Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Vraag

• Geraard
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
1. Ik zoek een nieuwe Android-smartphone van maximaal 250 euro, maar liever 150 euro.

2. Ik wil hem gebruiken voor email, websurfen en video's beluisteren.

3. Ik vind het belangrijk dat de jaarlijkse afschrijfkosten voor die smartphone laag zijn. Dat betekent dat hij duurder mag zijn, naarmate de Android-software voor een langere periode beveiligingsupdates krijgt.

4. Ik heb de indruk dat Nokia voor een relatief lange periode updates geeft van Android bij hun smartphones. Daarover vond ik informatie in de uitgebreide specificaties van Coolblue per type smartphone en op de website van Nokia:

https://www.nokia.com/pho...-receive-security-updates

https://www.nokia.com/phones/en_int/security-updates

Het mag zeker ook een ander merk zijn dan Nokia.

5. Er moet een speaker in zitten die spraak luid en duidelijk weergeeft, maar muziekkwaliteit is onbelangrijk.

6. Het beeldscherm is het liefst breed zodat ik makkelijker kan typen.

7. Ik wil minimaal 32 GB interne opslag en minimaal 3 GB RAM.

8. Hij moet FM-radio-ontvangst bieden.

9. De achterkant mag niet van glas zijn, want dat vind ik te kwetsbaar.

10. Liefst mogelijkheid tot On The Go-aansluiting (OTG) om een extern toetsenbord aan te sluiten.

11. Een uitneembare batterij zou ideaal zijn, maar ik ben bang dat dat niet bestaat in combinatie met mijn overige wensen.

12. De kwaliteit van camera en beeldscherm zijn onbelangrijk.

13. Vingerafdrukscanner is niet nodig.

14. De lengte van de smartphone is onbelangrijk.

Alvast bedankt voor het meedenken. :) Ik sta open voor alle soorten suggesties.

Goedemorgen, als je naar de pricewatch gaat kan je daar m.b.v. selecties aangeven wat je zoekt. Kijk wat er uit komt en maak zodoende de selectie wat kleiner. Als je dan twijfelt tussen toestellen zet dat hier neer zodat we met je mee kunnen denken. Kortom, iets meer eigen input graag d:)b

[ Voor 8% gewijzigd door 13art op 30-11-2021 06:58 ]

Alle reacties

• NLMaca
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18:15
Welke telefoons heb je zelf al gevonden die aan je wensen voldoet? Dat maak het voor andere tweakers ook leuker om mee te denken.

Zoals ook in de regels staat als je een nieuw topic opent:
Wat heb je zelf al gevonden?
Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

• Geraard
  • Niet online
15. Bestaat er nog een andere aankoophulp, waar ik op meer kenmerken kan filteren dan met de Pricewatch? Dat kan eventueel in een andere taal zijn. Sommige toestelkenmerken die ik belangrijk vind, zijn namelijk niet opgenomen in de Pricewatch.

16. De Motorola Moto G20 smartphone heeft FM radio en Android 11. Hij zal ook Android 12 krijgen. Coolblue verwacht voor dit toestel updates tot 4-2023. Dat is dus helaas niet lang. Dat verhoogt dus de jaarlijkse afschrijfkosten. En dan moet ik over anderhalf jaar weer 150 euro uitgeven voor een nieuwe smartphone, terwijl de 'oude' smartphone dan waarschijnlijk technisch nog prima is.

17. "Een telefoongesprek via de ingebouwde luidspreker biedt ook een over het algemeen behoorlijke stemkwaliteit", zegt een testrapport over de Moto G20.

18. "Het geluidsspectrum dat door de kleine mono luidspreker onderaan de Moto G20 wordt geproduceerd is niet echt verbazingwekkend vol, maar de hoge tonen worden tenminste niet te veel benadrukt. Dit betekent dat je zonder problemen naar wat muziek zou moeten kunnen luisteren of een film bekijken."

https://www.notebookcheck...-smartphone.550281.0.html

19."Motorola Moto G20 does not support USB OTG." Dat is dus jammer.

https://latestmobilefaq.c...video-camera-ufs-storage/

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

16 blijven er over als ik de meeste eisen aanklik met ook minimaal 4**** beoordeling.
https://tweakers.net/smar...Y5F2VTpQMpm4NS5Acl-hFDCF8
Je moet zeker nog oa de OTG en radio nog checken

• Geraard
  • Niet online
20. Ik heb begrepen dat de updateperiode wordt gerekend vanaf de introductie van een toesteltype, en dus niet vanaf de aankoopdatum. Dus ik moet denk ik op zoek naar een smartphones die recent is uitgekomen, van een merk met een gunstig updatebeleid.

