tv kaart vraagjes

Pagina: 1
Acties:

• kRyPtO
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-06 22:50
is er een tv kaart waar je mee op kan nemen en het meteen in mpeg op slaat en niet av?
en welke heeft de beste kwalitiet met capturing?
thnx voor jullie hulp :)

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:18

Steffie

Opaque

Het bestandsformaat wordt niet bepaald door de tvkaart, maar door de capture software. Met bijvoorbeeld CinePlayer DVR Plus kan je direct in MPEG, MPEG2 of ASF capturen.

Van de standaard TV kaarten van Miro of Hauppauge moet je niet verwachten dat je in een hogere resolutie dan 384x288 kunt capturen, dan moet je een duurdere aanschaffen (of TV-in van je videokaart gebruiken)

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

• Vergeten
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-01-2024

Vergeten

Chaos is complexe orde

Met de windows media encoder (Win98SE en >)
kun je opslaan als mpeg(4). Hij ondersteund standaard a.o. webcams en 'capture from screen'... of hij ook jou TV kaart ondersteunt weet ik niet, maar misschien werkt de 'capture from screen' optie?

• kRyPtO
ik heb nog geen tv kaart maar wil er een gaan kopen op me video kaart zit een s video out maar daar heb ik nix aan want het is een uitgang en met tv heef geen s video in/out

is dit dan wat:
Pinnacle Systems
Studio PCTV
Studio PCTV Rave
Studio PCTV Sat

Hauppauge
WinTV Go
WinTV Primio FM

welke kan ik dan het best nemen? het gaat er alleen maar om om dingen op te nemen van de tv en een beetje tv kijken misschien

• kRyPtO
niemand?

• Steffie

Steffie

Opaque

De kaarten die jij daar opnoemt kunnen bij mijn weten geen van allen op een resolutie hoger dan 384x288 capturen. Voor normaal TV kijken zijn ze wel goed. Kwaliteit van die kaarten is volgens mij ook hetzelfde, ik dacht dat ze allemaal de BT878 chip gebruiken (kan zijn dat de een stereo is en de ander mono, moet je maar even bij de specs kijken).

PCTV Sat is dat niet ene DVB kaart? Daar heb je niets aan zonder schotel.

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Hardware MPEG encoding kaartjes zijn volgens mij erug duur, softwarematig is veel goedkoper maar ik meen dat je daar wel een aardig proc voor nodig moet hebben (500 oid)

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:30
Op dinsdag 21 augustus 2001 19:22 schreef Steffie het volgende:
De kaarten die jij daar opnoemt kunnen bij mijn weten geen van allen op een resolutie hoger dan 384x288 capturen.
Uhm Hauppauge kan tot 768x576 == PAL formaat neem aan dat andere merken dit ook kunnen, alleen realtime in dit formaat wordt wat lastig, je krijgt veel drops als je een langzame cpu hebt.... en dan heb ik het wel over raw capturen, gelijk naar Mpeg of DivX kan je helemaal vergeten in deze res.

• Steffie

Steffie

Opaque

Op dinsdag 21 augustus 2001 22:45 schreef Redje het volgende:
Uhm Hauppauge kan tot 768x576 == PAL formaat neem aan dat andere merken dit ook kunnen, alleen realtime in dit formaat wordt wat lastig, je krijgt veel drops als je een langzame cpu hebt.... en dan heb ik het wel over raw capturen, gelijk naar Mpeg of DivX kan je helemaal vergeten in deze res.
Ik had het over capturen. Volgens mij maakt het niets uit hoe snel je cpu is hoor. Ik heb zelf een hele oude WinTV PCI, maar zelfs met een TB 1400 krijg ik nog dropped frames in iedere resolutie hoger dan 384x284 op 25 frames/sec. Of ik het nou zonder compressie of met compressie doe maakt niets uit.
Voor gewoon TV kijken kunnen ze natuurlijk wel het orginele tv formaat aan.

