Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterIphone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 02-06 20:09
Mijn vraag
Mijn monitor gaat soms uit zichzelf uit alsof de computer wordt uitgezet en ik weet niet waarom

Relevante software en hardware die ik gebruik
MSI Z97S moederbord
NZXT h440 case
h100i gtx liquid cooler
NVIDIA GeForce GTX 980 Ti grafische kaart
hx750i corsair voeding

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
windows heeft zelf zo'n automatische zoekfunctie die zogenaamd wat problemen heeft verholpen maar het hielp uiteindelijk niets

heb de kabeltjes wat aangeduwd maar dat was het ook niet helaas

Beste antwoord (via PeterIphone op 16-01-2022 01:35)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Een lagere resolutie is ook minder kracht nodig. Het kan prima dat je GPU op 50% kracht niet crashed en op 80% of meer wel. Los van dit is een GPU die Furmark niet kan draaien en dus niet goed blijft werken op 100% belasting gewoon niet in orde.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterIphone
Ik heb ook nog in apparaat beheer gekeken of ik daar wat kan regelen maar daar staat ook dat alles het goed doet zonder problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:53
Haal de videokaart eruit en sluit de monitor aan op het moederbord. Heb je dan hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterIphone
Ik ga dit zo proberen! ik update de post morgen ergens wel aangezien het zomaar uren kan duren voordat het scherm weer uit gaat, nu ik er zo over nadenk kan het ook wel eens zijn terwijl ik een spel speel of deze iig in de achtergrond aanstaat want momenteel staat mijn monitor alweer 2 uur prima aan zonder problemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterIphone
volgens mij komt het probleem puur door een spel wat ik speel want hij gaat alleen uit als ik dat doe dus ga hem effe opnieuw installeren en hoop dat het dan is opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterIphone
Na ongeveer een kleine 30 minuten gamen (soms iets meer, soms iets minder) verliest mijn monitor verbinding met de pc en moet ik de computer opnieuw aanzetten om dit op te lossen. .

Alle andere dingen behalve gamen werken prims, het is alleen zo dat alle games die ik tot nu toe heb getest (fortnite, genshin impact en valorant allemaal crashen op een gegeven momenet)

pc specs:

MSI Z97S motherboard
NZXT h440 case
h100i gtx liquid cooler
NVIDIA GeForce GTX 980 Ti graphic card
hx750i corsair power supply

Temperatuur van de GPU blijft rond de 63 graden tijdens gamen en zonder gamen rond de 50-55.

HWMonitor zegt dat de TMPIN5 en TMPIN8 beiden 128 graden zijn maar volgens google is dit normaal..?

Ik heb furmark geprobeerd, geen crashes, niks wordt te warm..

Ik heb apparaatbeheer bekeken, mijn fans draaien allemaal, geen harde of gekke geluiden uit de pc, windows 10 heeft de laatste update en de drivers ook via Geforce Experience. Ik heb ook nog de resolutie bekeken, of deze overeenkomt met de spellen die ik speel maar ook dit is goed

Heb DDU geprobeerd en toen de nieuwste driver gedownload via Geforce Experience ( zoals hierboven vermeld)

Eigenlijk werkt alles als normaal behalve als ik een spel ga spelen, dan duurt het zo ongeveer 30 minuten tot max een uur voordat hij ineens uitvalt op een random moment, zonder enige tekenen vooraf zoals een hard geluid, of hard draaiende fans of iets.

Ook heb ik het geprobeerd met een nieuwe hdmi-kabel, zelfde probleem. Ik kan het helaas niet testen met een andere pc of een andere monitor.. :(

Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutal1ty
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-06 07:42
Welke monitor gebruik je en is het ook mogelijk om een displayport kabel te gebruiken in plaats van HDMI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterIphone
Ik gebruik een alienware AW2518HF en denk eigenlijk niet dat ik zo'n kabel heb.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 03:49
Heb je de kans om videokaart of psu te ruilen en dan te proberen?

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterIphone
Ik zou niet weten hoe, dit is mijn eerste pc die ik heb gebouwd en ken eigenlijk niemand die zoiets even kan lenen om te testen of iets dergelijks. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 00:30
Als het alleen tijdens specifieke games is durf ik de oorzaak wel ergens aan de PC kant te leggen in ieder geval, als het aan de monitor lag zou het immers onder alle omstandigheden moeten gebeuren.

Maar mocht je niet overtuigt zijn: Heb je ook geen TV waaraan je hem even kunt hangen om te testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterIphone
Dat kan ik morgen wel even proberen! Als het dan aan de pc ligt zou het beeld van de tv ook weg moeten vallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterIphone
als ik hem aan de tv koppel gebeurt er niks alles werkt prima.
zojuist uitgetest met een DP kabel en het scherm werd wit dit keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterIphone
Na ongeveer een kleine 5 minuten gamen (soms iets meer, soms iets minder) verliest mijn monitor verbinding met de pc en moet ik de computer opnieuw aanzetten om dit op te lossen...

