Duron dood?

Pagina: 1
Acties:

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:48

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Topicstarter
Ey,

Ik heb zojuist een nieuwe Duron (800) gekocht. Mooi op mijn mamaplankje gezet (EagleTec) en netjes opstarten.

Maarja, ik koop geen duron800 zonder over te clocken. Ikke dus de koeler (Iceberg Dual Fan) eraf. L1 inkleuren met een HB potlood en AMD er weer in (Zonder koeler nog, om te kijken of ie wilde werken).

Geen beeld :`(

Ik de AMD er weer uit. L1 bruggen weer open gemaakt (Met een Gum) en weer erin. Weer geen beeld :(

Is de core nu afgebroken. Ik zie er namelijk niks aan.
Overigens, na 10 sec springt de voeding automatisch uit en gaat niet meer aan. Alleen als ik de stekker eruit heb gehaald.

Als de core is afgebroken, kan ik hem dan gewoon terugbrengen (Naar PCSpeed?). Ik heb net al gebeld maar ze geloofde me niet :( :(

mmmmwheeelp

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Verwijderd

Mobo dood :?

Verwijderd

Ik denk niet dat je Duron het zo leuk vond dat je 'em ff zonder koeler hebt getest, daar kunnen ze niet zo goed tegen >:)

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Topicstarter
mobo dood?

Door alleen de CPU eruit en erin te doen? (nieuw mobo)

Het mainboard werkte perfect. Alleen sinds ik die L1 bruggen heb gekleurd werkt het niet meer :(

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Verwijderd

Oeps, foutje. Las net dat het de eerste keer WEL lukte...

Anders was het waarschijnlijk het CMOS-CLEAR jumpertje, die staat op sommige ECS en EagleTek bordjes std op CLEAR = verkeerd |:( en dan wil je ATX-voeding niet aan.

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Topicstarter
Op dinsdag 21 augustus 2001 16:35 schreef MREn het volgende:
Ik denk niet dat je Duron het zo leuk vond dat je 'em ff zonder koeler hebt getest, daar kunnen ze niet zo goed tegen >:)
Ook niet om alleen te zien of je beeldscherm aanspringt? De core is niet warm... Trouwens, ik heb het ook geprobeerd met koeler.. In beide gevallen kon ik de cpu er nog uit lichten..

Temperatuur voordat ie kapot ging was 51 graden

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Topicstarter
Op dinsdag 21 augustus 2001 16:41 schreef Bunny het volgende:
Verzet ff het cmos CLR-jumpertje op 't mobo, die staat std op clr bij diverse ECS en EagleTec bordjes |:( waardoor je compu niet wil opstarten (je ATX-voeding wil niet aan als er kortsluiting is op 't mobo).
aaargh. Waarom leest niet iedereen alles. Ik heb windows 2000 gedraait op die duron. Pas toen ik de CPU eruit had gehaald, werkte het niet meer.

• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-07 13:36
Gewoon teruggaan, zolang alles goed is schoongegummed en als ie is zoals je hem kocht, dan moeten ze hem wel ruilen, zolang je de bon nog hebt natuurlijk.
Geloven ze je niet, dan ga laat je ze het maar testen in 1 van hun testappraten.
Doet ie het daar ook niet, dan is ie kapot en krijg je een nieuwe.

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-07 13:52
....................................

Ik wordt hier echt helemaal gestoord van ******

.............................

NGN!!! Next Generation Newbie !!!!!

gdvr...weten wel hoe je l1 bruggen moet inkleuren (dat staat
tegenwoordig gelijk aan iets als een extra fannetje bij plaatsen of een keyboard verwisselen ofzo, schijnbaar) ,
maar NIET weten dat je een duron 800 nog niet eens mag
aansluiten met een _slechte_ cooler, laat staan, [b]GEENp/b] cooler

oh-my-god

dit is echt te erg voor woorden..zie het al zo vaak

"ja ik heb ff mn tbird (buzzword) 1ghz AXIA (Buzzword) ge-un-lokt (buzzword) , door mn L1 (BUZZWORD!!) bruggen (BUZZZZZ!) " in te kleuren " (bu.......)... (verhaal, bla bla) ............. maar nu doet hij t niet.....terwijl ik hem toch in de magnetron ff opgewarmd heb een paar uurtjes, gewoon, de burn-in (buzz!) dus he...voor extra overklokken enso"

zucht:( sorry .
Op dinsdag 21 augustus 2001 16:32 schreef WHiZZi het volgende:
Ey,

Ik heb zojuist een nieuwe Duron (800) gekocht. Mooi op mijn mamaplankje gezet (EagleTec) en netjes opstarten.

Maarja, ik koop geen duron800 zonder over te clocken. Ikke dus de koeler (Iceberg Dual Fan) eraf. L1 inkleuren met een HB potlood en AMD er weer in (Zonder koeler nog, om te kijken of ie wilde werken).

Ik de AMD er weer uit. L1 bruggen weer open gemaakt (Met een Gum) en weer erin. Weer geen beeld :(

Overigens, na 10 sec springt de voeding automatisch uit en gaat niet meer aan. Alleen als ik de stekker eruit heb gehaald.

Als de core is afgebroken, kan ik hem dan gewoon terugbrengen (Naar PCSpeed?). Ik heb net al gebeld maar ze geloofde me niet :( :(

mmmmwheeelp

• Zorro
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 25-08 11:24

Zorro

Z

Duron AND !Koeler == Vrijwel zeker dood :'(
Nooit meer doen! Durons (en Athlons ook overigens) zijn meteen op temperatuur als je je PC aanzet, zonder koeler betekent dat: te heet. Helaas.

How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.

