Wireless Headphones voor op de bus en videocall

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3ckmate
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-09 17:39
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?

Een draadloze koptelefoon voor een jongedame die binnenkort oftewel dagelijks naar de hogeschool moet en dan lang op de bus zit of als het virus blijft aanhouden veel les van thuis moet volgen via teams of whatever ze gebruiken.

Wat is je budget?

rond de 200-250. Kerst+nieuwjaar+verjaardagscadeau

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......

Ik wil dat ze rustig op de bus nog wat kan chillen zonder geluidsoverlast van het volk rond haar en dat ze thuis ongestoord haar les kan volgen via de pc.

Wat heb je zelf al gevonden?

Mijn voorlopige keuze is de XM3 (ja er is een XM4 maar die voegt imo niet veel toe voor de prijs) en ik zou daarbij een v-moda boompro toevoegen voor de videocalls. Dan kan ze wired met ANC aan haar videogesprekken doen met een goede mic (ik heb hem ook en hij is echt goed)

Welke vragen heb je hier nog over?

Mis ik iets? Zie ik iets over het hoofd? Is er een geweldig alternatief dat ik zeker moet checken?

Beste antwoord (via Ch3ckmate op 06-12-2021 17:16)

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Ch3ckmate schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 13:42:
[...]

Heb hem snel bekeken, da's net iets te... :) als ik zonder extra mic ga dan neem ik wel de XM4. Kan je de mic ervan gebruiken als je deze per kabel hangt en de batterij is plat ofzo? Heb zelf lange tijd dat soort setup overwogen maar uiteindelijk nooit gedaan dus geen ervaring :(
Hmm nee, zo te zien werkt de microfoon helemaal niet over 3.5mm. Je kan wel audio afspelen terwijl hij uit staat of leeg is, maar ook als hij aan staat lijkt er geen input uit te komen. Zojuist getest met meerdere verschillende apparaten en kabeltjes, en ook het internet lijkt het hier over eens te zijn.

Ik gebruik zelf thuis de Behringer C-1 met een U-Phoria UMC22, als ik op locatie werk dan sluit ik 'm altijd draadloos aan.
Ik moet wel zeggen dat hoewel ik je vraag snap dit voor mij eigenlijk nooit een probleem is geweest. Ik heb 'm een tijdje puur draadloos gebruikt en daar kwam ik met 1x per ~3 dagen opladen makkelijk de dag door (8u per dag). Heb er een magnetisch USB-C kabeltje aan hangen zodat als ik 'm op de standaard zet hij meteen begint te laden, en eigenlijk nog helemaal nooit onverwacht zonder batterij gezeten want die gaat echt heel lang mee.
De ene keer dat ik was vergeten 'm op te laden en ANC nodig had, heb ik 'm 20 minuutjes voor een meeting aan de lader gehangen en toen was hij klaar voor gebruik en kwam ik makkelijk de rest van de dag ermee door.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:48
Ik doe veel van mijn videocalls met mijn XM2 en hoor weinig klachten, dus een mic is niet echt nodig, per se

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3ckmate
418O2 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 12:53:
Ik doe veel van mijn videocalls met mijn XM2 en hoor weinig klachten, dus een mic is niet echt nodig, per se
Oh ik las er best wat negatieve dingen over dus just to be sure...en voor die 35 eurootjes een lange draad naar de laptop en een echte mic vind ik een no-brainer :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Ch3ckmate schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 13:01:
[...]

Oh ik las er best wat negatieve dingen over dus just to be sure...en voor die 35 eurootjes een lange draad naar de laptop en een echte mic vind ik een no-brainer :)
Misschien als je in een drukke omgeving zit ofzo, maar ik heb niet dat mensen mij slecht verstaan ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

XM3/XM4 is gewoon super. BoomPro en bijv. een ModMic zijn helemaal niet zoveel beter dan de ingebouwde, en zeker geen 'goede' of 'echte' microfoon te noemen. Voor les volgen kun je dan beter óf een Jabra Evolve-lijn headset erbij pakken óf een goedkope USB-microfoon voor op het bureau, want zelfs een USB-microfoon van de Action van 5 euro klinkt beter dan dat soort gaming-type clip-on microfoons.

