Beachclub audio configuratie

Pagina: 1
Acties:
  • 369 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brink1959
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 01-12-2021
Hallo,

Weet niet of ik hier aan het juiste adres ben maar dan hoor ik het wel.
Wij zijn bezig met het inrichten van een Beachclub en zijn aangekomen bij het onderdeel Audio.
Wat is voor ons de juiste configuratie?
We hebben een Beachclub gedeelte en een kamer verhuur gedeelte. Beide zones moeten eigenlijk, als het kan, onafhankelijk van elkaar van muziek worden voorzien. Verschillende muziek met verschillend volume.
Alle speakers staan buiten en moeten weer bestendig zijn.
Totale oppvl. van het geheel is ongeveer 1500m2. Beachclub gedeelte is daarvan ongeveer 800m2. Beachclub gedeelte moet worden voorzien de hele dag van light house/house music. Kamer gedeelte meer achtergrond muziek.
De input voor de muziek kan komen uit verschillende bronnen zoals, stream, DJ, Playlist, etc. etc.

Graag input!

Bij voorbaat dank!

Groet, Wim

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Nooit gedacht dat ik zoiets belachelijks zou zeggen maar ik zou gaan voor een Dante oplossing. Je speakers zijn dan actief (voorzien van een eigen voeding), de bron van iedere speaker is apart in te stellen (je kunt in die 800m2 zelfs zones met verschillende stijlen maken), je zit niet met dikke dure speakerkabel maar kan alles met CAT5e afhandelen en zo zijn er nog wel wat punten te benoemen.

Over de "eigen voeding" van iedere speaker: er zijn ook PoE speakers te vinden. Die krijgen de voeding én de datastream voor het geluid vanuit een PoE switch. Dit hoeft geen speciale switch te zijn, kan "gewoon" een HP, Ubiquiti, TP-Link o.i.d. zijn.

Ook subwoofers, indien van toepassing, zijn te krijgen met een Dante oplossing, dus ook die kun je implementeren in het systeem.

Voor deze orde van grootte lijkt mij dat geschikter dan een (paar) dikke versterker(s), veel verlies op je speakerkabels en niks adresseerbaar. Je weet immers maar nooit wat voor event je ooit gaat doen of krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
PoE subwoofer? Dat is vet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
@jadjong Ja, ze zijn er. Geen grote stampers maar ze zijn er: http://www.en.biema.com/product/product-33-84.html

Wat ik bedoelde met
Ook subwoofers, indien van toepassing, zijn te krijgen met een Dante oplossing
is dat je die ook via Dante aan kunt sturen. Een grote sub ga je uiteraard niet op PoE kunnen draaien enkel het signaal kun je via Dante doen. Maar hé, niet getreurd met een goede combikabel heb je dat ook zo opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brink1959
Ok, actieve speakers zijn mij duidelijk maar hoe gaat dat dan verder in zijn werk. Wij hebben een vrij goed netwerk met een 8 poorten DLink switch, daar zit nog wel ruimte of ik moet deze uitbreiden naar 24 poorten.
Stel dat ik over het hele gebied 10 actieve speakers ga ophangen, hoe kan ik deze dan in 2 groepen verdelen en elke groep van muziek voorzien?
Is een traditionele opstelling met zone-mixer, versterker en daarachter passive speakers niet makkelijker te hanteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brink1959
Zit mijzelf net in te lezen in zo'n Dante configuratie. Nooit van gehoord maar zeer interessant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-10 18:10

Jag

Misschien goed om een budget te vermelden. Buiten en zo''n oppervlakte heb je wel iets krachtigere systemen nodig als het ook op volumestandje dansen moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
@brink1959 Wat is er uiteindelijk uitgerold als oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:09

FeaR

In GoT we trust

sypie schreef op zondag 27 februari 2022 @ 21:14:
@brink1959 Wat is er uiteindelijk uitgerold als oplossing?
@brink1959 is sinds 01-12-2021 02:26 niet meer op GoT geweest.... Hit and Run heb ik het niet op. Slotje op dit topic.

[ Voor 9% gewijzigd door FeaR op 28-02-2022 09:25 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.