Alle andere dingen behalve gamen werken prims, het is alleen zo dat alle games die ik tot nu toe heb getest (fortnite, genshin impact en valorant allemaal crashen op een gegeven momenet)

pc specs:

MSI Z97S motherboard
NZXT h440 case
h100i gtx liquid cooler (heb deze geupdate omdat hij stuk was maar ben de naam van de nieuwe vergeten oeps..)
NVIDIA GeForce GTX 980 Ti graphic card
hx750i corsair power supply

Temperatuur van de GPU blijft rond de 63 graden tijdens gamen en zonder gamen rond de 50-55.

HWMonitor zegt dat de TMPIN5 en TMPIN8 beiden 128 graden zijn maar volgens google is dit normaal..?

Ik heb furmark geprobeerd, geen crashes, niks wordt te warm..

Ik heb apparaatbeheer bekeken, mijn fans draaien allemaal, geen harde of gekke geluiden uit de pc, windows 10 heeft de laatste update en de drivers ook via Geforce Experience. Ik heb ook nog de resolutie bekeken, of deze overeenkomt met de spellen die ik speel maar ook dit is goed

Heb DDU geprobeerd en toen de nieuwste driver gedownload via Geforce Experience ( zoals hierboven vermeld)

Eigenlijk werkt alles als normaal behalve als ik een spel ga spelen, dan duurt het zo ongeveer 30 minuten tot max een uur voordat hij ineens uitvalt op een random moment, zonder enige tekenen vooraf zoals een hard geluid, of hard draaiende fans of iets.

Ook heb ik het geprobeerd met een nieuwe hdmi-kabel en displayport-kabel, helpt niks. Aan de tv beneden doet hij het prima en kan hij zo meerdere uren blijven runnen zonder problemen ( ook gamen )

Is dit een psu probleem waarbij hij teveel energie nodig heeft tijdens het gamen en dat niet kan leveren dus valt de connectie weg maar tijdens het web-browsen is dit geen probleem dus daarom gebeurt het dan niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JappieR
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23:58
Misschien moet je niet de laatst nieuwe GPU drivers hebben, je videokaart is al een tijdje op de markt.
Kijk even wat de laatste drivers zijn die jou videokaart ondersteund en installeer die met DDU, misschien dat dat wel helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:04
Dus als ik het goed begrijp blijft de computer verder gewoon draaien en is er geen beeld? Om opnieuw beeld te krijgen moet je de PC herstarten? Maar als je hetzelfde probeert op de TV is er geen probleem en kan je gewoon gamen?

Dan lijkt het me sterk dat het aan de PSU ligt, misschien instelling van de monitor of monitor zelf. Al eens geprobeerd om de stroom van de monitor te halen als deze uitvalt? Ik heb hier wel eens rare dingen gehad met een stroomkabel die niet lekker meer in de monitor zat.

En wat ik zelf dan eventueel nog zou doen is de monitor verplaatsen richting de TV, gamen tot je beeld wegvalt op de monitor en dan de computer (mits die blijft draaien zoals ik het begrijp) aansluiten op de TV.

Valt de computer wel uit is het juist geen monitor probleem, maar zou je denken aan PSU. Is de PC verder wel schoon? Ik heb hier een keer een PC gehad die raar functioneerde maar na schoonmaken van vooral de voeding deed deze het weer prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterEFG
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:49
JappieR schreef op woensdag 15 december 2021 @ 06:44:
Misschien moet je niet de laatst nieuwe GPU drivers hebben, je videokaart is al een tijdje op de markt.
Kijk even wat de laatste drivers zijn die jou videokaart ondersteund en installeer die met DDU, misschien dat dat wel helpt.
980 Ti wordt nog ondersteund in de laatste drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:28

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Ik heb een vermoeden dat het aan het scherm ligt, zou die eens aan een andere pc testen, of een ander scherm aan je pc (niet je tv) en blijft die ook, net als je tv werken, zou ik het in het scherm zoeken, vroeger had je een hoop samsungs die na verloop van tijd rotte caps kregen, en daar vaak ook zoiets mee gebeurde, wat voor scherm gebruik je?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterIphone
Dagion schreef op woensdag 15 december 2021 @ 08:29:
Dus als ik het goed begrijp blijft de computer verder gewoon draaien en is er geen beeld? Om opnieuw beeld te krijgen moet je de PC herstarten? Maar als je hetzelfde probeert op de TV is er geen probleem en kan je gewoon gamen?

Ja klopt

Dan lijkt het me sterk dat het aan de PSU ligt, misschien instelling van de monitor of monitor zelf. Al eens geprobeerd om de stroom van de monitor te halen als deze uitvalt? Ik heb hier wel eens rare dingen gehad met een stroomkabel die niet lekker meer in de monitor zat.