• Refragmental
  • Laatst online: 14-07 13:36
Heb je trouwens wel de CPU koeler in het mobo geplugged??
Want sommige mobo's starten niet op zonder CPU koeler ingeplugt.

Verwijderd

Tja, ik zou die Duron nog ff in een ander bordje proberen om het zeker te weten, maar als je hem een aantal seconden zonder koeler hebt gerund zal ie daardoor waarschijnlijk wel dood zijn gegaan.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:36
Op dinsdag 21 augustus 2001 16:41 schreef WHiZZi het volgende:

[..]

Ook niet om alleen te zien of je beeldscherm aanspringt? De core is niet warm... Trouwens, ik heb het ook geprobeerd met koeler.. In beide gevallen kon ik de cpu er nog uit lichten..

Temperatuur voordat ie kapot ging was 51 graden
oook geprobeerd MET koeler :?

dus je hebt het ook OZNDER geprobeerd?

dan is ie nu iig WEL dood, en sorry dat ik het zeg, maar das je eigen schult.

daar krijg je dus geeen nieuwe voor via de garantie.

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Op dinsdag 21 augustus 2001 16:45 schreef majic het volgende:
....................................

Ik wordt hier echt helemaal gestoord van ******

.............................

NGN!!! Next Generation Newbie !!!!!

gdvr...weten wel hoe je l1 bruggen moet inkleuren (dat staat
tegenwoordig gelijk aan iets als een extra fannetje bij plaatsen of een keyboard verwisselen ofzo, schijnbaar) ,
maar NIET weten dat je een duron 800 nog niet eens mag
aansluiten met een _slechte_ cooler, laat staan, [b]GEENp/b] cooler

oh-my-god

dit is echt te erg voor woorden..zie het al zo vaak

"ja ik heb ff mn tbird (buzzword) 1ghz AXIA (Buzzword) ge-un-lokt (buzzword) , door mn L1 (BUZZWORD!!) bruggen (BUZZZZZ!) " in te kleuren " (bu.......)... (verhaal, bla bla) ............. maar nu doet hij t niet.....terwijl ik hem toch in de magnetron ff opgewarmd heb een paar uurtjes, gewoon, de burn-in (buzz!) dus he...voor extra overklokken enso"

zucht:( sorry .
[..]
Zo, gaat het weer een beetje?
Mijn ogen tuteren nog van dat schreeuwen van jouw. :(

Krankzinnige muziek vind je hier.

Verwijderd

idd geen reden om e schreeuwen MAAR ik moet hem gelijk geven dat het on-ge-looflijk dom en naief is om een Duron/Athlon zonder koeler te laten draaien...

als hij een beetje een search deed of regelmatig hier wat leest zou je toch moeten weten dat geen koeler = DODE CPU.
Dat hij niet warm aanvoelde toen hij hem eruithaalde is normaal, enkel de core zal een paar honderd graden zijn geworden, de rest voelt koel aan. Na een paar sec is die core ook terug afgekoeld.
En de temperatuursensor heeft écht niet de tijd om te reageren op die temp. Die op de eagle tec bordjes stijgen sowieso langzaam ..... hij stond op 50° maar was er misschien eerder naar de 500 aan het toegaan ....

anywayz je hebt nog geluk dat een Duron niet zo erg is om op te fikken wegens de wel heel lage kostprijs

JC

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~antont/shout.gif Haalllooooo, waar zijn we nu helemaaaal meeeee beeezzziiigg |:( .

• superbikkel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-05 09:49
(Zonder koeler nog, om te kijken of ie wilde werken).

Maar we gaan zeker wel terug naar de winkel om een nieuwe te claimen? En dan straks weer janken dat je geen nieuwe krijgt en zeggen dat ze slechte service verlenen.

• wimmetje
  • Laatst online: 30-09-2025
Ik kom dit geval wel vaker tegen met klanten, hij is gewoon dood geloof me..3 a 5 seconden kan wel fatal zijn voor een duron...jammer pech dus nooit meer doen

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Ach ja, pech
Weet je het meteen voor volgede keer :)
Wees blij dat het maar een duronnetje was van rond de 135 piek en geen athlon van bijna 400 piek.
Het zou trouwens lullig zijn als je bij die winkel met je garantie een nieuwe probeert te krijgen. Het is wel je eigen schuld namelijk.

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:29
toasted

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

reiker

dan jij!

Op dinsdag 21 augustus 2001 16:46 schreef Zorro het volgende:
Duron AND !Koeler == Vrijwel zeker dood :'(
Nooit meer doen! Durons (en Athlons ook overigens) zijn meteen op temperatuur als je je PC aanzet, zonder koeler betekent dat: te heet. Helaas.
ik weet niet hoor, maar als ik eens vergeet na voltage-klus (jumpers verzetten, dan moet fan stekkertje er uit anders kan ik er niet bij) de fan in te pluggen en me pc aanzet, boot hij heel normaal... niks geen problemen.
en als windows eenmaal opgestart (met wel fan aangesloten) is dan duurt het nog zo'n vijf minuten voor de temperatuur eindelijk stabiel is, maw in het begin moet hij nog opwarmen. dus niks "meteen op temperatuur".
of is mijn configuratie (duron 700@950, A7V rev 1.02 met FOP32-1) nou zo raar ?

Zo gezegd, zo gedaan.

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Topicstarter
Even voor de duidelijkheid. Ik bouw al 6 jaar PC's. Ik tweak al 6 jaar.

Ik heb dus een GOEDE koeler (2 fans). Temp @800MhZ was 50 graden.

edit:

plaatje van cooler
Afbeeldingslocatie: http://www.iceberg.to/images/ib80.gif

Ik ga hem straks gewoon terugbrengen naar PCSpeed. De core is dus wel afgebroken (Tijdens het opruimen een stukje van de core gevonden op bureau). Ik heb al gebeld en mocht hem gewoon komen ruilen ('Core Afgebroken, oh, dan breng hem maar terug').