Dus om het simpel te houden: XM4 draadloos of over 3.5mm gebruiken in stereo modus, ook bij laptop, en dan voor als ze moet praten gewoon een goedkopere USB-microfoon die 10x de geluidskwaliteit heeft en geen extra kabel aan je hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3ckmate
418O2 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 13:05:
[...]

Misschien als je in een drukke omgeving zit ofzo, maar ik heb niet dat mensen mij slecht verstaan ofzo.
Ok, goed om te weten :) dan zijn de reviewers misschien te kritisch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:30

Roozzz

Plus ultra

Ch3ckmate schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 13:01:
[...]

Kwaliteit van de microfoon van de XM3 lijkt helaas behoorlijk wisselend te zijn. Ik was een early adopter en mijn microfoon is helemaal prima. In de periode daarna hebben diverse collega's ook een 3 of 4 aangeschaft. Helaas zitten er daar best een aantal bij waarvan de microfoon echt volledig ruk is. Die is eigenlijk gewoon niet bruikbaar. Die zijn/waren zacht gezegd nogal teleurgesteld in de kwaliteit t.o.v. de mijne.

Dus misschien heb je mazzel, misschien niet. In het laatste geval is een losse microfoon een uitkomst.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Ch3ckmate schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 13:27:
[...]

Ok, goed om te weten :) dan zijn de reviewers misschien te kritisch :P
Of getest in een andere omgeving. Een drukke kantoortuin is wat anders dan een slaapkamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3ckmate
Oon schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 13:09:
XM3/XM4 is gewoon super. BoomPro en bijv. een ModMic zijn helemaal niet zoveel beter dan de ingebouwde, en zeker geen 'goede' of 'echte' microfoon te noemen. Voor les volgen kun je dan beter óf een Jabra Evolve-lijn headset erbij pakken óf een goedkope USB-microfoon voor op het bureau, want zelfs een USB-microfoon van de Action van 5 euro klinkt beter dan dat soort gaming-type clip-on microfoons.

Dus om het simpel te houden: XM4 draadloos of over 3.5mm gebruiken in stereo modus, ook bij laptop, en dan voor als ze moet praten gewoon een goedkopere USB-microfoon die 10x de geluidskwaliteit heeft en geen extra kabel aan je hoofd.
Ik zou eventueel voor de XM3 gaan aangezien die wel een pak goedkoper is momenteel en het verschil vrij klein...of heb jij daar bedenkingen bij?

En ik heb zelf de v-moda en ben er heel tevreden over, combinatie wordt ook best vaak aangeraden bij een studio headset bijvoorbeeld om te gamen. Ik heb de suggestie ook opgepikt onder een tweakers artikel over gaming headsets en zag er toch veel lovende commentaar.

Is er een compacte USB microfoon die je zou aanraden of had je niks in gedachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

Ch3ckmate schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 13:32:
[...]

Ik zou eventueel voor de XM3 gaan aangezien die wel een pak goedkoper is momenteel en het verschil vrij klein...of heb jij daar bedenkingen bij?

En ik heb zelf de v-moda en ben er heel tevreden over, combinatie wordt ook best vaak aangeraden bij een studio headset bijvoorbeeld om te gamen. Ik heb de suggestie ook opgepikt onder een tweakers artikel over gaming headsets en zag er toch veel lovende commentaar.

Is er een compacte USB microfoon die je zou aanraden of had je niks in gedachten?
Nee zeker geen reden om voor de XM4 te gaan ipv de XM3 voor normaal gebruik, dat verschil zullen 9/10 mensen niet merken.

