Defecte harddisk en encrypted backup EFS

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-11-2024

Arnevld

Warhammer

Topicstarter
Hoi mede Tweakers,

Voor een familie lid ben ik een laptop aan het herstellen die gelukkig een goede backup heeft.
Alleen een paar folders die de persoon wil openen zijn encrypted binnen windows 10.
De computer heeft een nieuwe SSD omdat deze vervangen moest worden wegens defecte sectoren.
In een andere machine kan ik ook deze backup folders niet openen. Alle files hebben een slotje.

Ik heb de originele bitlocker key, maar dit is niet toepasbaar is.
De cipher /d command werkt niet want die geeft als output 0 files decrypted.
Het totale gegevens bestand is maar 994mb, en tools als Recuva helpen mij hier ook niet bij.

Iemand nog een suggestie of moeten we accepteren dat deze data kwijt is?

*Edit er zijn ook geen PFX bestanden gebackupped :-(

[ Voor 3% gewijzigd door Arnevld op 30-11-2021 14:02 ]

Warhammer en PC games en lego

Beste antwoord (via Arnevld op 30-11-2021 19:02)

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-10 21:30

SambalBij

We're all MAD here

Read 'em and weep....

Recent topic.. Als je van de originele disk die encryptiekeys niet meer hebt (Uit het gebruikersprofiel) ben je die data helaas kwijt...

edit:
Mocht je in jouw geval wellicht die orignele disk nog wel hebben en kunnen benaderen (Wat in het gelinkte topic niet meer ging, disk was verkocht)
Het certificaat wat je zoekt heeft, voor zover ik hier nu zie, geen pfx extensie, en is ook geen p12/pfx bestand.

Mocht je dat bestand toch kunnen achterhalen, het is een 'sst' bestand; als je die zou renamen naar .sst, dan kun je hem openen met de certificate manager van windows, of dat bestand importeren in de certificate store van de aangemelde gebruiker. Wachtwoord is als het goed is hetzelfde als het accountwachtwoord van het oude account op de oude computer.

@Arnevld Ik tag je nog even omdat ik nog wat aan mijn post toevoegde na jouw laatste reply; weet niet of je dat anders nog ziet....

[ Voor 64% gewijzigd door SambalBij op 30-11-2021 19:16 ]

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:33
Ik weet niet in wat voor staat de oude HDD is wat betreft beschadigde sectors?
Misschien kan je de oude systeempartitie toch nog kan copieeren zodat je er toch mee kan opstarten en/of de bestanden kan decrypten?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-10 21:30

SambalBij

We're all MAD here

Read 'em and weep....

Recent topic.. Als je van de originele disk die encryptiekeys niet meer hebt (Uit het gebruikersprofiel) ben je die data helaas kwijt...

edit:
Mocht je in jouw geval wellicht die orignele disk nog wel hebben en kunnen benaderen (Wat in het gelinkte topic niet meer ging, disk was verkocht)
Het certificaat wat je zoekt heeft, voor zover ik hier nu zie, geen pfx extensie, en is ook geen p12/pfx bestand.

Mocht je dat bestand toch kunnen achterhalen, het is een 'sst' bestand; als je die zou renamen naar .sst, dan kun je hem openen met de certificate manager van windows, of dat bestand importeren in de certificate store van de aangemelde gebruiker. Wachtwoord is als het goed is hetzelfde als het accountwachtwoord van het oude account op de oude computer.

@Arnevld Ik tag je nog even omdat ik nog wat aan mijn post toevoegde na jouw laatste reply; weet niet of je dat anders nog ziet....

[ Voor 64% gewijzigd door SambalBij op 30-11-2021 19:16 ]

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld

Arnevld

Warhammer

Topicstarter
Thnx die had ik niet gezien, topic mag dicht t is einde verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld

Arnevld

Warhammer

Topicstarter
The_Doman schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 18:49:
Ik weet niet in wat voor staat de oude HDD is wat betreft beschadigde sectors?
Misschien kan je de oude systeempartitie toch nog kan copieeren zodat je er toch mee kan opstarten en/of de bestanden kan decrypten?
Die is niet benaderbaar meer, hij doet gewoon simpelweg niks en testen wijzen uit op bad sectors.
Ik had hier namelijk ook aan gedacht had gelezen dat je het EFS certificaat moet exporteren vanuit het OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Voor fysieke problemen zou je nog wel een datarecovery bedrijf kunnen benaderen. Of dat het geld waard is (zonder zekerheid dat data terug is te halen), is een afweging voor het familielid.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1