Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skroicy
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09-06 17:22
Beste mede-tweakers, ik ben een redelijke noob in de hifi wereld, dus ik vraag jullie graag om advies:

Ik zoek een?
Receiver 5.1+

Wat is je budget?
< 1500 Euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken als......
receiver/aansturing van de volgende speakerset:
- L/R: 2x KEF LS50 Meta
- C: 1x KEF R200c of een extra LS50 Meta
- Sub: KEF kc62
Gebruik voor het luisteren van muziek én als 3.1 home cinema set in een kleine woonkamer. Omdat het een kleine kamer is en ik een gelimiteerd budget heb wil ik starten met een 3.1 set en in de toekomst de mogelijkheid hebben om evt. uit te breiden naar een 5.1.2 set.

Wat heb je zelf al gevonden?
Marantz nr1711, omdat deze een klein formaat heeft en hdmi 2.1 ondersteunt.

Welke vragen heb je hier nog over?
- Is de Marantz nr1711 een geschikte receiver voor de bovenstaande speakerset? Of is er wellicht een beter (en compact) alternatief?
- En wat is een goede keuze voor de Center speaker?

[ Voor 10% gewijzigd door Skroicy op 01-12-2021 08:39 . Reden: typos ]

Beste antwoord (via Skroicy op 02-12-2021 02:38)

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 10:15
Elk budget is gelimiteerd, maar € 1.500 is een behoorlijk budget voor een receiver. Dat kan prima voor minder dan de helft.

Antwoord op je vragen:
- De Marantz 1711 is geschikt voor bovenstaande speakerset. De gevoeligheid van de LS50 is met 85db niet super hoog. Vermogen zal niet zo'n issue zijn, maar wat meer kan ook geen kwaad. Een Denon X1700 levert meer vermogen en is goedkoper. Wat mogen de max afmetingen van een receiver zijn?
- Het beste is om een centerspeaker uit dezelfde lijn te kiezen als je fronts. De LS50 lijn heeft geen centerspeaker. Meest homogeen zou nog een LS50 zijn, maar of dat het beste resultaat geeft weet ik niet. Daarnaast ook wel weer een erg prijzige oplossing. De Focal Aria CC900 die ik heb is goedkoper en dat is qua center wel echter andere koek dan zo'n LS50.

[ Voor 4% gewijzigd door Hulleman op 01-12-2021 10:43 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 10:15
Elk budget is gelimiteerd, maar € 1.500 is een behoorlijk budget voor een receiver. Dat kan prima voor minder dan de helft.

Antwoord op je vragen:
- De Marantz 1711 is geschikt voor bovenstaande speakerset. De gevoeligheid van de LS50 is met 85db niet super hoog. Vermogen zal niet zo'n issue zijn, maar wat meer kan ook geen kwaad. Een Denon X1700 levert meer vermogen en is goedkoper. Wat mogen de max afmetingen van een receiver zijn?
- Het beste is om een centerspeaker uit dezelfde lijn te kiezen als je fronts. De LS50 lijn heeft geen centerspeaker. Meest homogeen zou nog een LS50 zijn, maar of dat het beste resultaat geeft weet ik niet. Daarnaast ook wel weer een erg prijzige oplossing. De Focal Aria CC900 die ik heb is goedkoper en dat is qua center wel echter andere koek dan zo'n LS50.

[ Voor 4% gewijzigd door Hulleman op 01-12-2021 10:43 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skroicy
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09-06 17:22
Hulleman schreef op woensdag 1 december 2021 @ 10:43:

Antwoord op je vragen:
Hulleman, dank je wel voor je reactie & de tips. Dit helpt me al verder :) (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:58

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Hoe kies je een receiver?

Jorgen in "Keuze tussen receivers"

Your Friendly Neighborhood Moderator