[Win11] 100% CPU gebruik, geen rare processen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:55
Ik draai een paar weken Windows 11 op mijn (AMD) PC en mijn (Intel) laptop. Beiden hebben een probleem, ongeveer 50% van de keren dat ik ze opstart, hebben ze 100% CPU gebruik. Ik zie alleen geen rare processen draaien en heb ook niet het idee dat ik iets raars heb draaien.

Ik gebruik Bitdefender als antivirus/firewall, pcloud (als online cloud), bitwarden, logitech hub, adguard en vivaldi, maar ook als ik alles uitschakel, zie ik nog steeds veel CPU gebruik.

Een screenshot zet mogelijk wat meer:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k3_yUTNi-QRWiX3TSO3BZgiTlZ8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/B4NNfL9aW9vN5UVG8lexxwcz.png?f=fotoalbum_large

Vreemd genoeg staan Office, Widgets, Windows Defender Smartscreen ook bij de processen die veel gebruiken. Soms zie ik ook Radeon Software erbij staan.
Maar veelal servicehosts.

In process explorer zie ik ook niks raars. En dezelfde data. System en svchost.exe gebruiken constant 10% of meer cpu en de rest staat ook niet echt stil. Ook van services heb ik al eens alles stopgezet wat ik stop kan zetten, maar dat lijkt niks uit te halen.

Het vreemde is dus dat het op zowel mijn AMD (3700x en 5700xt) PC en Intel i5 10210 laptop heb. Waardoor ik niet het idee heb dat het zomaar een driver of iets is. Wel gebruik ik dezelfde software maar daarvan draai ik sommigen al maanden en bv office heb ik er al opnieuw opgezet. Wat ik uit kan zetten (alles behalve bitdefender) heb ik al afgesloten en bitdefender heb ik ook al eens uitgezet.

Verder heb ik nog een 3e windows machine (intel i3 9100) waar het probleem zich niet voor lijkt te doen. Ook daar heb ik bitdefender, adguard e.d. draaien. Die draait echter nog windows 10.

Dus wie oh wie heeft een idee wat ik kan proberen of weet zelfs een oplossing?
Nogmaals, ik heb het dus niet altijd als ik de pc opstart, maar wel vaak. Verder is alles up2date, waarbij ik geen windows insider draai, laatste amd en intel drivers erop heb staan en meer.

[ Voor 4% gewijzigd door Martinspire op 30-11-2021 20:12 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Klik eens op het tabje 'Details' en sorteer dan nogmaals op CPU Usage :+

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Mja ik dacht dat wel duidelijk was dat ik daar al had gekeken, maar alsnog wat screenshots:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k9NqCoyRgPD1kfzgrOPO-kmpw40=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AG9GbRCU6KyDggu4UrHBzo3i.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v1cpoEt1u1NZUp7Lpy2WTkRyKUQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/n5tA4AUeG0OBZIeOPX0kXt3H.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dswx45rTHLD2mxuUF6_cjTE52Ns=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Td2Mla7lGwDfyfQrpVfHvgAk.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RCfITxP6pPQOD22SsCvBhR8irgU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/s3aKG12gizYijkksTrUSi5mi.png?f=fotoalbum_large

Ik heb verder gemerkt dat het vrijwel altijd de eerste keer van de dag is dat ik de pc opstart, waar ie zo'n cpu usage heeft.
Als ik hem dan reboot, dan lijkt het weg. Maar start ik hem later op de dag dan is in meeste gevallen ook de cpu usage niet hoog. Al heb ik natuurlijk nog wel een andere keer gezien dat het probleem weer terug was. Ik kan in ieder geval niet at-will een sessie met hoge cpu opstarten, wat het beantwoorden wel wat lastiger maakt.

GPU en Netwerk is niet echt druk, dus het lijkt me niet dat er iets aan het minen is.

[ Voor 22% gewijzigd door Martinspire op 02-12-2021 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-10 10:33
Tevens je SSD lijkt 100% belast te zijn in je laatste screenshots.

Is de SSD ook constant zwaar belast? Zo ja, welk proces vreet zoveel en wat zijn de SMART waardes van je SSD?

[ Voor 8% gewijzigd door osmosis op 02-12-2021 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
osmosis schreef op donderdag 2 december 2021 @ 10:29:
Tevens je SSD lijkt 100% belast te zijn in je laatste screenshots.

