weg verstuur je de mails? Maak je hiervoor gebruik van een "transactional mailservice"? Of gooi je alles via wp_mail() de wijde wereld in? En: hoe staat je domein momenteel ingesteld qua SPF/DKIM, etc?

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Niet online
Foamy schreef op donderdag 2 december 2021 @ 17:08:
Via welke weg verstuur je de mails? Maak je hiervoor gebruik van een "transactional mailservice"? Of gooi je alles via wp_mail() de wijde wereld in? En: hoe staat je domein momenteel ingesteld qua SPF/DKIM, etc?
Ik gebruik het email adres wat ik bij mijn webhost had gekregen.
Waar kan ik zien hoe mijn SPF/DKIM staat ingesteld?
Dit is namelijk nieuw voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy

Foamy

Fulltime prutser

Heb je nog iets ingesteld voor de mail in WP zelf? Dat zou al genoeg kunnen zeggen :)

SPF e.d. kun je (afgezien van via command line tools) wel op diverse websites nakijken, bijvoorbeeld: https://toolbox.googleapps.com/apps/dig/#TXT/

(mocht dit te ingewikkeld worden: stuur me de domeinnaam even per DM, dan kijk ik 't snel voor je na)

[ Voor 18% gewijzigd door Foamy op 02-12-2021 21:16 ]

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Detmer

Professioneel prutser

Installeer eens een logging plugin en check of de mails daadwerkelijk verzonden worden. Ik zie in je screenshot namelijk een kruis staan bij "bestelling in de wacht" en "bestelling in behandeling". Naar mijn weten ontvangt je klant dus nooit de bevestiging omdat je die uit hebt staan.

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy

Foamy

Fulltime prutser

Detmer schreef op donderdag 2 december 2021 @ 21:19:
Installeer eens een logging plugin en check of de mails daadwerkelijk verzonden worden. Ik zie in je screenshot namelijk een kruis staan bij "bestelling in de wacht" en "bestelling in behandeling". Naar mijn weten ontvangt je klant dus nooit de bevestiging omdat je die uit hebt staan.
Ik vermoed dat die je nog steeds erg weinig verteld. Namelijk enkel of de mail is aangeboden aan de verzendende SMTP server (ik verwacht standaard wp_mail() dan wel phpmail via de provider). Beter kun je kijken in de SMTP server logs, mochten berichten zijn geweigerd dan kun je dat daar ook direct terugzien namelijk. Iets zegt me echter dat de TS daar waarschijnlijk of geen toegang toe heeft, of niet weet hoe deze geïnterpreteerd moeten worden.

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Detmer

Professioneel prutser

Foamy schreef op donderdag 2 december 2021 @ 21:24:
[...]

Ik vermoed dat die je nog steeds erg weinig verteld. Namelijk enkel of de mail is aangeboden aan de verzendende SMTP server (ik verwacht standaard wp_mail() dan wel phpmail via de provider). Beter kun je kijken in de SMTP server logs, mochten berichten zijn geweigerd dan kun je dat daar ook direct terugzien namelijk. Iets zegt me echter dat de TS daar waarschijnlijk of geen toegang toe heeft, of niet weet hoe deze geïnterpreteerd moeten worden.
Daarom is het wellicht handig om eenvoudig te beginnen. Als ik gelijk heb en de "in de wacht" en "in behandeling" mails zijn uitgeschakeld dan komen ze in de logging plugin ook niet voorbij. Als ze daarin wel voorkomen wordt het verder zoeken waar het mis gaat.

[ Voor 4% gewijzigd door Detmer op 02-12-2021 21:28 ]

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Niet online
Ik heb inmiddels Mollie/Ideal in gebruik.
Als de klant via Ideal betaald krijgt de klant gek genoeg wel een bevestiging.
Pagina: 1