LG 43UP77006LB vs Xiaomi Mi Smart TV P1 43"

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royduin
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-05 10:54
pricewatch: LG 43UP77006LB Zwart voor €399 vs pricewatch: Xiaomi Mi Smart TV P1 43" Zwart voor €369. De Xiaomi heeft dunnere randen en heeft Google TV ipv WebOS, neig naar de Xiaomi maar zijn er dingen die niet in de vergelijking te vinden zijn wat duidelijk het verschil maakt?

[ Voor 96% gewijzigd door royduin op 29-11-2021 21:58 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-05 08:55
Je bent vergeten je post te vullen O-)

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royduin
Arjan90 schreef op maandag 29 november 2021 @ 21:56:
Je bent vergeten je post te vullen O-)
Ging niet helemaal goed, excuses :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Direct-LED vs Edge-lit?
HLG?
Type tuner?

En zo kan ik nog wel alle "blauwe" verschillen gaan zitten opschrijven.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royduin
MAX3400 schreef op maandag 29 november 2021 @ 22:06:
Direct-LED vs Edge-lit?
HLG?
Type tuner?

Tuner maakt niet uit, komt toch een KPN kastje aan te hangen. HDR materiaal zal nauwelijks bekeken worden maar direct led zal wel mooier zijn. Direct led vs dunnere scherm randen en Android TV dus. LG komt weer een Chromecast bij anders.

Wat is een betere deal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

MAX3400 schreef op maandag 29 november 2021 @ 22:06:
Direct-LED vs Edge-lit?
HLG?
Type tuner?

Het vern**keratieve van de Tweakers specificaties, erg vaak niet compleet of niet kloppend.

Beter op de website van de fabrikant even kijken want m.b.t. HDR heeft de Xiaomi toch het volgende bij zijn/haar specificaties staan;

Dolby Vision
HDR10
HLG

Even wat eigen onderzoek kan daarom nooit kwaad en daarbij de Tweakers specificaties niet als zaligmakend nemen ;)

Xiaomi 43" P1 is via Amazon.de toch nog wat voordeliger (mocht men daar kunnen bestellen).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royduin
Scherp @hardware-lover! Dan is het Direct-LED met webOS (en dus een Chromecast erbij) vs Edge-lit met Android TV en dunnere randen. Zag hem bij Amazon inderdaad, twijfel.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:47
Beide modellen hebben een IPS paneel, dit betekent dat je relatief goede kijkhoeken krijgt maar een matig contrast. Daarnaast is direct led niet beter dan edge lit, dit is geheel afhankelijk van de implementatie door de fabrikant.

Je kan imo beter naar een 43” Samsung of TCL tv kijken, dan krijg je een VA paneel met goed contrast. Tenzij er natuurlijk vanuit een hoek gekeken wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

royduin schreef op maandag 29 november 2021 @ 22:14:
[...]
Tuner maakt niet uit, komt toch een KPN kastje aan te hangen. HDR materiaal zal nauwelijks bekeken worden maar direct led zal wel mooier zijn. Direct led vs dunnere scherm randen en Android TV dus. LG komt weer een Chromecast bij anders.

Wat is een betere deal?
Waar ga je de TV vooral voor gebruiken? Indien vooral voor streaming dan zou ik zelf eerder neigen naar een TV met Android TV dan WebOS. Support voor apps is voor Android TV over het algemeen toch wel wat beter.

Zo te zien is Xiaomi wat zuinig met zijn specificatie-weergave, ik zie bijvoorbeeld 1x een HDMI poort met eARC ondersteuning maar zie dat in de opsomming zelf niet terug. Ook zie ik HDR10+ terugkomen bij de Amazon.de opsomming maar die kunnen er net zo gemakkelijk naast zitten dan hier op Tweakers.

Je zult toch voor jezelf even duidelijk moeten maken waaraan jij bij gebruik de voorkeur zal geven.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
De specs op Tweakers zijn vaak niet accuraat. Het zijn beide direct-led tv's met IPS paneel. Soort backlight (zonder local dimming) is interessant voor de diepte van de kast. Het zegt nul over de beeldkwaliteit. In deze prijsklasse en in dit formaat zijn de verschillen sowieso marginaal. Kies dus de tv op basis van lcd type (IPS vs VA) en vervolgens op features zoals smartplatform, aansluitingen e.d. Voor een beter contrast (VA) zie TCL tv's met Android of de Hisense A75F met breed kleurenbereik (WCG): 'beter' dan dat wordt het in 43'' ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royduin
Freshouttheoven schreef op maandag 29 november 2021 @ 22:24:
Beide modellen hebben een IPS paneel, dit betekent dat je relatief goede kijkhoeken krijgt maar een matig contrast. Daarnaast is direct led niet beter dan edge lit, dit is geheel afhankelijk van de implementatie door de fabrikant.

Je kan imo beter naar een 43” Samsung of TCL tv kijken, dan krijg je een VA paneel met goed contrast. Tenzij er natuurlijk vanuit een hoek gekeken wordt.
VA van Samsung gaat qua prijs omhoog in dit formaat, vandaar de keuze voor IPS.
hardware-lover schreef op maandag 29 november 2021 @ 22:38:
[...]

Waar ga je de TV vooral voor gebruiken? Indien vooral voor streaming dan zou ik zelf eerder neigen naar een TV met Android TV dan WebOS. Support voor apps is voor Android TV over het algemeen toch wel wat beter.

Zo te zien is Xiaomi wat zuinig met zijn specificatie-weergave, ik zie bijvoorbeeld 1x een HDMI poort met eARC ondersteuning maar zie dat in de opsomming zelf niet terug. Ook zie ik HDR10+ terugkomen bij de Amazon.de opsomming maar die kunnen er net zo gemakkelijk naast zitten dan hier op Tweakers.

Je zult toch voor jezelf even duidelijk moeten maken waaraan jij bij gebruik de voorkeur zal geven.
Veelal Netflix, Plex, etc dan is Android TV inderdaad veel prettiger. ARC zal niet gebruikt worden en HDR10+ zie ik tussen de specs op hun eigen site ook niet terug: https://www.mi.com/nl/product/mi-tv-p1-43/specs, maar zoveel HDR materiaal zal er niet op afgespeeld gaan worden.
benbaba schreef op maandag 29 november 2021 @ 23:09:
De specs op Tweakers zijn vaak niet accuraat. Het zijn beide direct-led tv's met IPS paneel. Soort backlight (zonder local dimming) is interessant voor de diepte van de kast. Het zegt nul over de beeldkwaliteit. In deze prijsklasse en in dit formaat zijn de verschillen sowieso marginaal. Kies dus de tv op basis van lcd type (IPS vs VA) en vervolgens op features zoals smartplatform, aansluitingen e.d. Voor een beter contrast (VA) zie TCL tv's met Android of de Hisense A75F met breed kleurenbereik (WCG): 'beter' dan dat wordt het in 43'' ook niet.
Nog even aan het vergelijken gegaan maar het is de Xiaomi P1 geworden.

Bedankt voor de input iedereen _/-\o_
Pagina: 1