Goed, de duron is misschien wel burned. Maar zijn die dingen zo gevoelig daarvoor dan?
Ik heb het niet over compleet windows installe zonder koeler maar stekker erin, power on, beeld?, stekker eruit.
En met beeld bedoel ik, monitor uit standby.

Gelukkig weten die gasten van PCSpeed niet erg veel van PC's ;).

Dus niet beginnen te schreeuwen dat ik een n00b ben, want dat slaat gewoon nergens op.

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 10:31

Frenkpie

"Crocs Rule !"

zoals ik graag zeg: 100% goed geinstalleerd of niet

en niet half half aanzetten want dat is gewoon een kamikaze actie voor je pc. en vooral in dit geval

• martijn12345
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

AMD er weer in (Zonder koeler nog, om te kijken of ie wilde werken).

Een AMD CPU word zo warm, die brand binnen 3 seconden door. Dus je CPU is naar de ........
Je moederbord zal niks mis mee zijn.

Geen inspiratie

• martijn12345
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Op woensdag 22 augustus 2001 09:03 schreef WHiZZi het volgende:

Ik heb dus een GOEDE koeler (2 fans). Temp @800MhZ was 50 graden.

edit:

plaatje van cooler
[afbeelding]
Een twinorb is een slechte koeler. Maar dat is een andere discussie. Feit is dat je beter zo'n slechte kunt hebben als GEEN koeler, want nu is je CPU dood.

Geen inspiratie

Verwijderd

Even voor de duidelijkheid. Ik bouw al 6 jaar PC's. Ik tweak al 6 jaar.

Dus niet beginnen te schreeuwen dat ik een n00b ben, want dat slaat gewoon nergens op.
ik weet niet wat je in die 6 jaar dan zoal getweaked hebt, maar dit weet toch wel IEDEREEN op dit hele forum, een duron / althlon / Thunderbird zonder cooler |:(

en als je na 6 jaar ook nog geen heatsink kan instaleren zonder de core te mollen wordt het "n00b zijn" alleen nog maar meer bevestigd

je hbt iig heeel veeeel mazzel dat ze em terugnemen.

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Topicstarter
Ik heb zojuist nog even gekeken naar de duron. Er is goed te zien dat op de hoek van de duron-core een klein beetje is afgebroken. Zou dit nog onder de garantie vallen ?

PCSpeed net gebelt. Ik moet om 12:00 terugbellen om te vragen of de duron geruilt kan worden. Anders wordt het toch een nieuwe kopen :(

Verwijderd

Denk maar niet dat je een nieuwe krijgt aangezien je de L1 al bekrast hebt :'(
Ze kunnen over de telefoon wel zeggen dat je een nieuwe krijgt, maar als ze hem zien wordt je vrolijk in de winkel HARD uitgelachen :P

Tevens valt er niets anders te doen dan je schamen, en je excusses aan te bieden in het forum hier, omdat je een kansloos familie lid (de duron) gesloopt hebt. *D

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Topicstarter
L1 bruggen waren met een HEMA potlood ingekleurd. Dus ook weer netje uitgegumd.

Verder weet ik nu voor 80% zeker dat de core kapot is omdat het hoekje eraf ligt.

Ik zal es kijken of ik een foto kan maken van de duron nu.

Overigens, aan de andere bruggen heb ik nog niet gezeten. De duron is dus verder is 'normale' staat alleen een hoekje van de core is eraf (wat ik overigens heb gevonden in de pc-kast)

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Topicstarter
Foto van de dode duron:

Afbeeldingslocatie: http://217.120.42.152/dodeduron.jpg

Vraag me niet hoe het eruit ziet. Ik zit hier te werken op 800x600x16 kleuren omdat ik de installatie van de AMD800 gebruik op een ander mainboard :D

edit:

mmm. Ziet er gaar uit (Op een normaal werkend systeem). Maargoed, je ziet wel dat de linkerhoek (onder) is gebroken.
Dat krijg je als je een webcam op een gare pc aansluit :)

• KNETTER2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-01-2024

KNETTER2000

*zucht*

Even voor de duidelijkheid. Ik bouw al 6 jaar PC's. Ik tweak al 6 jaar.....

Je bouwt al6 jaar systemen.. en dan NOG een AMD proc ZONDER koeling starten?? klinkt aaridg n00b in mijn oren hoor....

Zelfs een beetje N00b weet dat je dat nou never niet moet doen.. ook niet voor een seconde of 3,4 totdat de monitor uit standby springt...

[i]"En wat heb je nu geleerd, spelende Whizzi?"[i]

edit:

hmm... ik ijl weer es na zoals gewoonlijk...

Real programmers program by whistling down the "MIC IN" port of a ZX80

• superbikkel
  • Laatst online: 16-05 09:49
Ik vindt dat je GEEN recht hebt op een nieuwe, je hebt hem zelf gemold!

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Topicstarter
we merken het wel. Als PCspeed me idd geen nieuwe geeft dan koop ik gewoon een nieuwe..

We horen het over een uurtje >:)

Verwijderd

n33b, n00b

n00b command succesfull

nee sorry maar dit is toch wel je eigen schuld. Je moet dat toch wel weten als je al 6 jaar pc's bouwt en tweaked. Ander er staat hier btw nog een dondermooie FAQ over pc's bouwen. Maar ik hoop dat je een nieuwe krijgt :)

• Marv
  • Laatst online: 11-06 06:52
Oei... pc kapot door eigen fout... ik denk dat de winkel niet moeilijk gaat doen en je gewoon een nieuwe krijgt maar eigenlijk zou je je moeten schamen en snel naar pricewatch gaan...
AMD Duron 800 FL 137,-

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Topicstarter
Bij PCSpeed F159,00 :((

Wilde um dus gisteren hebben en meteen opgehaald. Ze lieten me zelfs in de 1e instantie 199,00 betalen omdat 'het systeem achterliep'

jahaa.. Ikke dus wel 40,00 terug eisen (Is ook gelukt).

