Toon posts:

Koos Contactloos (detach van social media)

Pagina: 1
Acties:
  • 1.013 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik werd eergisteren van twitter afgeknikkerd, omwille het plaatsen van het IBAN nr van een oplichter. Er stond geen naam bij en dat was ook bewust gedaan omdat je zonder naam, eigenlijk weinig kunt met een IBAN nr alleen. Appeal heeft weinig tot geen zin. 6x ingediend. Dat bracht me tot het idee om mezelf eigenlijk te gaan ontkoppelen van alle vormen van social media, waaronder facebook, twitter en noem maar op.

Ik ben nu 1 dag verder, en ik heb een brok meer energie over om productiever te zijn. Ik snap niet dat ik zo hooked was op gebruik van zulke platformen. Als het echt zo belangrijk was belt of appt men me wel (voor zakelijk wel nog bereikbaar via 06). Maar voor de rest geeft het al een stuk meer rust! Iemand meer ervaring hiermee?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2021 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiaX
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik heb mijn Twitter account een tijd terug al verwijderd, omdat ik doodmoe en ernstig gefrustreerd raakte door alle wakkere twittergebruikers, die het gerechtvaardigd achten om zo'n bak bagger over anderen uit te storten, waar je flauw van word.
Twitter is filterbubbel in het extreme, mensen versterken elkaars mening en blocken alles met een andere mening, waardoor ze alleen nog maar in een echokamer zitten met gelijkgestemden.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• BrammeS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-10 08:56
Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 13:37:
Ik werd eergisteren van twitter afgeknikkerd, omwille het plaatsen van het IBAN nr van een oplichter. Er stond geen naam bij en dat was ook bewust gedaan omdat je zonder naam, eigenlijk weinig kunt met een IBAN nr alleen. Appeal heeft weinig tot geen zin. 6x ingediend. Dat bracht me tot het idee om mezelf eigenlijk te gaan ontkoppelen van alle vormen van social media, waaronder facebook, twitter en noem maar op.

Ik ben nu 1 dag verder, en ik heb een brok meer energie over om productiever te zijn. Ik snap niet dat ik zo hooked was op gebruik van zulke platformen. Als het echt zo belangrijk was belt of appt men me wel (voor zakelijk wel nog bereikbaar via 06). Maar voor de rest geeft het al een stuk meer rust! Iemand meer ervaring hiermee?
Ik snap je punt, maar wat ik niet snap is dat je jezelf van alle socials hebt verwijderd maar toch de behoefte hebt om dat te delen op een social platform? 8)7

Advanced sheep-counting strategies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-10 08:13
BrammeS schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 14:01:
[...]

Ik snap je punt, maar wat ik niet snap is dat je jezelf van alle socials hebt verwijderd maar toch de behoefte hebt om dat te delen op een social platform? 8)7
Alle socials? Hij laat zich nog steeds appen.

@Verwijderd ik denk niet dat ik extra rust vind door mezelf van alle social media te ontdoen. Ik denk dat e.e.a. afhankelijk is van hoe actief je je bezig houdt met de betreffende social media. Ik voel bijvoorbeeld echt niet de drang om bij elke notificatie mijn telefoon te checken of om op ieder bericht te reageren is het belangrijk, dan belt men maar even. Toch vind ik het leuk om bijvoorbeeld de berichten van mijn sportclub te blijven volgen en van de FB groepen waarin ik zit (overigens heb ik voor de FB groepen mijn notificaties uit staan). Dit doe ik dan uiteraard niet de hele dag door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het verversen van feeds met leuke fotootjes en updates kost (ongemerkt) veel tijd. Niet zo gek dat je nu opeens wat meer energie en tijd over hebt. Kun je daar wellicht mooi wat nuttigs mee doen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:13

dragonhaertt

@_'.'

Gadgeteer schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 14:42:
[...]

Alle socials? Hij laat zich nog steeds appen.

@Verwijderd ik denk niet dat ik extra rust vind door mezelf van alle social media te ontdoen. Ik denk dat e.e.a. afhankelijk is van hoe actief je je bezig houdt met de betreffende social media. Ik voel bijvoorbeeld echt niet de drang om bij elke notificatie mijn telefoon te checken of om op ieder bericht te reageren is het belangrijk, dan belt men maar even. Toch vind ik het leuk om bijvoorbeeld de berichten van mijn sportclub te blijven volgen en van de FB groepen waarin ik zit (overigens heb ik voor de FB groepen mijn notificaties uit staan). Dit doe ik dan uiteraard niet de hele dag door.
Social Media en een vorm van communicatie (whatsapp) zijn m.i. toch twee compleet verschillende dingen.
Of moet je ook je telefoonnummer verwijderen omdat mensen je daar kunnen bereiken?

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-10 08:13
dragonhaertt schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 14:54:
[...]

Social Media en een vorm van communicatie (whatsapp) zijn m.i. toch twee compleet verschillende dingen.
Of moet je ook je telefoonnummer verwijderen omdat mensen je daar kunnen bereiken?
Whatsapp wordt gewoon gezien als social media hoor. Via alle andere social media kun je elkaar ook berichten sturen, hierin is whatsapp dus echt niet anders. Ook kun je jezelf met whatsapp aan groepen toevoegen etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:13

dragonhaertt

@_'.'

Gadgeteer schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 15:02:
[...]

Whatsapp wordt gewoon gezien als social media hoor. Via alle andere social media kun je elkaar ook berichten sturen, hierin is whatsapp dus echt niet anders. Ook kun je jezelf met whatsapp aan groepen toevoegen etc.
Natuurlijk zijn er mensen die het ook sociale media noemen, en ja je kan ook met sociale media 1-op-1 communiceren.

