Duizenden WordPress-sites gebruikt voor verspreiding FluBot-

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-10 00:54

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Topicstarter
@Robert Zomers
blijkt uit onderzoek van securitybedrijf Netcraft.
Nergens is dat onderzoek te vinden. De bron heeft geen enkel bewijs noch enige vorm van informatie over waar het dan expliciet over zou gaan anders dan "dient als proxy".
  • Netcraft is geen hoog aangeschreven en objectieve bron.
  • De schrijver van het artikel daar, Sean Gebbett, is totaal onbekend en derhalve is die kredietwaardigheid ook niet te controleren.
  • 10.000 wordpress websites wereldwijd betekend 0.00219% van de hoeveelheid wordpress websites. M.a.w: niets, want op elk gegeven moment zijn er veel meer Wordpress website vulnerable. Dat is altijd al zo geweest.
  • Het artikel van Netcraft is alleen maar geschreven om hun eigen product te promoten.
Ik kan er wel omheen draaien, maar dit is geen journalistiek wonder artikel. Het heeft ook nul eigen inhoud en wat er dan eigenlijk gecopy/pasta'd wordt, is totaal niet interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert Zomers
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 08-07 13:07

Robert Zomers

Redacteur
Onderzoek is hier misschien inderdaad een te zwaar woord. Analyse was beter geweest. Dit zal ik aanpassen in de tekst.

Verder ben ik het niet helemaal met je eens. De combinatie van een groot aantal sites met de FluBot-malware waar veel mensen last van hebben geeft het wel nieuwswaarde. Het is ook terug te zien in de reacties dat dit leeft bij mensen. Dan de bron: Netcraft is inderdaad een bedrijf en niet onafhankelijk. Wel zijn ze al ruim dertig jaar actief en hebben ze klanten wereldwijd, wat hun claim wel de nodige achtergrond geeft.

Tot slot snap ik wel dat je zelf geen nieuwe informatie uit dit artikel haalt en graag meer achtergrondinformatie had gezien. Dat zal ik meenemen, maar ik moet er ook bij vermelden dat daar niet altijd tijd voor is. In tegenstelling tot de achtergronden waar langer aan kan worden gewerkt en meer de diepte in wordt gegaan.