Verwijderd

Ach ja vond het wel amusant om te lezen dat iemand zijn duron if t-bird zonder koeler erop aangezet had :)
Moet vast mooi licht gegeven heben voor circa 0,1 seconden B-)

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Topicstarter
niet dus. Bleef gewoon donker in de kast :P

Volgens mijn bescheiden mening is de core erafgebroken toen ik de cooler eraf haalde. En ach, wat is 159,00 nou (139)?

• Marv
Voor zo'n grove fout mag je van mij best 159,- zelf betalen hoor :P

Bij mij is een tbird doorgebrand door zo'n rot spire koeling... die maakte dus geen contact met de core van de tbird.... duurde zo'n 4 a 5 seconden voor ie ehm... teruggebracht was van 1000 mhz naar 0 mhz :(

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
waat vaak zo is.. als je je cooler niet aangesloten hebt.. start je machine als beveiliging niet op, omdat hij dan ziet dat de fan niet draait/aangesloten is.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Topicstarter
Mainboard werkt wel. Heb een andere duron getest.. (Met dezelfde koeler. Overigens, dit was een duron 600 (die ik getest heb)

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Topicstarter
Ik heb net PCSpeed aan de telefoon gehad. Het valt onder de garantie en ik kan gewoon een nieuwe halen. Overigens, ik ga nu meteen een 900 halen >:)

Ik hoop over een uurtje ingelogd te zijn op een Duron900 :)

Verwijderd

Hartstikke fijn voor jou maar je verziekt het wel voor anderen die een normale kapotte proc hebben en mooi niets meer terug krijgen!

Sorry hoor, als je al 6jaar pc's bouwt en dan dit soort dingen doet, die mijn buurmeisje van 6 nog niet eens in het hoofd zou halen.......verdien je dit niet....

Sorry voor het flamen

• Marv
Op woensdag 22 augustus 2001 12:05 schreef WHiZZi het volgende:
Ik heb net PCSpeed aan de telefoon gehad. Het valt onder de garantie en ik kan gewoon een nieuwe halen. Overigens, ik ga nu meteen een 900 halen >:)

Ik hoop over een uurtje ingelogd te zijn op een Duron900 :)
Was dan meteen voor de TBird gegaan... zoveel meer kosten die niet en de performance is stukken beter (eigen ervaring).

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

reiker

dan jij!

Op woensdag 22 augustus 2001 11:52 schreef tbusquet het volgende:
waat vaak zo is.. als je je cooler niet aangesloten hebt.. start je machine als beveiliging niet op, omdat hij dan ziet dat de fan niet draait/aangesloten is.
dat is lang niet met alle mobo's het geval

Zo gezegd, zo gedaan.

• marteltor
  • Laatst online: 19:54
Op woensdag 22 augustus 2001 09:48 schreef -GeHlGe-GoaT het volgende:

[..]

ik weet niet wat je in die 6 jaar dan zoal getweaked hebt, maar dit weet toch wel IEDEREEN op dit hele forum, een duron / althlon / Thunderbird zonder cooler |:(

en als je na 6 jaar ook nog geen heatsink kan instaleren zonder de core te mollen wordt het "n00b zijn" alleen nog maar meer bevestigd

je hbt iig heeel veeeel mazzel dat ze em terugnemen.
idd, ik zit hier nog geen half jaar, en heb wel m`n eigen pc in elkaar gezet zonder iets te mollen (ook al vloog de koelpasta door de lucht :P :D (is goed gekomen)). Maar als je na 6 jaar nog niet weet dat je procs absoluut niet zonder koeler mag laten lopen is het ernstig...

• Marv
Als hij voornamelijk met oude computers heeft gewerkt valt het nog mee... die hadden namelijk niet perse een heatsink/koeler nodig... :+

Verwijderd

Ehh.. je kan gewoon een duron starten zonder koeling hoor. (voor een seconde of 5) maar kijken of hij het doet tot dat je monitor uit stand-by komt is natuurlijk wel erg dom *D

zelf gehad (in de goede oude tijd) met duron 600, slijpen en opnieuw connecten van bruggetjes. Om je multiplier te veranderen. er in en dan aan. gaat D-LED van 4 rood af dan ok..(jaja MSI plankje) pc uit koeler er op en klaar ben ik. even proberen op hogere snelheid. (maar stond dan hoogstens 2 sec aan)

Werkt nog steeds.

Maar core afgebroken en dan garantie.. lijkt me sterk.. kan ik net zo goed een jaguar kopen en met een moker mijn vooruit doorslaan. Oh kan dat dan niet en dan gratiz een nieuwe vooruit krijgen van garage zeker.. Weet wel hoe hard je wordt uitgelachen >:)

• Chello200
  • Laatst online: 20-05 19:00
Dit was een "duur"lesje, weet je volgende keer tenminste dat je een cooler derop mot zetten VOORDAT je pc aanzet ! ;)

dikzak

• porn*
  • Laatst online: 26-08 13:24

porn*

...take on the world!

Whizzi werkt toevallig in een niet nader genoemde zaak op de TD? Of heb ik nu de verkeerde voor me? ;)

Ik ben benieuwd mijn Duron is ook kapot nadat ik mijn loodzware halfkoperen koeler ietsje schuin heb gemonteerd dus ik ben benieuwd of je een nieuwe krijgt!