21. Is het daarbij nuttig om alleen te zoeken naar een smartphone met Android 11, of kan Android 10 net zolang updates krijgen?

22. Best brands for Android updates
https://www.techadvisor.c...-android-updates-3798154/

• route99

route99

Ik zou de combi nemen van het nieuwste model met A11 en een min of meer gegarandeerde update policy van het bedrijf.
Hoe lang A10 updates zal krijgen hangt imho te sterk van het bedrijf af, maar mss heeft iemand daar voor bepaalde bedrijven een goede originele bron voor, maar dan is het handig dat je obv wat je nu weet een top 3 maakt.

Het artikel wat je aanhaalt geeft wel een aardige update policy guide, maar als je eindigt met...
Best of the rest
Alongside Google, OnePlus and Nokia, there are several brands that are working hard to ensure that the new updates arrive quickly and on a good selection of their devices. Among these are Xiaomi, Redmi, Oppo, Sony, Motorola and Realme.
Vervolgens mag de lezer het zelf uitzoeken.....

Mensen hebben meer aan een tabel met een link naar de fabrikant bron waar de actuele status van hen exact staat. Met een 2e tabel gescheiden wat er in de pijplijn zit en wat er zeker niet gaat komen.

• Geraard
  • Niet online
route99 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 08:47:Het artikel wat je aanhaalt geeft wel een aardige update policy guide, maar als je eindigt met... [...] Vervolgens mag de lezer het zelf uitzoeken.....
23. Bedankt voor je reactie. Ik ben ondertussen zelf ook aan het zoeken naar geschikte merken en toesteltypes, en ik zal daarvan hier verslag doen. Maar dat kost tijd.

24. Ik denk dat mijn zoekprofiel voor een nieuwe smartphone globaal ook voor andere forumbezoekers interessant kan zijn. Bijv. voor mensen met weinig geld, of voor mensen die een smartphone zoeken voor hun kinderen, met lage jaarlijkse afschrijfkosten.

[ Voor 3% gewijzigd door Geraard op 01-12-2021 10:25 ]

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:24
Als updates zo belangrijk zijn, waarom oriënteer je je dan niet op een toestel dat wat ouder (en dus goedkoper?) is, maar wel een actieve moddingscene heeft? Op deze manier ben je nog jaren voorzien van updates.

• Geraard
  • Niet online
Renzzie schreef op woensdag 1 december 2021 @ 10:10:Als updates zo belangrijk zijn, waarom oriënteer je je dan niet op een toestel dat wat ouder (en dus goedkoper?) is, maar wel een actieve moddingscene heeft? Op deze manier ben je nog jaren voorzien van updates.
25. Hartelijk bedankt voor je suggestie. Aan welke merken denk je dan?

26. Hoe vind ik oude toestellen met een 'actieve modding-scene'?

27. Het probleem is dat ik bijna nergens informatie kan vinden per toestel over de verwachte periode van updates. Het zou handig zijn als ik op dat aspect zou kunnen filteren via een selectiewebsite met productkenmerken.

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:24
Ik zou zelf een shortlist maken van toestellen die je potentieel goed lijken.
Daarna op https://www.xda-developers.com/ kijken of er roms beschikbaar zijn en/of hoe druk het daar is in het betreffende modding forum. Als er veel activiteit is kan je er geheid van uitgaan dat dit voor de komende jaren zo blijft.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:58

Umbrah

The Incredible MapMan

Betreft glazen achterkanten: "vindt" en "is" zijn twee verschillende dingen. Er zijn varianten die niet zó kwetsbaar zijn.

