Vorige week kreeg ik een laptop (Dell Latitude 5580) terug van een vriendin die ik drie jaar geleden voor haar geregeld had en voorzien had van W10. Na probleemloze jaren waren er opeens zoveel fouten in Windows dat ik een virus of malware verwachtte, al konden scans niks vinden. De gebruikelijke oplossingen (sfc /scannow etc) hielpen allemaal niet dus ik probeerde een W11 upgrade die mislukte.
Een clean W11 installatie zorgt voor een BSOD 0xc0000142 dus daarna maar een W10 clean install geprobeerd. Ook deze faalt met een BSOD CRITICAL_PROCESS_DIED. Daarna van de Dell website de Latitude 5580 drivers gedownload en deze met DISM in de install.wim geïnjecteerd. Daarna ging de installatie iets verder maar stopte nog altijd met een BSOD, ik weet niet meer precies welke.
Ook een good old W7 installatie kwam niet tot een goed einde, deze bleef vasthangen op het stukje Windows is getting ready.
Ik vermoed dat er misschien sprake is van defecte hardware maar zowel geheugen als HD lijken in orde. Heeft iemand tips voor me wat ik nog zou kunnen proberen?
Andere uitgevoerde acties:
Een clean W11 installatie zorgt voor een BSOD 0xc0000142 dus daarna maar een W10 clean install geprobeerd. Ook deze faalt met een BSOD CRITICAL_PROCESS_DIED. Daarna van de Dell website de Latitude 5580 drivers gedownload en deze met DISM in de install.wim geïnjecteerd. Daarna ging de installatie iets verder maar stopte nog altijd met een BSOD, ik weet niet meer precies welke.
Ook een good old W7 installatie kwam niet tot een goed einde, deze bleef vasthangen op het stukje Windows is getting ready.
Ik vermoed dat er misschien sprake is van defecte hardware maar zowel geheugen als HD lijken in orde. Heeft iemand tips voor me wat ik nog zou kunnen proberen?
Andere uitgevoerde acties:
- BIOS update naar nieuwste versie
- BIOS default settings
- Andere 'USB burn' software
- Andere USB stick
- Memory check
- HD bad sector check
M3/SR+/MnSilver/zwart/aero/Athlon besteld: 3 Sep, RN: 12 Sep, Restrictie: 2 nov, VIN: 26 nov, SMS: 5 dec, kenteken:.... levering: 13 dec