Bnet pindle#2913

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Topicstarter
Op woensdag 22 augustus 2001 14:26 schreef porn het volgende:
Whizzi werkt toevallig in een niet nader genoemde zaak op de TD? Of heb ik nu de verkeerde voor me? ;)
Welke zaak? Ik heb bij zoveel bedrijven in de TD gestaan.

Ennu. Ik heb gister gewoon een nieuwe duron gehaald (900). Deze werkt nu :)

En volgens mij heb ik er een sleutelhanger bij :P

Verwijderd

Op donderdag 23 augustus 2001 11:00 schreef WHiZZi het volgende:

Welke zaak? Ik heb bij zoveel bedrijven in de TD gestaan.
Ik weet dat ik dit niet moet doen. Maar ik heb de hele draad gelezen "PRUTSER!"

Het is een schande en een belediging dat je jij je als TDer uitgeeft. Eindgebruiker..

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Topicstarter
FOUTEN MAKEN IS MENSELIJK. Ooit van gehoord.

Jezus man. Ik heb in mijn leven al ik weet niet hoeveel computers gebouwd. Dit is zowat de 1e die echt kapot is.

Maargoed. Ik heb keurig een nieuwe gehaald die nu keurig werkt @60graden stressed

Of de core nou is afgebroken of dat ie nou is opgebrand, werken doet ie niet meer. Pech gehad. Gewoon een nieuwe kopen. klaar..

En nu wordt ik echt strontmisselijk van al die gasten die niks beters te doen hebben dan mij belachelijk te maken hier. :(

Verwijderd

Op donderdag 23 augustus 2001 11:21 schreef WHiZZi het volgende:
FOUTEN MAKEN IS MENSELIJK. Ooit van gehoord.
TD'ers zijn niet menselijk })

• EquiNox
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Op donderdag 23 augustus 2001 11:21 schreef WHiZZi het volgende:
En nu wordt ik echt strontmisselijk van al die gasten die niks beters te doen hebben dan mij belachelijk te maken hier. :(
Haha, die is goed. Je hebt jezelf belachelijk gemaakt, daar heb je ons niet voor nodig. >:)
En het feit(?) dat je 'bij zoveel bedrijven in de TD hebt gestaan' (vaak ontslagen?) is ook ronduit dom. Duron/Tbird zonder koeler = almost instant death van de proc.
Staat in elke AMD faq.

• EquiNox
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Op donderdag 23 augustus 2001 11:14 schreef changethislater het volgende:

[..]

Ik weet dat ik dit niet moet doen. Maar ik heb de hele draad gelezen "PRUTSER!"

Het is een schande en een belediging dat je jij je als TDer uitgeeft. Eindgebruiker..
Ik heb ook de hele thread gelezen en heb me kostelijk vermaakt. Ik ben het helemaal met je eens, changethislater.

• cheiron
  • Nu online
Mensen mensen, laten we het even beschaafd houden!
IEDEREEN kan fouten maken, en volgens mij zijn de mensen die hier nu hard lopen te lachen zelf ook vaak genoeg de fout in gegeaan, dus laten we elkaar in ons waarde laten...

Whizzie, congratz met je nieuwe AMD :)

Flickr PSN ID= cheironnl

Verwijderd

Op donderdag 23 augustus 2001 12:15 schreef cheiron het volgende:
Mensen mensen, laten we het even beschaafd houden!
IEDEREEN kan fouten maken, en volgens mij zijn de mensen die hier nu hard lopen te lachen zelf ook vaak genoeg de fout in gegeaan, dus laten we elkaar in ons waarde laten...

Whizzie, congratz met je nieuwe AMD :)
Het probleem is dat ik en vele andere hier deze discussie al 100x gevoerd hebben. Heel hard roepen dat je er verstand van hebt. En dan zulke acties. En ik vermaak persoonlijk al lang niet meer met dit soort terror.

Het word al minder maar nog steeds, word ik 3x in de week geconfronteerd met dit soort mensen. Hopelijk heeft hij ook gewoon een nieuwe gekocht. Maar meer waarschijnlijk is dat hij .. Heeft staan bleren om een nieuwe.

Daar worden andere klanten op den duur de dupe van. Changethislater vertrouwd niemand meer :) Zeker niet van dit soort figuren die heel hoog van de toren blazen , dat ze "hun hele leven al systemen bouwen"

• cheiron
  • Nu online
Tja, daar ben ik dan eerlijk in, ik krijg binnenkort (venema computers had het verkeerde mobo besteld) mijn eerste onderdelen binnen (zie sig), en ik heb nu al het zweet in mijn handen om mijn koeler op mijn processor te zetten door al deze verhalen ... jep .. een newbie dus :)

Flickr PSN ID= cheironnl

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Topicstarter
Op donderdag 23 augustus 2001 12:31 schreef changethislater het volgende:

[..]

Het probleem is dat ik en vele andere hier deze discussie al 100x gevoerd hebben. Heel hard roepen dat je er verstand van hebt. En dan zulke acties. En ik vermaak persoonlijk al lang niet meer met dit soort terror.

Het word al minder maar nog steeds, word ik 3x in de week geconfronteerd met dit soort mensen. Hopelijk heeft hij ook gewoon een nieuwe gekocht. Maar meer waarschijnlijk is dat hij .. Heeft staan bleren om een nieuwe.

Daar worden andere klanten op den duur de dupe van. Changethislater vertrouwd niemand meer :) Zeker niet van dit soort figuren die heel hoog van de toren blazen , dat ze "hun hele leven al systemen bouwen"
Ik heb gewoon een nieuwe duron gekocht (een 900). Niet gezeurt ofzo. Ze zeiden zelf dat ze het gingen proberen in te ruilen als doa. Maar ik heb dus nu een Duron800 en een 900 gekocht.

