De radiatoren in mijn huis hebben radiatorknoppen die direct op de leiding gefit zijn:
:strip_exif()/f/image/J5iisnfGUDMXNYzopczV0cnt.jpg?f=fotoalbum_large)
Deze wil ik graag vervangen door thermostatische knoppen, of misschien zelfs slimme knoppen. Wat is de handigste manier om dat te doen? Mijn idee:
• Installatie leeg maken
• De leiding ruim van de knop afzagen
• Een stukje nieuwe CV-leiding met knelkoppeling aan de oude leiding maken
• Nieuwe knop op radiator en nieuwe leiding zetten (de laatste is dan volgens mij een knelverbinding tussen de leiding en de knop?)
Met name de knelkoppeling tussen de oude en de nieuwe leiding twijfel ik over. Gaat dat werken? Moet ik de oude leiding schoon en kaal maken? Nog gekke dingen waar ik rekening mee moet houden?
:strip_exif()/f/image/J5iisnfGUDMXNYzopczV0cnt.jpg?f=fotoalbum_large)
Deze wil ik graag vervangen door thermostatische knoppen, of misschien zelfs slimme knoppen. Wat is de handigste manier om dat te doen? Mijn idee:
• Installatie leeg maken
• De leiding ruim van de knop afzagen
• Een stukje nieuwe CV-leiding met knelkoppeling aan de oude leiding maken
• Nieuwe knop op radiator en nieuwe leiding zetten (de laatste is dan volgens mij een knelverbinding tussen de leiding en de knop?)
Met name de knelkoppeling tussen de oude en de nieuwe leiding twijfel ik over. Gaat dat werken? Moet ik de oude leiding schoon en kaal maken? Nog gekke dingen waar ik rekening mee moet houden?
Zo scherp als een voetbal!