Teams authenticatie code komt niet aan

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smithkj
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-04 13:45
Mijn vraag
Ik ben voor mijn opdrachtgever als gast toegevoegd aan een Teams pagina. als ik deze pagina wil bezoeken dan voer ik mijn gebruikersnaam + WW in van mijn werkgever en klik op volgende. dan verschijnt het 'authenticator' scherm: ik moet goedkeuren in de app óf via de code die de app genereert. er verschijnt geen melding én de code wordt niet herkend. ik kom er dus niet in.

goed om te weten: ik had tot vorige week andere iphone. die is al niet meer binnen handbereik en blijkbaar is de app ook gekoppeld aan de hardware. de authenticator app werkt voor de teams omgeving van mijn werkgever wél.

Relevante software en hardware die ik gebruik
- Teams
- Iphone met authenticator app
- HP laptop, account Azure AD van werkgever (met office 365)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Verwijderen en toevoegen aan de teams als gast lost het probleem niet op
- Ik heb via ak.ms/setup de apparaten al uitgezet en opnieuw toegevoegd
- Ik heb het via een ander account geprobeerd: maar daar ben ik niet welkom op (privé adres, dus dat wil k ook niet).

mijn vermoeden is dat de code nog naar mijn oude toestel wordt gestuurd, waar ik niet meer bij kan. de vraag is dan: hoe valt dat weer te resetten?

ik ben benieuwd of iemand nog een tip heeft, anders moet ik toch gaan klooien met andere (minder goed beveiligde) accounts.

Beste antwoord (via Smithkj op 01-12-2021 13:53)

• Kees-Jan
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-05 07:15
Croga schreef op woensdag 1 december 2021 @ 08:22:
[...]

Hebben ze je alleen verwijdert en toegevoegd aan Teams? Of echt het gast account verwijdert uit de AzureAD? Wellicht is dat nog een poging waard.

In AzureAD sta je als <naam>_<gastdomein>#EXT#@<opdrachtgeverdomein> vermeld. Daar zit je MFA ook aan gekoppeld. Ik ben geen AD admin maar ik zou me voor kunnen stellen dat wanneer die user verwijdert wordt en je opnieuw als gast in Teams aangemaakt wordt, je MFA ook gereset is.
Nope, je primaire MFA zit aan het account gekoppeld waarmee je inlogd in AzureAD, je "eigen" account.
het verwijderen en toevoegen van een guest account heeft niet zoveel zin; je krijgt dan alleen een nieuwe invite-mail, maar ook eventuele authorisatie die aan het guest account zijn gekoppeld moeten dan opnieuw gedaan worden; niet handig dus. ;)
Je moet (de servicedesk van) je eigen organisatie vragen of de MFA gereset kan worden zodat jij met je nieuwe telefoon de MFA opnieuw in kan stellen.

Als de organisatie waar een guest account voor je aangemaakt is dan óók vraagt om MFA is dat "gewoon" de MFA van je eigen organisatie.

[ Voor 6% gewijzigd door Kees-Jan op 01-12-2021 08:35 ]

the older I get, the better I was...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:03
Heel simpel vraag je helpdesk om het op te lossen zij kunnen immers in de 2FA portal en Azure AD logs kijken waar het mis gaat.

Beetje helpdesk medewerker heeft dit met een paar minuten getroubleshoot icm de logging.

[ Voor 26% gewijzigd door HKLM_ op 01-12-2021 08:15 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:23

Croga

The Unreasonable Man

Smithkj schreef op woensdag 1 december 2021 @ 08:09:
- Verwijderen en toevoegen aan de teams als gast lost het probleem niet op
Hebben ze je alleen verwijdert en toegevoegd aan Teams? Of echt het gast account verwijdert uit de AzureAD? Wellicht is dat nog een poging waard.

In AzureAD sta je als <naam>_<gastdomein>#EXT#@<opdrachtgeverdomein> vermeld. Daar zit je MFA ook aan gekoppeld. Ik ben geen AD admin maar ik zou me voor kunnen stellen dat wanneer die user verwijdert wordt en je opnieuw als gast in Teams aangemaakt wordt, je MFA ook gereset is.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Kees-Jan
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-05 07:15
Croga schreef op woensdag 1 december 2021 @ 08:22:
[...]

Nope, je primaire MFA zit aan het account gekoppeld waarmee je inlogd in AzureAD, je "eigen" account.
het verwijderen en toevoegen van een guest account heeft niet zoveel zin; je krijgt dan alleen een nieuwe invite-mail, maar ook eventuele authorisatie die aan het guest account zijn gekoppeld moeten dan opnieuw gedaan worden; niet handig dus. ;)
Je moet (de servicedesk van) je eigen organisatie vragen of de MFA gereset kan worden zodat jij met je nieuwe telefoon de MFA opnieuw in kan stellen.

Als de organisatie waar een guest account voor je aangemaakt is dan óók vraagt om MFA is dat "gewoon" de MFA van je eigen organisatie.

[ Voor 6% gewijzigd door Kees-Jan op 01-12-2021 08:35 ]

the older I get, the better I was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smithkj
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-04 13:45
Check, dan ga ik dat nog een keer proberen! alles resetten en van voren af aan!

thanks!