Dit was voor mij de 1e keer dat ik met een Duron werkte die ik wilde overclocken. Normaal gesproken pleur ik de Duron erin (of athlon) en bouw het systeem af. Nu had ik dus het systeem al af en haalde de duron eruit om de L1 bruggen (en evt. L7) te veranderen. Ik dacht dus (met me stomme kop) dat dat ding wel 2 seconden zonder koeler zou kunnen (nog niet overgeclocked op dat moment).

Op het moment dat ik de koeler eraf haalde hoorde ik iets vallen (Dacht aan een schroefje ofzo). Dat was dus de core (linkeronderhoek was dus schuin ipv hoekje).

Ik kan dus simpelweg niet vertellen of het door de warmte komt of door de core. Het ding werkt in ieder geval niet meer. Ik heb dus gewoon een nieuwe gehaalt en bij PCSpeed kwamen ze zelf met het idee om er een doa van te maken (Dead-on-arrival). Zolang ze daar nog niks van hebben gehoord heb ik gewoon voor beide durons betaald!

Verwijderd

Op donderdag 23 augustus 2001 12:34 schreef cheiron het volgende:
Tja, daar ben ik dan eerlijk in, ik krijg binnenkort (venema computers had het verkeerde mobo besteld) mijn eerste onderdelen binnen (zie sig), en ik heb nu al het zweet in mijn handen om mijn koeler op mijn processor te zetten door al deze verhalen ... jep .. een newbie dus :)
Is niet echt moeilijk..Maar trillende handen gaan zeker niet helpen. Bestel in ieder geval paste voor die 1333.

En lees deze draden.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/145541/
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/193076/

• cheiron
  • Nu online
Onder die Dragon Orb zit toch al zo een mooi stukkie kauwgum? En volgens mij (correct me if i am wrong) krijg je er ook een klein beetje koelpasta bij .. hopen maar :))

Flickr PSN ID= cheironnl

• Janoz
  • Laatst online: 15:51

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Op dinsdag 21 augustus 2001 20:33 schreef reiker het volgende:

[..]

ik weet niet hoor, maar als ik eens vergeet na voltage-klus (jumpers verzetten, dan moet fan stekkertje er uit anders kan ik er niet bij) de fan in te pluggen en me pc aanzet, boot hij heel normaal... niks geen problemen.
en als windows eenmaal opgestart (met wel fan aangesloten) is dan duurt het nog zo'n vijf minuten voor de temperatuur eindelijk stabiel is, maw in het begin moet hij nog opwarmen. dus niks "meteen op temperatuur".
Dan heb je alleen de fan uit, maar zit de heatsink er nog wel op... Duron zonder koeler heeft 1 cm^2 om zijn warmte kwijt te raken... Met heatsink kan dat al snel oplopen tot 1m^2

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Ik kan dus simpelweg niet vertellen of het door de warmte komt of door de core
Denk allebei :) Maar mooi dat je een nieuwe krijgt :) Alleen je moet niet zeggen dat wij jouw hier zitten af te zeiken want je weet zelf heel goed dat het een niet zo'n slimme actie was, maar goed het is gebeurd en je zult heus niet de eerste zijn. Maar kijk je wel goed uit met het inbouwen van de 900 :P

Verwijderd

Op donderdag 23 augustus 2001 13:05 schreef cheiron het volgende:
Onder die Dragon Orb zit toch al zo een mooi stukkie kauwgum? En volgens mij (correct me if i am wrong) krijg je er ook een klein beetje koelpasta bij .. hopen maar :))
Het is of paste of kauwgom. Niet alles te gelijk. Paste heeftr ver uit mijn voorkeur. Ook als je niet overklockt.

Ik weet niet wat voor winkel venema computers is.. Maar ORB's staan nou niet echt bekent als athlon vriendelijk. Misschien dat dit een nieuw design is? Misschien als je een linkje opzoekt met wat specs van die cooler .. Dan kan iemand misschien een beetje advies geven.

Je kan natuurlijk ook hun bellen. En vragen of er nog dingen zijn die je absoluut moet weten voor je deze cooler plaatst. Het verschil tussen paste/kauwgom kan al gauw oplopen tot 10 graden. Maar met paste werken is risico voller, met monteren.

• cheiron
  • Nu online
Die orb is gemaakt voor Athlons geloof ik ("AMD ATHLON 1.5GHz+" staat op de site van Thermaltake).
Ik hoop op het beste, maar de levering bij Venema is echt rot .. wacht nu al anderhalve week. Ik denk dat ik maar eens bel dat ik de order cancel, want de 1,4 ghz is wel erg goedkkop geworden :)

Flickr PSN ID= cheironnl

Verwijderd

Op donderdag 23 augustus 2001 13:38 schreef cheiron het volgende:
Die orb is gemaakt voor Athlons geloof ik ("AMD ATHLON 1.5GHz+" staat op de site van Thermaltake).
Ik hoop op het beste, maar de levering bij Venema is echt rot .. wacht nu al anderhalve week. Ik denk dat ik maar eens bel dat ik de order cancel, want de 1,4 ghz is wel erg goedkkop geworden :)
Dat waren die ouwe ORB's ook .. Gemaakt voor Athlon.. Maar ik denk dat geen enkele cooler zoveel gecruschde cores op ze geweten heeft als de ORB serie.

Laat je dus goed voorlichten over de cooler die je koopt. Duurder is niet percee beter. Er is echt mega veel te koop kwa coolers. Ook een hoop troep.

• EquiNox
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Op donderdag 23 augustus 2001 13:38 schreef cheiron het volgende:
Ik heb de Dragon Orb 3 al. Vanavond even monteren als ik thuis kom. Ik ben benieuwd.