Is de SSD ook constant zwaar belast? Zo ja, welk proces vreet zoveel en wat zijn de SMART waardes van je SSD?
Op zich is ie niet echt zwaar belast. Een paar procent meestal vanwege de andere processen ook. Maar doorgaans op wat pieken na is ie niet echt druk.

SMART waarde is OK.

Dus vandaag heb ik mijn pc 3x gestart. 1 en 3 was 100% cpu, 2 was normaal.

[ Voor 9% gewijzigd door Martinspire op 02-12-2021 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-10 10:33
Martinspire schreef op donderdag 2 december 2021 @ 10:42:
[...]

Op zich is ie niet echt zwaar belast. Een paar procent meestal vanwege de andere processen ook. Maar doorgaans op wat pieken na is ie niet echt druk.

SMART waarde is OK.
Alsnog vreemd, ik heb een NVMe SSD waar mijn Windows installatie op staat.
Heb mijn SSD nog nooit 100% belast gezien. Of ben je bijv bezig met enorme databases te immigreren?

Ik heb dit gedrag vaker gezien bij de één was het een combi van McAfee & AVG wat op één of andere manier de hele OS lam legde, constant 100% belast met enorm hoge accestijden.

Bij de ander was het een defecte SATA kabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
osmosis schreef op donderdag 2 december 2021 @ 10:48:
[...]

Alsnog vreemd, ik heb een NVMe SSD waar mijn Windows installatie op staat.
Heb mijn SSD nog nooit 100% belast gezien. Of ben je bijv bezig met enorme databases te immigreren?

Ik heb dit gedrag vaker gezien bij de één was het een combi van McAfee & AVG wat op één of andere manier de hele OS lam legde, constant 100% belast met enorm hoge accestijden.

Bij de ander was het een defecte SATA kabel
Mja hij is wel bezig, maar ik snap dat als de CPU 100% belast is, er ook wel wat bestanden op en neer gaan, maar ik kan niet echt zien wat.

Verder wisselt ie tussen de 1 en 30% zo'n beetje. Meestal onder de 10.

Ik heb Bitdefender al een keer helemaal uitgezet, maar die lijkt het ook niet minder te maken. Maar ik zie zoveel processen die ik daar niet verwacht, zoals ik al zei: Office, Windows Widgets, diverse netwerk services, etc. Soms Radeon Software, nu weer niet. Allerlei apps die normaal ook niet druk zijn, zijn dat nu wel. Mogelijk omdat ze niet hun processen kunnen afmaken of zo.

Verder lukt het me nu niet om van de 100% CPU af te komen. Al 3x herstart en nog steeds bezig.

Ik kan wel downgraden naar Windows 10, maar ik verwacht dat ik ooit toch wel over moet naar 11 en dit nog niet iets lijkt waar meer mensen last van hebben.

System of een ander proces blijft bovenaan staan. Als ik nu wat afsluit, dan staat Vivaldi constant bovenaan. Nu staat ie ook nog steeds constant 22% nu ik wat kon afsluiten wat eerder niet lukte. Maar het is nooit <5% wat ie wel doet als ie normaal opstart.

[ Voor 7% gewijzigd door Martinspire op 02-12-2021 11:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02:29

Umbrah

The Incredible MapMan

Probeer eens in een adminned powershell (start > terminal > rechts klikken > run as admin):

code:
1
(Get-Counter '\Process(*)\% Processor Time').CounterSamples | Where-Object {$_.CookedValue -gt 5}

Als ook daar specifiek System heel erg opvalt, dan zou dit een handige guide kunnen zijn. Meestal is het een driver, een stuk malware, of een overijverige virusscanner die zichzelf scanned (ik houd het zelf lekker bij Defender. Snel, no-nonsense, en doet alles wat ik wil):

https://superuser.com/que...age-by-the-system-process

[ Voor 46% gewijzigd door Umbrah op 02-12-2021 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Umbrah schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:01:
Probeer eens in een adminned powershell (start > terminal > rechts klikken > run as admin):

code:
1
(Get-Counter '\Process(*)\% Processor Time').CounterSamples | Where-Object {$_.CookedValue -gt 5}

Als ook daar specifiek System heel erg opvalt, dan zou dit een handige guide kunnen zijn. Meestal is het een driver, een stuk malware, of een overijverige virusscanner die zichzelf scanned (ik houd het zelf lekker bij Defender. Snel, no-nonsense, en doet alles wat ik wil):

Get-Counter : Internal performance counter API call failed. Error: c0000bb8.

