iPhone social media refresht niet.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appel22
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-05 19:23
Mijn vraag
Gister zijn we gearriveerd in Dubai met 3 personen allemaal een iPhone gebruikende, nu is er een probleem met 1 van de telefoons (de anderen werken prima) dat social media niet wil refreshen, (Facebook, Instagram, Snapchat, Tinder) etc. Chats zijn sporadisch mogelijk, dingen posten kan zonder problemen en wordt ook geliked etc.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Probleem telefoon is de iPhone XS Max met iOS 15.1
Werkende telefoon 1 iPhone 13 PRO met iOS 15.1.1
Werkende telefoon 2 iPhone 12 PRO max 15.0.2

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb;
1. uitgelogd op alle apps, en erna weer ingelogd
2. uitgelogd, app verwijderd, geinstallerd en weer ingelogd
3. uitgelogd, app verwijderd, reboot, geinstalleerd en weer ingelogd
4. ipv thuis wifi via een persoonlijke hotspot op mobiele data
5. VPN via NL gebruikt over WIFI en over mobieledata hotspot.
6. wifi handmatig ip gegeven en verbonden

Tijdens alle functies is het wel mogelijk om normaal van internet te gebruiken met andere dingen als browsers, email, netflix, spotify.

Ik zou niet weten in welke hoek ik het moet zoeken, google komt steeds met de opties die ik reeds heb geprobeerd.

Bedankt!

Inventaris | WhatPulse

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Staat iCloud Private Relay misschien aan (of uit)?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appel22
Deze staat op alle 3 de devices uit, cyclen naar aan (zelfde probleem) cycle naar uit probleem blijft voortdoen.

Inventaris | WhatPulse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:08
Gebruiken jullie allemaal dezelfde internet en telefoon providers? Ik weet dat er zaken geblokkeerd zijn in de UAE, zoals bijvoorbeeld VoIP diensten. Het gebruik van VPNs is geloof ik wel mogelijk maar officieel is dit niet toegestaan. Wellicht loop je tegen een blokkade aan die niet in jullie apparatuur zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appel22
Archer_VC10 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 13:26:
Gebruiken jullie allemaal dezelfde internet en telefoon providers? Ik weet dat er zaken geblokkeerd zijn in de UAE, zoals bijvoorbeeld VoIP diensten. Het gebruik van VPNs is geloof ik wel mogelijk maar officieel is dit niet toegestaan. Wellicht loop je tegen een blokkade aan die niet in jullie apparatuur zit.
Goed punt, maar alle 3 de telefoons maken gebruik van KPN, hier zitten we op de wifi van een locale profider. omstandigheden voor de 3 telefoons zijn hetzelfde roaming uit, gebruik van wifi zonder vpn.

In NL werkte alles na behoren, na aankomst hier is de ene telefoon niet refreshbaar.
Dingen als whatsapp en facebook messenger, instagram messenger werken allemaal prima.

Puur the newsfeed die stil ligt en niet updated wordt, heb de tijdzones al veranderd handmatig en auto dat doet geen verschil.

VPN zorgt er soms voor dat bepaalde blokkades weg zijn, whatsapp bellen is dan mogelijk maar verder verhelpt dit het probleem niet.

Inventaris | WhatPulse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-05 10:44
En als die persoon inlogt op een andere telefoon? Misschien staat de persoon op een lijstje van de overheid daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appel22
ex87 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 16:38:
En als die persoon inlogt op een andere telefoon? Misschien staat de persoon op een lijstje van de overheid daar.
Heb iemand thuis laten inloggen op facebook van deze persoon, de nieuwsfeed update daar ook niet dit lijkt wel alsof het niet aan de telefoon ligt maar ergens daarbuiten.

Het is vreemd dat het dan ook van Instagram (onder de FB group dan) geen nieuws feeds binnen komen.
Chats werken wel, puur de nieuws feed wat totaal niet binnen komt.

Inventaris | WhatPulse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Wat als je op diezelfde iPhone, in hetzelde UAE inlogt via Safari inlogt op de socials?

iPhone/iOS en Facebook Apps zijn de laatste tijd niet elkaars beste vriendjes meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appel22
Uiteindelijk de bovenstaande opties geprobeerd, en nagekeken.
Vreemd genoeg hebben deze oplossing niet tot een resultaat gekomen en heeft het zichzelf naar een aantal dagen opgelost en werkte alles zonder aanpassingen naar behoren.

Inventaris | WhatPulse

Pagina: 1