Dat neemt niet weg dat het hoofddoel van whatsapp gewoon een sms-dienst-over-internet is, waarmee het voor mij in een heel andere categorie valt als platformen zoals Facebook en Instagram, waar het hoofddoel is om grotere groepen mensen te bereiken.

Een groepsgesprek is natuurlijk totaal iets anders dan bijvoorbeeld twitter berichten die voor iedereen openbaar zijn.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
dragonhaertt schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 15:12:
[...]

Natuurlijk zijn er mensen die het ook sociale media noemen, en ja je kan ook met sociale media 1-op-1 communiceren.

Dat neemt niet weg dat het hoofddoel van whatsapp gewoon een sms-dienst-over-internet is, waarmee het voor mij in een heel andere categorie valt als platformen zoals Facebook en Instagram, waar het hoofddoel is om grotere groepen mensen te bereiken.

Een groepsgesprek is natuurlijk totaal iets anders dan bijvoorbeeld twitter berichten die voor iedereen openbaar zijn.
Soms gaat het wel richting sociale media imo, bij grote groepen bijvoorbeeld. Je hebt Telegrams (geen Whatsapp, maar zelfde idee) groepen met duizenden mensen erin.

Dat gezegd hebbende, een gewoon één op één whatsappje is natuurlijk niks anders dan een SMSje sturen, en dat noemen we ook geen social media.

Anyway, TS is cold turkey gestopt. Ik vermoed dat hij nu ineens zoveel energie heeft meer is omdat hij het wil hebben. En anders spendeerde hij wel echt veel tijd eraan. Dan is het een goede stap, maar zal het alsnog lastig zijn om zo'n cold turkey stap vol te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al jaren geen mainstream social media meer:
Hyves heeft zichzelf opgeheven.
Facebook heb ik zelf verwijderd.
Instagram idem, een paar jaar later.

Meest recente wat ik heb opgeheven is LinkedIn. Daar heb ik lang over getwijfeld, maar ik gooi graag deuren dicht zodat er nieuwe open kunnen gaan. Ik kreeg weleens interessante banen aangeboden, maar het leverde mij vooral ergernis op: irritante recruiters, oud-collega's die persoonlijke verhalen gingen delen over hoe ze het roer hebben omgegooid en nu zo gelukkig zijn (wat interesseert mij dat nou) en het meest irritante: "entrepreneurs" die met veel moeilijke vaktermen het netwerk vol kotsen en de toehoorders willen laten geloven dat ze de beste uitvinding sinds gesneden brood hebben uitgevonden.

Nieuwerwetse social media zoals TikTok ben ik nooit aan begonnen. Geleerd van het verleden.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2021 15:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-10 12:25
Ik heb alleen LinkedIn en whatsapp. Waarbij ik whatsapp echt als berichtendienst gebruik en verder niet.

Helaas merk ik dat linkedin tegenwoordig een soort coronadiscussieplatform is geworden, wellicht zijn alle socials daar nu mee overspoeld? Linkedin is echter iets wat ik (precorona) veel gebruikte om op de hoogte te blijven van interessante ontwikkelingen en ik heb er m’n laatste 2 banen via gekregen.
Dus linkedin wegdoen gaat me iets te ver, ik merk wel dat ik er bijna niet meer op kijk…

het soort Posts zoals die van TS komen wel vaker langs, ik verbaas me dan altijd over de wurggreep die sociale media blijkbaar hadden op mensen die gestopt zijn. Eigenlijk best bizar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar dat is ook niet zo vreemd; de R&D die erop stukgesmeten wordt is puur om de holding time te doen vergroten. Ook zo'n complete nieuwsfeed op FB alleen al vreet energie om alles dagelijks bij te moeten gaan houden. Ik heb eens afgewogen wat twitter me daadwerkelijk bracht, en het was er maar eentje.

- Nieuws rondom besluit overheid en covid. Dat was alles. Maar dat kan ik ook via google op kunnen zoeken.

Voor de rest voegt het gewoon niets toe. In ieder geval niet voor mijn branche in waarin ik actief ben, ik geloof nog steeds in old fashioned marketing ter voorbeeld waar mijn naam onder staat. Men kan me op die manier prima zelf vinden en dat heeft altijd gewerkt voor mij. Op twitter vindt je het opposite van mijn doelgroep klanten: centendraaiers. Men die eigenlijk niet tot geen geld uit wil geven voor een goed concept, platform of marketing.

Feit dat de care bij support ook zo oerdegelijk dom is en geen ruimte laat voor een openlijke discussie, ze smijten je thread direct op slot en blijven herhaaldelijk hetzelfde terugsturen al open je een nieuwe.

Ik denk dat dat ook hetgeen zal zijn in waarin dit soort platforms uiteindelijk in zullen falen. En maar goed ook wellicht. De EU hamert gewoon veel op privacy van mensen waar ik mee in kan komen, maar iedereen is het hier denk ik met mij eens dat alleen een IBAN nummer zonder tenaamstelling niet leidt tot een natuurlijk persoon, of wel?

Nou leg dat maar eens onder de support neer van Twitter, met hun US beleid. Ik heb er geen zin meer in. Ik ga me er ook niet meer om druk maken ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-10 12:00

Ardana

Mens

Wegens ontbreken discussiewaarde, en voor zover aanwezig, dat dit eerder op andere plekken op het forum op z’n plek is, en dat dit om de zoveel tijd terug komt, gaat deze op slot.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.