Mijn vraag
...
Op mijn Asus desktop met Windows 10 (en dual boot Linux Mint) is de harde schijf (1 TB) verdeeld in C en D partitie.
Op de D partitie (voor opslag) heb ik twee problemen :
1 De prullenbak op schijf D geeft nog een inhoud van 19GB . Dat zijn bestanden die ik een keer wou verwijderen maar toen liep pc vast. Als ik op icoon prullenbak klik geeft hij aan dat hij leeg is.
Naspeurwerk op Google en via programma Treesize Free kwam ik erachter dat de prullenbak op schijf D nog niet verwijderde bestanden bevat. Ik kan ze echter niet verwijderen. Bestanden zijn alleen te zien in Treesize en niet in Verkenner/prullenbak
2 In Windows Verkenner klopt ook volgens mij de vrije ruimte niet. Ook dit geconstateerd met Treesize free. De uitkomst van Treesize lijkt mij te kloppen. Verkenner niet en dat scheelt een 156 GB aan ruimte die volgens windows 10 gebruikt is maar volgens mij niet.
Relevante software en hardware die ik gebruik
.Asus 31cd-nl029t
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Prullenbak op c en d partitie zichtbaar maken
Treesize free gedownload en resultaten bekeken.
Probleemoplosser windows geen resultaat.
Diverse zoekacties Google maar geen bevredigende oplossingen.
Wie heeft een idee hoe dit op te lossen? (afgezien van schone installatie)
Alvast bedankt!
...
...
Op mijn Asus desktop met Windows 10 (en dual boot Linux Mint) is de harde schijf (1 TB) verdeeld in C en D partitie.
Op de D partitie (voor opslag) heb ik twee problemen :
1 De prullenbak op schijf D geeft nog een inhoud van 19GB . Dat zijn bestanden die ik een keer wou verwijderen maar toen liep pc vast. Als ik op icoon prullenbak klik geeft hij aan dat hij leeg is.
Naspeurwerk op Google en via programma Treesize Free kwam ik erachter dat de prullenbak op schijf D nog niet verwijderde bestanden bevat. Ik kan ze echter niet verwijderen. Bestanden zijn alleen te zien in Treesize en niet in Verkenner/prullenbak
2 In Windows Verkenner klopt ook volgens mij de vrije ruimte niet. Ook dit geconstateerd met Treesize free. De uitkomst van Treesize lijkt mij te kloppen. Verkenner niet en dat scheelt een 156 GB aan ruimte die volgens windows 10 gebruikt is maar volgens mij niet.
Relevante software en hardware die ik gebruik
.Asus 31cd-nl029t
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Prullenbak op c en d partitie zichtbaar maken
Treesize free gedownload en resultaten bekeken.
Probleemoplosser windows geen resultaat.
Diverse zoekacties Google maar geen bevredigende oplossingen.
Wie heeft een idee hoe dit op te lossen? (afgezien van schone installatie)
Alvast bedankt!
...