• cheiron
  • Nu online
Laat het me alsjeblieft even weten, ben ERG benieuwd .. als je je core crush wil ik het niet weten :)

Flickr PSN ID= cheironnl

Verwijderd

Voor de Dragon Orb 3 kijk je op TaDa

en voor de installatie instructie TaDa

• EquiNox
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Op donderdag 23 augustus 2001 14:05 schreef cheiron het volgende:
Laat het me alsjeblieft even weten, ben ERG benieuwd .. als je je core crush wil ik het niet weten :)
Hmmz, dan KUN je het ook niet weten, want dat kan ik het toch niet posten... :+

• EquiNox
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Op donderdag 23 augustus 2001 14:52 schreef Halon 1202 het volgende:
Voor de Dragon Orb 3 kijk je op TaDa

en voor de installatie instructie TaDa
Bedankt. :)

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Topicstarter
Op donderdag 23 augustus 2001 13:24 schreef Mr_Hiney het volgende:

[..]

Denk allebei :) Maar mooi dat je een nieuwe krijgt :) Alleen je moet niet zeggen dat wij jouw hier zitten af te zeiken want je weet zelf heel goed dat het een niet zo'n slimme actie was, maar goed het is gebeurd en je zult heus niet de eerste zijn. Maar kijk je wel goed uit met het inbouwen van de 900 :P
De 900 draait inmiddels keurig @60 graden :)

• EquiNox
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

[UPDATE]
Ik heb de Dragon Orb 3 succesvol geinstalleerd (geen centje pijn) en ben nu fullstressed aan het testen.
Het is een Duron700, die nu op 1050Mhz draait (105x10), terwijl hij vroeger max 950mhz haalde (Chrome Orb :r )

Temp@1050Mhz non-stressed : 40 graden
Temp@1050Mhz stressed : 51 graden (bij een WARME kamer)

Koel dus. Enige nadeel is de herrie. Hij is wat luidruchtiger dan mijn Chrome Orb. Dat wordt dus isoleren...

• EquiNox
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Op donderdag 23 augustus 2001 14:05 schreef cheiron het volgende:
Core is niet gecrushed... er missen wel een paar kleine hoekjes af, door het veelvuldig wisselen van koelers de afgelopen 2 maanden... >:)

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
Leuk topic dit.
Dat de topicstarter zijn core heeft gesloopt kan een keer gebeuren, maar een Duron zonder koeler laten draaien is wel erg |:( en zeggen dat je dan al 6 jaar ervaring heb maakt het er niet beter op.
Goed, de duron is misschien wel burned. Maar zijn die dingen zo gevoelig daarvoor dan?
Ik heb het niet over compleet windows installe zonder koeler maar stekker erin, power on, beeld?, stekker eruit.
En met beeld bedoel ik, monitor uit standby.

Gelukkig weten die gasten van PCSpeed niet erg veel van PC's
Dit vond ik ook wel een leuk stukje trouwens :)
because that makes 2 of you ;)

• SG
  • Laatst online: 20-08 12:04

SG

SG surft naar info hardewaren

[..]

Als je je fan niet aansluit wordt je cPU Die gekoelt door het koelblok alleen die neemt warmte op en dat kost tijd keoler is een veel veel grotere massa dan 'n CPU-Core

die Koeler loze CPU Die kan zijn warmte niet kwijt en zal aanzienlijk sneller warm worden dan met een koelblok silisium mag niet warmer worden dan +/- 150 graden dan smelt het wat die in 5 secondjes denk ik toch zeker haalt

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op donderdag 23 augustus 2001 16:56 schreef WHiZZi het volgende:

[..]

De 900 draait inmiddels keurig @60 graden :)
`

Vind jij dit netjes? Nou ik niet in ieder geval.

Ten tweede best wel schofterig dat je um gewoon hebt omgeruild terwijl je wist dat je het aan jezelf te danken hebt.

Ten Derde -> Ik hoop dat mijn pc nooit bij jou op de TD komt te staan. Dan sloop ik um nog liever zelf.

Zo en nu ga ik verder lachen

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Topicstarter
Op donderdag 23 augustus 2001 22:30 schreef Reind het volgende:

[..]

`

Vind jij dit netjes? Nou ik niet in ieder geval.
Wel als het op me kamer 30 graden is
Ten tweede best wel schofterig dat je um gewoon hebt omgeruild terwijl je wist dat je het aan jezelf te danken hebt.
IK HEB EEN NIEUWE GEKOCHT!
Ten Derde -> Ik hoop dat mijn pc nooit bij jou op de TD komt te staan. Dan sloop ik um nog liever zelf.
Ik hoop toch voor jou dat je dat idd zelf doet. Of ben jij er zo een van: 'Me pc doet ut niet, effe de helpdesk bellen'.
Zo en nu ga ik verder lachen
Doe dat maar.

• EquiNox
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Haha :)

Verwijderd

Ey,

mmmmwheeelp
mm ok dus je hebt een duren 10 sec zonder koeler laten draaien en dan springt de voeding uit ?
ja das dus 1 dooie uitgefikte duron

Verwijderd

damm zeg die WHiZZi

is wel een mooie pruts kees zeg damm en dat staat dan op een td lach me kapot

Verwijderd

Als Pc bouwer hoor je toch te weten dat je nooit een processor mag laten draaien zonder koeler ?? ja ok met uizondering van de 368 processors

/edit
typo
/edit

Verwijderd

ja precies en das niet zo erg maar die werkt ook nog op een td en dan zou je helemaal beter moeten weten
of hij lult gewoon uit zijn nek dat kan ook natuurlijk

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Topicstarter
Ik stond op verschillende TD's (EN nooit ontslagen).