?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:54

DataGhost

iPL dev

SMART ok of niet, vind ik het alsnog kunnen lijken op iets met disks. Staat er in je event log misschien iets? Heb je je chipsetdrivers e.d. geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Haakjes e.d. wel gebruikt, en run-as-admin gedaan?:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v2ZrMiONCI-4YrT9G2UfS2g942M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZNHLGDXzyv5h9Nqn04kO7Tjm.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Umbrah schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:06:
Haakjes e.d. wel gebruikt, en run-as-admin gedaan?:

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yza56zBTHwZx-ZTBD5kObGHoyCo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/l0NZOw5qkLH0w0GsfTlWG7Hp.png?f=fotoalbum_large
In een administrator powershell ja. Ik vind het ook vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
DataGhost schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:06:
SMART ok of niet, vind ik het alsnog kunnen lijken op iets met disks. Staat er in je event log misschien iets? Heb je je chipsetdrivers e.d. geïnstalleerd?
Chipset e.d. heb ik inderdaad erop staan. Mede ook omdat er problemen waren bij AMD. Event log toont niets raars. Dat wat dingen niet konden starten (want die sloot ik net af)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Huh. Dat klinkt niet helemaal koosjer... ook niet hoe elk proces een beetje (ik heb op een kale W11 widgets uit en zie 0,0 verbruik bijvoorbeeld daarvan) verbruikt.

Zou je eens back to basics kunnen gaan, en zaken als bitdefender willen uninstallen (uitzetten is niet genoeg, kreng heeft de neiging zichzelf als rootkit te gedragen), adguard willen uninstallen (persoonlijk genoeg aan pihole + ublock), en de browser willen sluiten?. Het feit dat je niet bij OS performance counters kan via een adminned powershell geeft aan dat er iets héél erg mis is.

Ik neig zelfs naar niveau "sfc /scannow"-niveau mis. Of in die tijd dat er kant-en-klare botnet edities van Win7 ultimate rondgingen op torrent sites...

Dat je op een normale install dit soort dingen niet kan doen, is erg gek (één keer een winserver gehad die zo'n conflict had dat hij 30.000 events/minuut in eventvwr zette vanwege een driver/rechten conflict met de virusscanner...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Oh wacht, ik heb een Nederlandse installatie:

PS C:\WINDOWS\system32> (Get-Counter -Counter '\Processor(*)\Percentage processortijd').CounterSamples | Where-Object {$_.CookedValue -gt 5}
>>

Path InstanceName CookedValue
---- ------------ -----------
\\gamepc2021\processor(8)\percentage processortijd 8 29,0581828511395
\\gamepc2021\processor(11)\percentage processortijd 11 73,7823719232472
\\gamepc2021\processor(_total)\percentage processortijd _total 7,75636127254864

SFC scannow en DISM had ik al gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Umbrah schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:01:

code:
1

Ik zit even die performance tool uit te pluizen met een capture, maar ik zie de grootste aantallen onder "n/a" staan, geen verdere processen. En wat er aan processen onder staat, is ook niks raars.

System heeft er bv 157k waarvan 137k onder n/a, dan ntoskrnl.exe met 18k. Onder svchost hetzelfde verhaal.

[ Voor 5% gewijzigd door Martinspire op 02-12-2021 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:19
Werkt deze fix voor jou:
Snake_Eye schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 00:34:
Ik bemerk ook dat het hele systeem warmer wordt met windows 11.
Heb dit even ingesteld kijken of het helpt. Moet zeggen dat de fans nu niet meer zo hard draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Eye
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 21:44
Ja, maar heb andere oplossing gevonden. Ik heb een Asus moederbord, en heb ledverlichting/Aura.
Door de juiste kleur in te stellen Armoury Crate en voor custom fans instellingen gebruikte ik Asus AIsuite 3.
Nu zag ik op de Asus site, geen Asus AIsuite 3 beschikbaar is, als je besturingssysteem op Windows 11 was ingesteld. Alleen maar Armoury Crate was beschikbaar. Nu heb ik Asus AIsuite 3 gede-installeerd, en Fan Expert 4 in Armoury Crate ingesteld op silence. Nu is alles koeler.

Maar als je die ene Fix toepast van mijn eerdere melding, dan kan je CPU niet meer boosten.