Betreffende FM: dat is een gekke harde eis - het is steeds zeldzamer, het vereist een 3,5mm jack. Bovendien lopen de huidige FM licenties tot 2022 - het is onzeker wat er daarna gebeurt.

• route99

route99

@Geraard & @Renzzie heb ca 9 maanden geleden al een aantal tablets uit 2013/14 voorzien van Lineage 17, wat overeenkomt met Android 10.
Maar dat waren ook de betere Samsungs TAB A (10.1) uit die tijd met 3 GB RAM. Was voor/bij de kringloop uitgevoerd en waren zo weg.... Voor te modden phones zou ik ook zeker minimaal 3 GB RAM eisen.

In die tijd heb ik ook rond gekeken of mijn Iphone 5S (2013 model) geen Iphone opvolger zou krijgen, maar een Android opvolger zou worden, door ook een te modden Android phone te kopen en dmv ook bijv Lineage, zie het developers forum die je intussen al geplaatst heb.
Een ontwikkeling kan wel zo maar stoppen.
En dit wil je niet..
https://forum.xda-develop...ed.4365071/#post-86021169
Het is wel erg handig om de nodige ervaring te hebben.
Let vooral op of datgene wat juist niet of niet betrouwbaar werkt voor jou belangrijk is.
PS: Per toeval kwam ik een zeer nette, prijsgunstige 2ehands SE 2016 tegen, de switch-mod naar Android is opgeschoven....

[ Voor 3% gewijzigd door route99 op 01-12-2021 10:53 ]

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:23

timovd

Voorsprong door techniek

Updates of upgrades?
Wat hierboven genoemd is; kijk naar goede support vanuit de (XDA-)community.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

• Bart_GR
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Je zou kunnen kijken naar een "Android Enterprise" gecertificeerd toestel. Deze zijn gegarandeerd van security updates voor een bepaalde tijd. Je kan op de site filteren op hoe lang er updates worden gegeven op bepaalde toestellen:

https://androidenterprise...phone&region_names=europe

• route99

route99

Umbrah schreef op woensdag 1 december 2021 @ 10:31:
Bovendien lopen de huidige FM licenties tot 2022 - het is onzeker wat er daarna gebeurt.
Wel... fact checking... het kavel om weer FM licenties te krijgen t/m 31 augustus 2025 is volgens de Staatscourant in augustus jl geopend als er binnen 6 weken geen bezwaar komt, gaat dat in werking:
https://zoek.officielebek....nl/stcrt-2021-38954.html
Minister Stef Blok reageerde een weekje geleden nog:
https://nederlandsmediani...021-definitieve-regeling/
Wanneer de kavels exact sluiten heb ik niet opgezocht, maar de belangstelling zou groot zijn.

• thisegzz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-11 23:19

thisegzz

(-(-_(-_-)_-)-)

Naast wat al gezegd is, het zelf installeren van ROMs via XDA-developers voor langere support, als dat je belangrijkste eis is.

Is een Google Pixel niks voor je? Dit komt rechtstreeks bij Google vandaan en omdat het vanilla Android draait ontvang je de updates ook direct zodra ze uitkomen.
Pixel 6- en Pixel 6 Pro-telefoons krijgen gedurende minstens 5 jaar Pixel-updates vanaf het moment waarop het apparaat voor het eerst beschikbaar was in de Google Store in de Verenigde Staten. De Pixel-updates omvatten beveiligingsupdates voor de Pixel en misschien ook nieuwe functiereleases en andere software-updates.

• JWL92
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15:22
de goedkoopste en meest recente samsung?
pricewatch: Samsung Galaxy A03s (3GB intern, 32GB opslag) Zwart

• Tonkowonko
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 17:32
Heb je toevallig bij een provider ergens al een abonnement lopen, of gebruik je nog prepaid? Als je je abonnement kan verlengen kan je hem meestal rond dezelfde prijs houden maar flink wat korting krijgen op een toestel namelijk!

• Geraard
  • Niet online
Tonkowonko schreef op woensdag 1 december 2021 @ 11:31:
Heb je toevallig bij een provider ergens al een abonnement lopen, of gebruik je nog prepaid? Als je je abonnement kan verlengen kan je hem meestal rond dezelfde prijs houden maar flink wat korting krijgen op een toestel namelijk!
28. Mobiel bel ik prepaid.