Maar ach. Ik heb tenminste een prachtige sleutelhanger :P

Goed, ik heb 2 CPU's gekocht. Maar ach, dat kan ik best betalen met mijn salaris :P :P

* WHiZZi doet aan webdesign en netwerken (Routers etc).

soms ook nog een windows installeren of een linux gateway/firewall bouwen..

ach, ik verdien genoeg. Volgende maand zit er toch weer een nieuwe CPU in. Athlon 1400 ofzo :9~

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Topicstarter
EN ja, daar zet ik wel een koeler op!

Verwijderd

Op vrijdag 24 augustus 2001 08:58 schreef WHiZZi het volgende:

soms ook nog een windows installeren of een linux
WHiZZi doet aan prutsen :)

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Topicstarter
Op vrijdag 24 augustus 2001 09:02 schreef Tijn_3d het volgende:

[..]

WHiZZi doet aan prutsen :)
alleen in me vrije tijd :)

Verwijderd

[..]

Kerel, jij krijgt een prijs voor de meest stupide reply ooit. Als jij je fan niet monteerd wil het niet zeggen dat de processor niet gekoeld wordt. |:(
En dat opwarmen? De warmte wordt langzaam door het koellichaam afgestaan aan de omgeving. Alleen zal zonder ventilator dit koellichaam zijn warmte niet snel genoeg kwijt komen.

Verwijderd

Op vrijdag 24 augustus 2001 08:55 schreef debugdevil het volgende:
Als Pc bouwer hoor je toch te weten dat je nooit een processor mag laten draaien zonder koeler ?? ja ok met uizondering van de 368 processors

/edit
typo
/edit
368? New generation procs of zo?

• Subz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
best wel snugger een duron laten draaien zonder cooler |:( ik als newbie weet dat zelfs nog da dat niet kan....

• EquiNox
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Goed, ik heb 2 CPU's gekocht. Maar ach, dat kan ik best betalen met mijn salaris :P :P

soms ook nog een windows installeren of een linux gateway/firewall bouwen..

ach, ik verdien genoeg. Volgende maand zit er toch weer een nieuwe CPU in. Athlon 1400 ofzo :9~
Wil je hiermee bewijzen dat je kennis van zaken hebt? Beetje futiele poging, want je acties vertellen een ander verhaal...

Verwijderd

Op vrijdag 24 augustus 2001 09:22 schreef www.hadecom.nl het volgende:

[..]

368? New generation procs of zo?
Hahahhahaha *superLoL*

ff geschiedenis van de pc lezen >:)

korte samenvatting;

at
xt
268
368
468
Pentium
Pentium 2
Pentium 3
Pentium 4

*correct me if i am wrong

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

you're right..

uhmz..vergeet de Palm en de Mac niet :D

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• EquiNox
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Op vrijdag 24 augustus 2001 11:48 schreef debugdevil het volgende:

[..]

Hahahhahaha *superLoL*

ff geschiedenis van de pc lezen >:)

korte samenvatting;

at
xt
268
368
468
Pentium
Pentium 2
Pentium 3
Pentium 4

*correct me if i am wrong
Ok, ff correcten
at : klopt
xt : klopt
268 -> 286
368 -> 386
468 -> 486
Pentium : klopt
Pentium 2 : klopt
Pentium 3 : klopt
Pentium 4 : klopt

Da's de geschiedenis van de IBM-compatible pc.

Verwijderd

wat versta je A onder td`s ?
en B: als je baas zegt: "Je krijgt 5 minuten om opterotten" dan is dat ook een ontslag hoor >:)
Zo maar daar word je blij van....
en wat wil je hiet mee zeggen ????? dat je veel geld hebt ?
of dat pa en ma alles voor je betalen ?
hou je maar bij software en niet hadrware !
En ga je die dan ook voor de lol mollen ????

*End of zeur/zeik -Modus

Verwijderd

Op vrijdag 24 augustus 2001 11:55 schreef EquiNox het volgende:

[..]

Ok, ff correcten
at : klopt
xt : klopt
268 -> 286
368 -> 386
468 -> 486
Pentium : klopt
Pentium 2 : klopt
Pentium 3 : klopt
Pentium 4 : klopt

Da's de geschiedenis van de IBM-compatible pc.
LOL :) sorry

beetje snel tikken |:(

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Topicstarter
Op vrijdag 24 augustus 2001 11:55 schreef debugdevil het volgende:

[..]

wat versta je A onder td`s ?
en B: als je baas zegt: "Je krijgt 5 minuten om opterotten" dan is dat ook een ontslag hoor >:)
[..]
Technische Dienst? PC bouwen, PC repareren.
Maarja, dan klok je niet over. En bouw je de PC in één keer af zonder later de koeler eraf te halen en cpu over te klokken.
Zo maar daar word je blij van....
[..]
ikke wel :). Hij is toch kapot
en wat wil je hiet mee zeggen ????? dat je veel geld hebt ?
of dat pa en ma alles voor je betalen ?
[..]
Nee. Ik verdien zelf genoeg. Me pa betaald niet en me ma zie ik nooit (gelukkig).
hou je maar bij software en niet hadrware !
[..]
Ik doe beide en ik blijf beide doen!
En ga je die dan ook voor de lol mollen ????
nah. denk ut niet. 135,00 wil ik best mollen. Maar >300 niet ;)
*End of zeur/zeik -Modus
nu al?

Verwijderd

Op vrijdag 24 augustus 2001 12:04 schreef WHiZZi het volgende:

[..]

Technische Dienst? PC bouwen, PC repareren.
Maarja, dan klok je niet over. En bouw je de PC in één keer af zonder later de koeler eraf te halen en cpu over te klokken.
en daar zet je hem ook aan zonder koeler :)
Pagina: 1