Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiorookie
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 13-12-2021
Hallo,

ik ben nieuw hier. Net verhuisd en met m'n laatste centjes m'n eerste stappen in de audiowereld aan het zetten.

Ik heb een Argon Audio TT draaitafel staan (met geïntegreerde RIAA-/phono-voorversterker die je aan / uit kan zetten), twee prachtige vintage KEF Concerto boxen en een Bose Acoustimass 10-systeem.

Nu kan ik daar van iemand een Onkyo TX-NR509 bij kopen tweedehands, maar daar zit geen aparte phono op. Maakt dat uit nu dat er op die Argon Audio TT een geïntegreerde RIAA-/phono-voorversterker op zit?

Zo ja; welke receiver / versterker zouden jullie mij dan aanraden, gelet op de omstandigheid dat ik een klein budget heb?

Veel dank en muzikale groeten,

Sander

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:44
audiorookie schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 15:14:
Ik heb een Argon Audio TT draaitafel staan (met geïntegreerde RIAA-/phono-voorversterker die je aan / uit kan zetten)

...

Nu kan ik daar van iemand een Onkyo TX-NR509 bij kopen tweedehands, maar daar zit geen aparte phono op. Maakt dat uit nu dat er op die Argon Audio TT een geïntegreerde RIAA-/phono-voorversterker op zit?
Ergens in de keten moet een Phono versterker zitten, als deze al in de platenspeler zit dan hoeft deze niet meer op de receiver/versterker aanwezig te zijn. Ik zou genoemde Onkyo echter niet nemen. Is er eentje uit de serie waarin HDMI boards overlijden of DSP chips. Toegegeven, alleen je digitale deel valt weg (waar je dus geen last van hebt als je alleen Phono aan gaat sluiten) maar toch zou ik liever kijken naar andere merken die deze issues niet hebben.
Zo ja; welke receiver / versterker zouden jullie mij dan aanraden, gelet op de omstandigheid dat ik een klein budget heb?
Specificeer "klein budget".

Tevens valt dit onder aankoopadvies, ik verhuis dit topic die kant op: AUD > CEA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiorookie
Dank voor je snelle reactie!

De Acoustimass 10 moet voor een deel via HDMI gaan als 5.1 surround voor TV.

Klein budget is maximaal € 100 (tweedehands).

[ Voor 4% gewijzigd door audiorookie op 30-11-2021 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:44
Welke Bose is dit precies? Welke serie? En aangezien er nu ook over een TV wordt gesproken: over welke TV gaat het hier?

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiorookie
Acoustimass® 10 series III home cinema speaker system (4 surround speakers, 1 center speaker, 1 subwoofer) en Samsung UE46ES8000.

[ Voor 25% gewijzigd door audiorookie op 01-12-2021 12:14 ]