Toon posts:

Epox vraagt even uw aandacht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok mensen, ik ben niet zo erg gelukkig. Ik heb voor vrij veel geld onderdelen gekocht, alleen het een en ander wil niet lukken. Het gaat mij vooral om de RAID optie op mij Epox 8k7a+. Graag zou ik van degenen die zo'n bord hebben en RAID (0) hebben draaien graag een beetje gedetailleerde beschrijvein van hun aanpak hebben, vanaf het moment dat ik de win98 opstartdiskette erin doe en de harde schijven al vast heb zitten aan de vershcillende UIDE poorten, want zover wil het nog wel lukken.

Mijn problemen zijn namelijk:
- Win98 wil niet installeren, want kan schijven niet vinden
- win2k wil niet vanuit DOS installeren

Kan iemand mij helpen? Mijn comp werkt nu wel, maar ongeveer 6 keer zo langzaam als zou moeten. bvd

• FoxzMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-03 20:35
Op dinsdag 21 augustus 2001 16:31 schreef Penaa het volgende:

Mijn problemen zijn namelijk:
- Win98 wil niet installeren, want kan schijven niet vinden
- win2k wil niet vanuit DOS installeren
Dat Win98 niet wil installeren, omdat ie de harde schijven niet ziet, komt waarschijnlijk doordat je de Arrays nog niet hebt aangemaakt.
Deze moet je eerst aanmaken en daarna kun je met Fdisk de partities maken en formatteren.

En voor Win2k moet je tijdens de installlatie een keer op de F6 knop drukken, zodat ie de drivers voor je Raid-controller kan laden, die je natuurlijk wel effe op een schijfje moet pleuren.

Heb je ook de seach gebruikt ??? Want volgens mij zijn er wel meerdere topics met dit soort onderwerpen.

-

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:43

Wallie

Herr

Win2k kan zo en zo niet vanuit dos installeren, die moet je of booten van de cd, of met bootfloppy's opstarten (de Win2k bootfloppen).

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:26

Convoy

g44p

RTFM |:( |:( |:( |:( |:( |:(

• FoxzMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-03 20:35
Op dinsdag 21 augustus 2001 16:42 schreef Wallie het volgende:
Win2k kan zo en zo niet vanuit dos installeren, die moet je of booten van de cd, of met bootfloppy's opstarten (de Win2k bootfloppen).
Ik neem aan dat wanneer ik boot met een Win98 opstartdiskette ik met DOS boot.
Ik heb al mijn Win2k installs nog altijd gedaan met een WIn98 opstartdiskette.
Wannneer je opgestart hebt, moet je smartdrive laden, daarna ga je naar de map "i386" en dan tik je "Winnt" in en dan op enter. Dan gaat ie lekker voor mij Win2k installeren.

of ik werk al sinds jaar en dag met een ander OS |:(

Dus bij mij kan het wel, waarom bij jou dan niet ?

-

Verwijderd

array aanmaken (in BIOS vd RAID controller)
dan partitioneren (fdisk) dan formatteren en dan werkt alles prima....

je kan anders ook even de "raid guide" lezen die bij het bord

JC

• Kroetsjov
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
(overleden)
kort stappenplan (heb nu toch tijd, aangezien mijn 8K7A+ het niet meer doet >:) )

schrijven fysiek aansluiten op raidcontroller (ik had mijn raid0 array op beide masters staan; maar het werkt ook met 1 kabel (dus als master/slave)

compu aanzetten

BIOS -> bootable device op SCSI zetten ... misschien nog ergens iets instellen (iets met SCSI/HPT370; maar weet niet precies waar)

RAID Bios in (ctrl-H geloof ik)

Raid0 array aanmaken

opnieuw opstarten met dosflop

fdisken

formateren

en gaan met die banaan ...

[ediit]
was nog niet compleet
[/edt]

PS Ik heb wel gemerkt dat je het best bij installeren geen hdd's aan je normale uide poort kunt hangen, die zet ie dan nl voor je raidarray ... je kan na installatie wel weer drives erbij hangen :?

Antec 635SX | Tagan ? | Asus A8N-SLi deluxe | AMD3500+ + Zalman 7000 | Asus 6600GT pci-e + Zalman VF700 | Maxtor 200Gb s-ata | LG DVD-RW

Pagina: 1