Bij mijn vader is door een groot installatiebedrijf uit het zuiden van Nederland. Ik heb achteraf naar de warmtepomp gekeken en kan mijzelf er niet van overtuigen dat de warmtepomp goed is aangesloten. Nu ben ik bang dat ik spoken zie en vraag daarom jullie om een second opinion. Er is iemand langs gekomen van hetzelfde bedrijf (om wat uitleg te geven) en die heeft gezegd dat de installatie goed is gedaan. Mijn vader is al wat ouder en vind dat als de installateur zegt dat het klopt dat dit goed zou moeten zijn en vind het moeilijk hier tegen in te gaan.
Mijn vraag
Is de warmtepomp goed aangesloten?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Warmtepomp: Remeha Elga Ace
CV Ketel: Nefit Topline Aquapower HRC30/CW5 II
Thermostaat: Remeha etwist
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb in de ontwerphandleiding doorgenomen en daar zie ik niet de manier van aansluiten die ze hebben gebruikt, maar betekend dit dat het niet kan kloppen, ik ben geen installateur maar een eigenwijze software engineer.
Hoe is het (schematisch) aangesloten, in het plaatje staan 2 lijntjes tussen de warmtepomp en de buizen uit de cv waar ik (nog) niet achter ben welke kant het water uit stroomt:
Mijn vraag
Is de warmtepomp goed aangesloten?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Warmtepomp: Remeha Elga Ace
CV Ketel: Nefit Topline Aquapower HRC30/CW5 II
Thermostaat: Remeha etwist
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb in de ontwerphandleiding doorgenomen en daar zie ik niet de manier van aansluiten die ze hebben gebruikt, maar betekend dit dat het niet kan kloppen, ik ben geen installateur maar een eigenwijze software engineer.
Hoe is het (schematisch) aangesloten, in het plaatje staan 2 lijntjes tussen de warmtepomp en de buizen uit de cv waar ik (nog) niet achter ben welke kant het water uit stroomt:
Solarboiler: Top Senz 200 Nero-3 ⣿⣿ Photovoltaics: 9x LG 320N1K-A5, SE 3000H
:fill(white):strip_exif()/f/image/ptz7PyQE4fbLn4Kj5ccVhx6w.png?f=user_large)