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:14
Ook even gekeken voor je, ben zelf ook op zoek ;)
https://tweakers.net/pric...0-64gb-wit/specificaties/
Paar euro boven je budget, maar ik denk dat deze aardig in de buurt komt.
Net uit, wat ik begrijp Android 11 / Android One, 3 jaar upgrades, misschien wel langer beveiligings updates.

Gemiddelde houdbaarheidsdatum van een smartphone is toch wel een jaar of drie denk ik, althans, daar gokken de fabrikanten op.
Dat ze het langer uithouden, tja…

Live from Denmark

• Geraard
  • Niet online
hansie_k schreef op woensdag 1 december 2021 @ 11:45:Gemiddelde houdbaarheidsdatum van een smartphone is toch wel een jaar of drie denk ik, althans, daar gokken de fabrikanten op.
29. Ik ben zeer voorzichtig met mijn smartphone, dus hij kan in dat opzicht lang meegaan.

• uniquorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:01

uniquorn

Wat blijft komt nooit terug

Geraard schreef op woensdag 1 december 2021 @ 01:39:

16. De Motorola Moto G20 smartphone heeft FM radio en Android 11. Hij zal ook Android 12 krijgen. Coolblue verwacht voor dit toestel updates tot 4-2023. Dat is dus helaas niet lang. Dat verhoogt dus de jaarlijkse afschrijfkosten. En dan moet ik over anderhalf jaar weer 150 euro uitgeven voor een nieuwe smartphone, terwijl de 'oude' smartphone dan waarschijnlijk technisch nog prima is.
Wat mij opvalt aan deze omschrijving is dat je er van uit gaat dat na het "vervallen" van de software ondersteuning, je direct een nieuw toestel nodig denkt te hebben? Dat is natuurlijk niet waar, na het einde de software ondersteuning kan je toestel nog zeker langer mee.
De meeste fabrikanten leveren langer dan de minimale ondersteuning de beveiliging updates nog aan. Android 8.1, uit 2017 (!), ontvangt nu ook nog beveiliging updates (vanuit google).
Oftewel voeg aan jaar toe na de einde software ondersteuning, want je hoeft hem echt niet direct te laten recyclen!

En als je voornamelijk kijkt naar de TCO van een telefoon kan het ook interessant zijn om te kijken naar initiatieven als de Fairphone. Met 5 jaar garantie, en 7 jaar software support, maar wel een hoge investering. daarmee heb je wel een telefoon waarbij eventuele defecten veel gemakkelijker te repareren zijn.

Als je de 150,- telefoon laat vallen is een reparatie van het scherm vaak 150,- (of meer) dus is het dan goedkoper om een nieuwe te kopen. Bij fairphone is dat 80,- op moment van schrijven

It's just a donkey

• Geraard
  • Niet online
30. Bedankt. Hij heeft FM-radio, maar "Samsung Galaxy A03s does not support USB OTG".
https://latestmobilefaq.c...a-ois-usb-otg-ir-blaster/

• uniquorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:01

uniquorn

Wat blijft komt nooit terug

Geraard schreef op woensdag 1 december 2021 @ 12:21:
[...]

Bedankt. Hij heeft FM-radio, maar "Samsung Galaxy A03s does not support USB OTG".
https://latestmobilefaq.c...a-ois-usb-otg-ir-blaster/
koop een bluetooth toetsenbord? dat moet wel met vrijwel alle telefoons werken ook

It's just a donkey

• Geraard
  • Niet online
uniquorn schreef op woensdag 1 december 2021 @ 12:22:
[...]

koop een bluetooth toetsenbord? dat moet wel met vrijwel alle telefoons werken ook
31. Ja, dat zou desnoods kunnen, maar ik vind het prettig als ik zelf geen extern toetsenbordje hoef mee te nemen en ter plekke een bedraad toetsenbord kan lenen van anderen. Bovendien hoef ik me dan geen zorgen te maken over eventuele hacking via Bluetooth.

