Sonoff Mini R2 Flash naar Tasmota mislukt?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R1card1nh0
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-09-2024
Hallo,

Bij het flashen van mijn Sonoff Mini R2 naar Tasmota heb ik blijkbaar de verkeerde (sonoff-minimal.bin) firmware gebruikt. 8)7
Dit omdat de sonoff.bin niet paste, kreeg melding te groot....
Nu zie ik hem wel via mijn telefoon als WiFi punt als ESP_360F68 en hij is te pingen, maar kan hem niet meer benaderen om de correcte firmware te laden.
Heb al geprobeerd de reset van 10-20 & 20-60 sec te gebruiken maar geen succes

Mijn vraag nu is:
Weet iemand hoe ik hem een factory reset kan geven, waardoor ik weer met proces van voor af aan kan beginnen of hoe ik toch de juiste firmware kan laden?

Alvast bedankt voor tips

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• francisp
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:49
Bij mijn weten zal alleen een serial flash nog lukken. Ik heb het ook meegemaakt met mijn eerste mini. En het solderen was mislukt, dus niet meer bruikbaar geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lverlaek
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04-04 14:17
Hier hetzelfde gehad. Inderdaad is de enige optie nog om via een serial flasher rechtstreeks op de pinnen te flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:00

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Yep, dan zal je even moeten solderen. Een Mini heeft pads dus is goed te solderen.

En volgende keer dus wel de lite pakken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bgrr
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Druk er meestal gewoon een pinheader op en deze vasthouden tijdens het flashen.
Minder werk dan solderen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R1card1nh0
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-09-2024
Allen,
Dank voor het antwoord maar heb denk ik toch een probleem.
Ik heb namelijk de R2 en weet niet waar de serial flasher op te plaatsen.

@bgrr @lverlaek als ervaringsdeskundigen.. ;) , hebben jullie voorbeelden, foto's of een link waar ik dat kan vinden eventueel?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G6FdoHQFpVTrBMtl9JROC0gDBhM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/AZndRPHoAFllxp3X4djMu13o.jpg?f=user_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VWF2frqht-IuZwnQ0iveaE6S_Js=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7aqYoEqWKxKwd877WwUemsnj.jpg?f=user_large

[ Voor 44% gewijzigd door R1card1nh0 op 01-12-2021 21:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bgrr
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
De R2 is flink veranderd tov de de R1 zie ik.
Heb overal de R1 in gebruik.

Zie op de tasmota supported devices page ook geen uitleg over de pins voor de R2 :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Septillion

Septillion

bgrr schreef op woensdag 1 december 2021 @ 22:28:
De R2 is flink veranderd tov de de R1 zie ik.
Huh, hij is echt amper anders :+ Zeker qua programmeerpinnen nagenoeg identiek

R1
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UpFR5EXTeFOqru9jCMbKAnOkHT4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/k5QZDAG6620fHapAMgRRQuFr.png?f=fotoalbum_large

R2
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VWF2frqht-IuZwnQ0iveaE6S_Js=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7aqYoEqWKxKwd877WwUemsnj.jpg?f=user_large

En op een Mini lukt het mij ook niet om gewoon de pennen erop te drukken tijdens programmeren. Prima te doen in een Basic waar je gewoon through-hole heb maar hier erg lastig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slimme.Smurf
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-01-2024
Ik heb er 4 x 1 à 2 seconden spanning op gezet. (Minder dan 8 seconden spanning en paar seconden tussendoor geen spanning)

Daarna bleek dat er toch iets tasmota op stond en ik het WiFi access point van de mini kon benaderen met 192.168.4.1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Septillion

Septillion

Yeay :) Zou ik wel zo snel mogelijk even "reset configuration" doen om zeker van te weten dat er geen corrupte configuratie in zijn flash staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:02

de Peer

under peer review

Minimal zou ook gewoon moeten werken toch, is alleen een tussenstap om je uiteindelijke firmware er op te zetten.

20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Septillion

Septillion

@de Peer Nee, dat is geen garantie. Minimal laat namelijk het stuk flash voor de instellingen met rust en gaat er dus vanuit dat er geldige settings staan als het boot. Maar als andere firmware daar dus andere data heeft staan leest Minimal die dus uit als corrupte data. De Lite gaat niet uit van settings en zal deze dus overschrijven / legen.
Pagina: 1