• kRyPtO
dus er zit haast geen verschil in die kaarten
ik heb ook geen zin om voor 5oo gulden ofzo een tv kaartje te kopen iets te duur voor mij

• Redje
Op woensdag 22 augustus 2001 00:18 schreef Steffie het volgende:

[..]

Ik had het over capturen.
Ik ook ;)
Ik kan met mijn Hauppauge WinTV Radio capturen tot 768x576, zonder compressie en met YVU9 gaat het best goed op een Tbird 1000. Alles lager is al helemaal geen prob.

• Steffie

Steffie

Opaque

Op woensdag 22 augustus 2001 20:13 schreef Redje het volgende:
Ik ook ;)
Ik kan met mijn Hauppauge WinTV Radio capturen tot 768x576, zonder compressie en met YVU9 gaat het best goed op een Tbird 1000.
Vreemd, ik kan dat niet met mijn WinTV PCI in combinatie met een TB 1400. Welk progsel gebruik je dan om te capturen ?

• Redje
Op woensdag 22 augustus 2001 20:41 schreef Steffie het volgende:

[..]

Vreemd, ik kan dat niet met mijn WinTV PCI in combinatie met een TB 1400. Welk progsel gebruik je dan om te capturen ?
Die standaard meegeleverde... WinTV32, 2000 vind ik nix.
Ik kan gewoon kiezen uit oa. med en full res bij het capture menu. Onder Win2k werkt bij mij dibdraw beter cq. sneller dan overlay, ik kan dan is full res capturen bijna zonder drops.

btw. met andere proggies zoals ViruaDub kan ik ook in 768x576 capturen.

Onder win2k kan je de driver nog een beetje tweaken:
device manager -> sound, video... -> legacy video capture -> hauppauge

• Steffie

Steffie

Opaque

Lukt mij dus echt niet met VirtualDub. En je zegt bijna zonder frame drops. Bij mij is iedere frame drop er één teveel, dus zowieso niet acceptabel.
Met Win2k heb ik van alles al geprobeerd en met Win98SE ook, maar dat maakte ook geen verschil.

• Redje
Op woensdag 22 augustus 2001 21:01 schreef Steffie het volgende:
Lukt mij dus echt niet met VirtualDub. En je zegt bijna zonder frame drops. Bij mij is iedere frame drop er één teveel, dus zowieso niet acceptabel.
Met Win2k heb ik van alles al geprobeerd en met Win98SE ook, maar dat maakte ook geen verschil.
Bijna onder Win2k... zowiezo loopt die tvkaart onder Win2k minder, onder Win98 is het geen prob, mits je raw captured, dus grote hdd welkom :)

Anders gewoon ff expirimenteren...

• Steffie

Steffie

Opaque

Op woensdag 22 augustus 2001 21:04 schreef Redje het volgende:
LOL, dat heb ik al wel genoeg gedaan. Misschien komt het wel gewoon omdat mijn kaart al bijna antiek is :+

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:31
Op woensdag 22 augustus 2001 21:04 schreef Redje het volgende:

[..]

Bijna onder Win2k... zowiezo loopt die tvkaart onder Win2k minder, onder Win98 is het geen prob, mits je raw captured, dus grote hdd welkom :)

met overlay UIT kan ik wel capturen met m'n pctv. (op 700x400, nouja, daar in de buurt dan :P )

als ik totaal GEEN compressie doe, dan doet ie nogsteeds een framedrop van 35% ofzo....
met een codec (bijv. indeo ofzo, lekker ligt iig) kom ik op de 50-75% framedrop :(

enig idee?

Verwijderd

ASUS V7100 Combo Deluxe kan het.

• Steffie

Steffie

Opaque

Op woensdag 22 augustus 2001 21:15 schreef awraeven het volgende:
ASUS V7100 Combo Deluxe kan het.
Dat is gelijk een videokaart. Dus kost je een bak met centen, dan kan je net zo goed een dure tvkaart halen, ben je nog altijd goedkoper uit.

Pagina: 1