Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 23:02
Ik heb sinds een week deze foldable in gebruik en ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de ervaringen van anderen. Op het forum valt tot nu toe weinig terug te vinden over (het gebruik van) dit toestel.

Mijn allereerste eigen ervaringen als lichte gebruiker (geen social media, geen gaming, weinig foto's en filmpjes, geen zakelijk gebruik) zijn gemend. Ik switch regelmatig van smartphone (soms een flagship, meestal meer budget of oudere flagship toestellen) en heb ook kort ervaring met andere foldables (Z Flip en Z Fold 2) Ik vind het een erg mooi toestel en ik zie echt wel iets in deze formfactor en ik heb het idee dat Motorola met deze Razr op een goed spoor zit. Ik kan het toestel (als lichte gebruiker) op dezelfde wijze gebruiken als een klassiek model en het daarnaast makkelijk opbergen. Ik vind het 1 van de mooiste en meest interessante smartphones van de laatste jaren en hij ligt erg fijn in de hand. Wel lijkt het me een kwetsbaar toestel vanwege al het glas aan de buitenkant, wat uiteraard met 'klassieke' smartphones vaak niet anders is. Echter is de Razr geen toestel wat je op iedere hoek van de straat kunt laten repareren. Dat is wel iets wat meegenomen moet worden in een evt aankoop overweging.

Ik ben er nog niet uit of ik het externe scherm veel ga gebruiken maar het is ook geen probleem dat het er op zit. Het heeft zeker potentie, ook met oog op onderstaand nadeel.

Een mogelijk belangrijk nadeel wat me na afgelopen week opvalt is de beperkte accuduur. In mijn gebruikssituatie kom ik er de dag wel mee door, maar voor een gemiddelde en meer gebruiker gaat het erg lastig worden om de dag zonder bijladen door te komen. Verder is het scherm geribbeld (ivm het achterliggende opvouwmechanisme) wat storend kan zijn. Ik persoonlijk ervaar het niet zo overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:01

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Kleine titelfix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:36
Het zou mooi zijn als je ook een review kunt schrijven want dat is er nog niet: pricewatch: Motorola razr 5G (2020) Zwart

Wat ik mij afvraag, kijk je er Netflix of Youtube achtige zaken op, en stoort het vouwgedeelte in het scherm dan? Of merk je eigenlijk dat het er in zit in het gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofman
Ik ga op termijn vast nog wel een review posten.
Ik kijk regelmatig YouTube en de vouwen (het zijn er 3) storen mij niet. Nu moet ik wel zeggen dat ik vind dat dit een beetje bij een vouwbaar scherm hoort. De techniek is nu eenmaal nog niet zo ver en dat accepteer ik ook. En ik heb het toestel nog niet veel gebruikt op plekken met veel licht. Bij veel licht vallen de vouwen namelijk veel meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofman
Gisteren de security update van 1 oktober binnen gekregen. Vorige week bij ingebruikname meerdere updates achter elkaar geïnstalleerd. Daar zat ook de update naar Android 11 bij. De security updates lijken 3-maandelijks te komen.
Ik ben erg benieuwd naar de het update beleid voor deze telefoon. Ik heb er geen hoge verwachtingen van, dan kan het ook niet tegen vallen toch ;-)