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Ik heb zelf een Nokia 5, en hoewel ik hem al ruim 4,25 jaar* heb voldoet hij volgens mij ook nog aan de meeste van jouw eisen. Zolang ik nog beveiligingsupdates krijg is er geen noodzaak om hem te vervangen. Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst, maar als ze dit beleid door zetten dan kan ik de Nokia van harte aanbevelen.

* ik doe gemiddeld 5,5 jaar met een telefoon.

• SlqmLqck
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18:40
xiaomi redmi 9? Of een andere redmi variant. Meeste toestellen ondersteunen ook OTG en relatief goedkoop. Heb nergens zien staan dat het geen chinees merk zou zijn dus vandaar. Ben het wel met @hansie_k eens, vaak na 3/4 jaar is zo'n ding wel echt op. Persoonlijk koop ik ook geen high-end telefoon, maar 300 of 400 euro wil ik er wel voor uit trekken voor een apparaat wat ik dagelijks 2/3 uur gebruik. (werk telefoon er naast anders misschien wel iets meer)

Ik ga goed met mijn smartphone om en mag niet van glas zijn, want te kwetsbaar staan wel recht tegen over elkaar imo :P

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:14
@SlqmLqck bedoelde meer dat een fabrikant er van uitgaat dat een telefoon Max 3 jaar mee gaat. Dat wij er langer mee doen, tja…
Zeker qua updates wordt het dan lastig.

Mijn telefoons koop ik altijd los, en Max 250,-.
Moet zeggen, zelf erg goede ervaring ook met Xiaomi, maar voor @Geraard zocht ik meer voor een Android One telefoon.
Zouden erg lange upgrades / updates moeten hebben.

Maar wat heeft @Geraard nu zelf gevonden?

Live from Denmark

• AvWijk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-11 14:42
Hoe vast zie je aan die FM-radio? Inderdaad een archiasche eis in deze tijd. Dan zit je inderdaad ook meteen vast aan een 3,5mm jack die steeds minder toestellen hebben. Radtio kun je ook gewoon streamen..

• Geraard
  • Niet online
32. Ik las dat de meeste smartphones tegenwoordig zijn uitgerust met OTG.

Lijst van smartphones met FM-radio:
https://www.techrankup.com/en/smartphones-with-fm-radio/

• Geraard
  • Niet online
33. Met mijn wensen moet ik denk ik ongeveer elke drie jaar een nieuwe Android smartphone kopen. Is het dan niet goedkoper om een 'refurbished' Android laptop te kopen met garantie, bij een betrouwbare tweedehands winkel of webshop?

Ik koop dan dus een tweedehands smartphone die vakkundig is gecontroleerd en die zo nodig is gerepareerd voor hergebruik. Daarbij kan ik een toestel kiezen dat nog vrij lang veiligheidsupdates krijgt van de fabrikant.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:21
Geraard schreef op woensdag 1 december 2021 @ 17:44:
33. Met mijn wensen moet ik denk ik ongeveer elke drie jaar een nieuwe Android smartphone kopen. Is het dan niet goedkoper om een 'refurbished' Android laptop te kopen met garantie, bij een betrouwbare tweedehands winkel of webshop?

Ik koop dan dus een tweedehands smartphone die vakkundig is gecontroleerd en die zo nodig is gerepareerd voor hergebruik. Daarbij kan ik een toestel kiezen dat nog vrij lang veiligheidsupdates krijgt van de fabrikant.
Ja, pak een iPhone SE 2020 of zo, die krijgen lang updates.

Of ga voor een Oneplus met gebruik van custom rom, daar zit een sterke community achter.

Nieuw, de Samsung A serie krijgt 4 jaar updates gegarandeerd, dat is de langste garantie in Android land.

• AvWijk
  • Laatst online: 11-11 14:42
Geraard schreef op woensdag 1 december 2021 @ 17:08:
32. Ik las dat de meeste smartphones tegenwoordig zijn uitgerust met OTG.

Lijst van smartphones met FM-radio:
https://www.techrankup.com/en/smartphones-with-fm-radio/
De meesten zijn hier niet te koop, of Chinese telefoons. Zou persoonlijk niet mijn keus zijn, heb zelf genoeg gezeur gehad met Xiaomi. Geen zin om beta-tester meer te zijn, wil gewoon dat t werkt.
Ben zelf gillend weggerend en heb toen een iPhone X gekocht. Inmiddels is dat toestel ruim 4 jaar oud en ik verwacht dat-ie nog wel een flink poosje updates krijgt.