[ Voor 3% gewijzigd door Snake_Eye op 03-12-2021 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Ik zie wel dat ie op min 99% stond in een Ryzen Balanced profiel. Maar als ik die op 1% instel, gebeurt er ook niks.
Snake_Eye schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 19:20:
[...]
Ja, maar heb andere oplossing gevonden. Ik heb een Asus moederbord, en heb ledverlichting/Aura.
Door de juiste kleur in te stellen Armoury Crate en voor custom fans instellingen gebruikte ik Asus AIsuite 3.
Nu zag ik op de Asus site, geen Asus AIsuite 3 beschikbaar is, als je besturingssysteem op Windows 11 was ingesteld. Alleen maar Armoury Crate was beschikbaar. Nu heb ik Asus AIsuite 3 gede-installeerd, en Fan Expert 4 in Armoury Crate ingesteld op silence. Nu is alles koeler.

Maar als je die ene Fix toepast van mijn eerdere melding, dan wordt je kan je CPU niet meer boosten.
Ik heb geen Asus moederbord, maar MSI. Ik zie nu via MSI Center wel dat er een nieuwe versie is van bluetooth, audio en amd chipset. Die laatste is 3.10.08.506 en de nieuwe is 3.10.22.706. Dus dat ga ik wel even proberen.

Verder zie ik dat ik Servicehost Network Store Interface Service wel kan sluiten (volgens mij ging dat eerst niet) en dan zakt de CPU load grotendeels. Krijg wel zo'n "wilt u het systeemproces <x> beëindigen?" met niet opgeslagen gegevens verwijderen e.d.

Als ik dat gedaan heb, is System nog wel op ongeveer 20% bezig, maar ik zie de rest van de applicaties weer wat reageren. Echter als ik dan nog wat items sluit die bovenaan staan, (ineens is Telemetrie Microsoft-compatibiliteit ook een paar procent bezig, misschien omdat iets crashed) dan komt mijn CPU weer gewoon onder de 5%. Logitech Options bv. Die kan ik overigens later weer gewoon zonder problemen herstarten dus ik vermoed dat het mogelijk niet daarin zit. Ik heb die overigens nodig om mijn scrollwiel-click als middle-mouse click in te kunnen stellen...

Vreemd genoeg doet mn laptop wel weer een tijdje normaal, maar mn gamepc heeft dus deze "fix" nodig. Ik zal nog even kijken wat de driver update doet.

Edit: drivers maakt niks uit en herstarten van logitech options gaat prima waarbij ik overigens geen account gebruik en geen data deel, dus dat lijkt me verder geen issue...

Edit2: Network Store Interface Service start na een tijdje ook weer opnieuw op zonder problemen. En als ik bij services.msc kijk bij het stoppen van deze service, dan komt ie met een popup van gelinkte services en dat die ook worden gestopt:
  • WLAN autoconfig
  • Windows Connection MAnager
  • UPnP Device Host
  • SSDP Discovery
  • Network Connected Devices Auto-Setup
  • Network List Service
  • Network Connections
  • Windows Defender Firewall
  • Workstation
  • IP Helper
  • IKE and AuthIP IPsec Keying Modules
  • Host Network Service
  • DNS Client
  • WinHTTP Web Proxy Auto-Discovery Service
  • DHCP Client
Dus waar zou het bij kunnen liggen en is er toevallig 1 die er niet bij hoort?

Onder Afhankelijkheden van de eigenschappen van deze services staan de volgende

Afhankelijk:
  • NSI Proxy Service Driver
  • Remote Procedure Call
Afhankelijkheden:
  • Configuratieservice voor IP-vertaling
  • DHCP Client
  • DNS Client
  • Host Network Service
  • IKE and AuthIP IPSsec Keying Modules
  • IP Helper
  • Network Connections
  • Network Connectivity Assistant
  • Network List Service
  • SSDP Discovery
  • Windows Connection Manager
  • Windows Defender Firewall
  • Workstation
Aantal zijn ook nog uitklapbaar, maar in hoofdlijnen lijkt me dit wel duidelijk

[ Voor 29% gewijzigd door Martinspire op 03-12-2021 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Martinspire schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 20:44:
...
Verder zie ik dat ik Servicehost Network Store Interface Service wel kan sluiten (volgens mij ging dat eerst niet) en dan zakt de CPU load grotendeels...
Als je NSI service op 100% staat en je een VPN-client draait (die Zerotier One interface) zou ik toch voor de lol even proberen of het de-installeren van die vpn client helpt. Die Zerotier One client is ooit gemaakt voor windows 7; grote kans dat-ie niet compatibel is met windows 11

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Brahiewahiewa schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 01:29:
[...]

