2022 27" iMac Pro te gebruiken als externe monitor?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colossos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-09 01:44
Hoe groot is de kans dat de 2022 27" iMac Pro ook als externe monitor gebruikt kan worden voor m'n Windows laptop? Zonder omslachtige foefjes en/of hacks.

Ik heb nu nog een NUC met Windows maar wil overstappen naar Mac. Maar werk ook veel thuis en heb een grote monitor nodig voor werk. Woon in een appartement dus heb niet veel ruimte. Ik werk in de woonkamer aan de eettafel. Als ik een iMac koop staat dat prachtig maar dan heb ik geen externe monitor meer. Een iMac en monitor kan ik gewoon niet kwijt. Nu kan ik een 14/16" MacBook Pro kopen en m'n monitor blijven gebruiken maar dat vind ik zonde van zulke mooie laptops. Meeste gebruik ik 'm gewoon dan als PC. Het lijkt wel of er geen ideale oplossing is :+

Heeft iemand een tip?

Ik ga de Mac gebruiken voor Lightroom en Photoshop.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:23

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Mac Mini naast je Nuc zetten en beide aan je monitor hangen?

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
https://www.duetdisplay.com/air

Dit gebruik ik wel eens op mijn ipad om 'm als extra scherm voor Windows te gebruiken, en zou zo te zien ook moeten werken op een mac.

Jammer dat ze target display mode hebben afgeschaft, dat was natuurlijk ideaal voor jou.

Mac mini is natuurlijk ook prima idee, maar persoonlijk zou ik gewoon een macbook nemen als je je bestaande scherm blijft gebruiken. Dan heb je in elk geval altijd de optie om 'm mee te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colossos
Dank voor jullie tips. Ik heb alle opties al overwogen. Ik heb nog tot m'n 13e maand om te beslissen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-09 16:13
weet je zeker dat je een imac pro wil gebruiken als externe monitor? mijninziens wel een hele dure externe monitor. Zeker als je ook nog een macbook wil gebruiken. Ik zou dan eerder kiezen voor een krachtige macbook pro (m1 pro) en kijken of je huidige scherm nog mee kan of dat op den duur vervangen. Eventueel via een wallmount zodat je het scherm kan wegdraaien en de eettafel nog goed kunt gebruiken zonder dat daar een volledig ingerichte werkplek terug te vinden is.

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 14:10
Kwam toevallig dit net tegen: Luna Display Gains PC-to-Mac Mode, 5K Support and More

Je kunt de laatste 24" M1 iMac als extern display voor Windows gebruiken dus het lijkt me aannemelijk dat dat ook met een eventuele grotere versie gaat kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colossos
Ziet er goed uit dat Luna Display alleen gaat het feit dat je waarschijnlijk admin rechten nodig hebt om dit te installeren roet in het eten gooien. Dit krijg ik er nooit door bij IT op mn werk.
Pagina: 1