Goed refurbished raad ik je dat ook absoluut aan!
Radio kun je streamen he, dat werkt met alle toestellen. Ouderwets FM is net zo dood als Symbian op een Nokia..

[ Voor 14% gewijzigd door AvWijk op 01-12-2021 18:07 ]

• Geraard
  • Niet online
34. Ik vond de Nokia 5.4 met Android 11. Deze krijgt vermoedelijk updates tot nov. 25.

64 GB opslag, 4 GB RAM, FM radio, USB OTG. Hij kost nieuw 169 euro.

https://latestmobilefaq.c...k-camera-5g-band-usb-otg/

Maar deze heeft geen 5 GHz wifi en dat lijkt me een bezwaar, vanwege de vele andere wifi-gebruikers in de buurt.

• swhnld
Geraard schreef op donderdag 2 december 2021 @ 01:07:
34. Ik vond de Nokia 5.4 met Android 11. Deze krijgt vermoedelijk updates tot nov. 25.

64 GB opslag, 4 GB RAM, FM radio, USB OTG. Hij kost nieuw 169 euro.

https://latestmobilefaq.c...k-camera-5g-band-usb-otg/

Maar deze heeft geen 5 GHz wifi en dat lijkt me een bezwaar, vanwege de vele andere wifi-gebruikers in de buurt.
Dat Android 11 updates uitkomen betekend niet dat Nokia die updates ook daadwerkelijk verspreid onder hun devices.
Als ik hier kijk zie ik dat ze (HMD) de 5.4 tot januari 2024 garanderen:
https://www.nokia.com/phones/en_int/security-updates

• Geraard
  • Niet online
Umbrah schreef op woensdag 1 december 2021 @ 10:31:FM: dat is een gekke harde eis - het is steeds zeldzamer, het vereist een 3,5mm jack. Bovendien lopen de huidige FM licenties tot 2022 - het is onzeker wat er daarna gebeurt.
35. Ik vind FM-radio op een smartphone belangrijk. Als dat zeldzaam is, zal ik daar gericht naar moeten zoeken via een internetartikel over smartphones met FM-radio. Als ik weet welke merken FM-radio-ontvangst mogelijk maken, kan ik alle goedkope types van die merken controleren op mijn andere wensen, zoals een speaker met luid spraakvolume.

36. Ik heb ook een beetje gezocht naar specifieke smartphones voor slechthorenden, maar ik heb de indruk dat die vaak zwakke prestaties leveren qua opslag en RAM voor de prijs. Ik vind bijvoorbeeld 16 GB opslag te weinig.

37. Ik lees regelmatig in allerlei bronnen dat er waarschijnlijk nog jarenlang FM-radio zal worden uitgezonden, zelfs als DAB+ een succes wordt. FM-radio kan bijvoorbeeld worden uitgezonden door lokale radiostations, en DAB+ geeft denk ik nog ontvangstproblemen in bepaalde situaties.

• Geraard
  • Niet online
Umbrah schreef op woensdag 1 december 2021 @ 10:31:Betreffende FM: dat is een gekke harde eis - het is steeds zeldzamer, het vereist een 3,5mm jack.
38. Ik kan eventueel mijn eis voor FM-radio-ontvangst laten vallen. Ik kan dan naast mijn smartphone een mini FM-radiootje bij me dragen, of een goedkoop GSM-telefoontje van een paar tientjes met FM-radio-ontvangst.

39. Dat is omslachtig, maar dan kan ik binnen mijn lage budget wel een smartphone kiezen die beter voldoet aan mijn overige wensen. Die wensen zijn onder andere veiligheidsupdates gedurende een jarenlange periode, OTG, luide speaker qua spraakgeluid en optie voor een Wi-Fi-connectie met 5 GHz.