Op zich niks mis met een microfoon van 30 euro, ook dat is weer iets dat de meeste mensen waar ze mee praat ook niet zullen merken, er zijn inderdaad veel mensen die denken dat dat soort microfoons of zelfs gaming headsets hoge kwaliteit zijn. Ik heb geen specifieke low-budget aanraders, ik zou er persoonlijk voor kiezen om meteen richting bijv. een Behringer C-1U te gaan (of de C-1 met een USB interface).
Als een echte microfoon geen optie is dan zou ik die 30 euro besparen en gewoon de ingebouwde microfoon van de XM3 gebruiken, je zal alleen in heel lawaaierige omgevingen echt een verschil merken maar dat zijn toch niet echt de omgevingen waarin je rustig een gesprek wil voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3ckmate
Oon schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 13:37:
[...]

Nee zeker geen reden om voor de XM4 te gaan ipv de XM3 voor normaal gebruik, dat verschil zullen 9/10 mensen niet merken.

Op zich niks mis met een microfoon van 30 euro, ook dat is weer iets dat de meeste mensen waar ze mee praat ook niet zullen merken, er zijn inderdaad veel mensen die denken dat dat soort microfoons of zelfs gaming headsets hoge kwaliteit zijn. Ik heb geen specifieke low-budget aanraders, ik zou er persoonlijk voor kiezen om meteen richting bijv. een Behringer C-1U te gaan (of de C-1 met een USB interface).
Als een echte microfoon geen optie is dan zou ik die 30 euro besparen en gewoon de ingebouwde microfoon van de XM3 gebruiken, je zal alleen in heel lawaaierige omgevingen echt een verschil merken maar dat zijn toch niet echt de omgevingen waarin je rustig een gesprek wil voeren.
Heb hem snel bekeken, da's net iets te... :) als ik zonder extra mic ga dan neem ik wel de XM4. Kan je de mic ervan gebruiken als je deze per kabel hangt en de batterij is plat ofzo? Heb zelf lange tijd dat soort setup overwogen maar uiteindelijk nooit gedaan dus geen ervaring :(

edit: some google-fu heeft me geleerd dat het dus niet gaat. Klinkt misschien stom maar da's voor mij eventueel al een reden om een v-moda of soortgelijk er tussen te steken. Mijn nichtje kennende zal hij wel eens nodig zijn als de batterij leeg is en dan werkt de mic dus niet tenzij je er 1 tussen steekt. Zo'n condens mic is cool maar ik betwijfel of ze er de plek voor heeft. Maar het was een hele goede suggestie dus sowieso bedankt :)

[ Voor 15% gewijzigd door Ch3ckmate op 30-11-2021 13:45 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

Ch3ckmate schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 13:42:
[...]

Hmm nee, zo te zien werkt de microfoon helemaal niet over 3.5mm. Je kan wel audio afspelen terwijl hij uit staat of leeg is, maar ook als hij aan staat lijkt er geen input uit te komen. Zojuist getest met meerdere verschillende apparaten en kabeltjes, en ook het internet lijkt het hier over eens te zijn.

Ik gebruik zelf thuis de Behringer C-1 met een U-Phoria UMC22, als ik op locatie werk dan sluit ik 'm altijd draadloos aan.
Ik moet wel zeggen dat hoewel ik je vraag snap dit voor mij eigenlijk nooit een probleem is geweest. Ik heb 'm een tijdje puur draadloos gebruikt en daar kwam ik met 1x per ~3 dagen opladen makkelijk de dag door (8u per dag). Heb er een magnetisch USB-C kabeltje aan hangen zodat als ik 'm op de standaard zet hij meteen begint te laden, en eigenlijk nog helemaal nooit onverwacht zonder batterij gezeten want die gaat echt heel lang mee.
De ene keer dat ik was vergeten 'm op te laden en ANC nodig had, heb ik 'm 20 minuutjes voor een meeting aan de lader gehangen en toen was hij klaar voor gebruik en kwam ik makkelijk de rest van de dag ermee door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3ckmate
Oon schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 13:59:
[...]

Het zijn inderdaad fantastische dingen qua batterijduur maar non-tweakers en batterijen opladen...don't get me started :D
Pagina: 1