Als je NSI service op 100% staat en je een VPN-client draait (die Zerotier One interface) zou ik toch voor de lol even proberen of het de-installeren van die vpn client helpt. Die Zerotier One client is ooit gemaakt voor windows 7; grote kans dat-ie niet compatibel is met windows 11
Die heb ik er pas deze week opgezet, de problemen waren er daarvoor al. En ik hoef die niet af te sluiten om de cpu weer kalm te krijgen. Kan wel verwijderen, maar zal weinig uitmaken denk ik

[ Voor 5% gewijzigd door Martinspire op 04-12-2021 09:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21:39
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of je dit probleem ook treft in safe mode. Dan kan je uitsluiten of het iets van MS zelf is of dat de load veroorzaakt wordt door een 3rd party software.

Idempotent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Ik denk dat ik het lek boven heb. Bij de Microsoft Store stonden een aantal items met een error "0x8024044A" die niet wilden updaten/downloaden. Allen van Microsoft trouwens. C++ voor UWP (in 3 jaartallen, 2013, 2015 en 2018 meen ik) en ook directx. Vreemd genoeg zag ik de Microsoft Store niet staan onder apps die wat aan het doen waren (gewoon constant CPU op 0 en Mem op vaste waarde) en de overige apps werden normaal bijgewerkt. Maar na de store reset te hebben en de C++ dingen gewoonweg te verwijderen (ik zie wel wanneer ik ze weer nodig heb), zie ik bij taakbeheer nu gewoon <3% load in idle.

Ik dacht dat ik daar al gekeken had of er problemen waren en ik meen dat hier eerst niks stond dus heb er ook verder niks gezocht. Maar nu ik dus de app reset heb, lijkt ie weer normaal te werken. Onder die foutcode kon ik verder ook niks vinden via google, dus het lijkt ook niet echt een standaard probleem, maar zowel mijn laptop als mijn pc hadden in de store dus wel dezelfde foutmelding staan.

[ Voor 11% gewijzigd door Martinspire op 09-12-2021 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:42

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Martinspire schreef op donderdag 9 december 2021 @ 18:06:
Maar na de store reset te hebben en de C++ dingen gewoonweg te verwijderen (ik zie wel wanneer ik ze weer nodig heb), zie ik bij taakbeheer nu gewoon <3% load in idle.
En hoe heb je die store gereset? Dan kunnen wij er ook wat van leren :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Microkid schreef op donderdag 9 december 2021 @ 18:23:
[...]

En hoe heb je die store gereset? Dan kunnen wij er ook wat van leren :)
Instellingen->Apps en onderdelen->In de lijst pak je dan Microsoft Store->...->Geavanceerd->Opnieuw Instellen->Opnieuw instellen

Zojuist merkte ik dat de 4 items weer in de lijst van updates staan en dat ze weer dezelfde foutmelding geven.

Het gaat dus om:
  • DirectX Runtime
  • Microsoft Visual C++ 2012 UWP Desktop Runtime Package
  • Microsoft Visual C++ 2015 UWP Desktop Runtime Package
  • Microsoft Visual C++ 2013 UWP Desktop Runtime Package
Allen onder Microsoft Platform Extensions. Allen met melding "Er is bij ons iets verkeerd gegaan" en als optie "Opnieuw Proberen" of Download Annuleren (onder de ...).

Voordat ik hersteld had, werkte opnieuw proberen echter niet en kwam er hetzelfde weer te staan. Nu doet ie even laden en klaar. Dus wellicht is het alsnog wel opgelost. Ik dacht even namelijk dat het niet werkte. Zal nog eens in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Dus even resumé:
  • 4 items blijven hangen in de Microsoft store, DirectX en C++ runtimes. Deze laten zich niet opnieuw installeren en ondertussen loopt je CPU op 100%
  • Microsoft Store resetten (Instellingen->Apps en onderdelen->In de lijst pak je dan Microsoft Store->...->Geavanceerd->Opnieuw Instellen->Opnieuw instellen)
  • Herstart pc
  • Updates in de store opnieuw proberen (deze verschijnen misschien niet meteen gezien ie net reset is)
  • Done

[ Voor 8% gewijzigd door Martinspire op 09-12-2021 20:12 ]

Pagina: 1