40. Ik vind het ook belangrijk dat het glas aan de zijkant niet uitsteekt, want dat lijkt me kwetsbaar bij een val.

41. Ook vind ik het belangrijk dat er vooral positieve reviews worden gegeven door gebruikers voor het type dat ik koop.

[ Voor 6% gewijzigd door Geraard op 06-12-2021 08:28 ]

• MusicMaikel
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 17:17
Ik heb de TS niet gelezen, maar zie in de posts dat je veel waarde hecht aan FM radio ontvangst op een telefoon. Wat is daar de reden van en waarom ga je niet over op internetradio?

• Geraard
  • Niet online
MusicMaikel schreef op maandag 6 december 2021 @ 08:43:
Ik heb de TS niet gelezen, maar zie in de posts dat je veel waarde hecht aan FM radio ontvangst op een telefoon. Wat is daar de reden van en waarom ga je niet over op internetradio?
42. Internetradio verbruikt buitenshuis betaalde data en FM-radio-ontvangst is gratis.

• Archer_VC10
  • Laatst online: 14:48
43. Databundels zijn tegenwoordig niet heel duur meer. Je kan een beperkte bundel nemen en eens kijken hoeveel radio (online) je hiermee kan gebruiken. Het zou je zoektocht namelijk een stuk makkelijker maken.

44. Je wilt ook kunnen e-mailen en surfen met je telefoon. Je kan een hoop via WiFi doen op diverse plekken, maar ik merk dat het netwerk van echt gratis WiFi minder aan het worden is. Dat kan nog een reden zijn om toch eens over een databundel na te denken aangezien je dan ook beter beschermt bent tegen mensen die meeluisteren op WiFi verbindingen (of andere exploits).

45. Waarom eigenlijk de nummering in je posts?? ;)

• Geraard
  • Niet online
Archer_VC10 schreef op maandag 6 december 2021 @ 10:46:45. Waarom eigenlijk de nummering in je posts?? ;)
46. Die nummers maken de discussie meer overzichtelijk.Ook kunnen ze worden gebruikt als snelle verwijzing in reacties van anderen op mij.

• swhnld
Geraard schreef op maandag 6 december 2021 @ 08:52:
[...]
42. Internetradio verbruikt buitenshuis betaalde data en FM-radio-ontvangst is gratis.
Hoeveel radio luister je buitenshuis?

Volgens deze website is het ongeveer 30 MB per uur. Bij 8 uur per dag luisteren 7 dagen per week heb je 7,2 Gb verstookt in een maand (op basis van 30 dagen).
https://www.voips.nl/nieuws/inventarisaren-dataverbruik/
En hier is een SIM only abonnement 8 GB voor 10 Euro per maand (inclusief onbeperkt bellen en 250 SMS berichten) https://www.simpel.nl/
En ze hebben goedkopere als je minder nodig hebt.

• route99

route99

@swhnld Dat werkt als alle (ook lokale!) FM-zenders een live stream op internet hebben in NL en daarbuiten als dat ook nodig is?
Verder kan het ook een principiële kwestie zijn, daar ga ik niks over schrijven.

• swhnld
route99 schreef op maandag 6 december 2021 @ 13:10:
@swhnld Dat werkt als alle (ook lokale!) FM-zenders een live stream op internet hebben in NL en daarbuiten als dat ook nodig is?
Verder kan het ook een principiële kwestie zijn, daar ga ik niks over schrijven.
Zeker kan dat, daarom ook de inhoudelijke reactie met de quote waar ik op reageerde. Die ging om data gebruik en databundelkosten, dus daar inzicht in gegeven wat het inhoud, geen oordeel over het wel of niet te doen, of dat het veel of weinig kost.

• Geraard
  • Niet online
swhnld schreef op maandag 6 december 2021 @ 12:30:Volgens deze website is het ongeveer 30 MB per uur. Bij 8 uur per dag luisteren 7 dagen per week heb je 7,2 Gb verstookt in een maand (op basis van 30 dagen).
https://www.voips.nl/nieuws/inventarisaren-dataverbruik/
En hier is een SIM only abonnement 8 GB voor 10 Euro per maand (inclusief onbeperkt bellen en 250 SMS berichten) https://www.simpel.nl/
En ze hebben goedkopere als je minder nodig hebt.
47. Bedankt voor de informatie.
Pagina: 1