Ik zal dit vanavond proberen

En wat ik zelf dan eventueel nog zou doen is de monitor verplaatsen richting de TV, gamen tot je beeld wegvalt op de monitor en dan de computer (mits die blijft draaien zoals ik het begrijp) aansluiten op de TV.

de computer blijft gewoon draaien, ik krijg gewoon een zwartt scherm die geen verbinding heeft met de pc +

Valt de computer wel uit is het juist geen monitor probleem, maar zou je denken aan PSU. Is de PC verder wel schoon? Ik heb hier een keer een PC gehad die raar functioneerde maar na schoonmaken van vooral de voeding deed deze het weer prima.
Hopelijk reageer ik zo op jouw bericht ( ben nieuw hier sorry )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterIphone
SAiN ONeZ schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:15:
Ik heb een vermoeden dat het aan het scherm ligt, zou die eens aan een andere pc testen, of een ander scherm aan je pc (niet je tv) en blijft die ook, net als je tv werken, zou ik het in het scherm zoeken, vroeger had je een hoop samsungs die na verloop van tijd rotte caps kregen, en daar vaak ook zoiets mee gebeurde, wat voor scherm gebruik je?
Ik heb helaas geen andere pc of monitor om te testen alleen een andere hdmi-kabel/DP kabel en een tv.. :(

Ik gebruik een alienware aw2518hf hij is ongeveer 5 jaar oud net zoals mijn pc denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hell-Slave
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 00:48
PeterIphone schreef op woensdag 15 december 2021 @ 17:52:
[...]

Ik heb helaas geen andere pc of monitor om te testen alleen een andere hdmi-kabel/DP kabel en een tv.. :(

Ik gebruik een alienware aw2518hf hij is ongeveer 5 jaar oud net zoals mijn pc denk ik
Misschien kan je je monitor aansluiten op een andere HDMI bron? (DVD speler)
Je kan ook testen of je menu (van je monitor) nog werkt als je scherm uitvalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterIphone
SAiN ONeZ schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:15:
Ik gebruik een alienware aw2518hf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterIphone
Hell-Slave schreef op woensdag 15 december 2021 @ 20:31:
[...]

Misschien kan je je monitor aansluiten op een andere HDMI bron? (DVD speler)
Je kan ook testen of je menu (van je monitor) nog werkt als je scherm uitvalt?
Het menu van de monitor werkt nog wel nadat hij de verbinding is verloren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterIphone
Dagion schreef op woensdag 15 december 2021 @ 08:29:

Heb dit net gedaan en opnieuw aangesloten maar hielp niet,
het menu van de monitor werkt nog wel maar krijg een zwart scherm met lost connection ofzoiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-05 11:47
suc6 met uitvogelen

[ Voor 90% gewijzigd door Toerq op 17-12-2021 02:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Haal de videokaart eruit, reset het moederbord BIOS en sluit de monitor aan op het moederbord. Heb je dan hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterIphone
Uszka schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 06:52:
Haal de videokaart eruit, reset het moederbord BIOS en sluit de monitor aan op het moederbord. Heb je dan hetzelfde probleem?
Ik heb dat nu zo aangesloten en de kwaliteit is om te janken maar het werkt wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterIphone
De case is nu nog half open en de videokaart zit er weer terug in maar kan weer gamen etc alles werkt prima dus denk dat het te maken heeft met over verhitte gpu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterIphone
Verbinding tussen de pc en de monitor valt weg tijdens het gamen, zeer vaag want bij bijv. fortnite houdt hij het zo´n 2/3 uur vol en bij Genshin Impact valt hij tegenwoordig na nog geen 5 minuten uit, alleen laatst had ik een momentje waarop hij het magisch 3 uur vol hield bij Genshin en ik dacht dat het probleem was opgelost maar hij viel toen dus alsnog weg... snap er zo langzamerhand niks meer van.

pc specificaties:

MSI Z97S moederbord
NZXT h440 behuizing
h100i gtx liquid cooler
Gigabyte GTX 980 ti videokaart
hx750i corsair PSU

heb de koelpasta van de CPU en de gpu beiden vervangen en de temperatuur is iets gedaald van idle rond de 55-59 naar 47-49 dus rond de 10 graden winst mee gepakt.

Ik heb furmark geprobeerd, geen crashes, niks wordt te warm, apparaat beheer bekeken, mijn fans draaien allemaal. windows 10 heeft de laatste update en de drivers ook via Geforce Experience, ook al eens drivers verwijderd en oude geprobeerd, helpt ook allemaal niks.

Ook heb ik het geprobeerd met een nieuwe HDMI-kabel en displayport-kabel, helpt niks. Aan de tv beneden doet hij het prima en kan hij zo meerdere uren runnen zonder problemen

Wat ik wel moet vermelden is dat telkens bij het opstarten maakt hij een beetje een ratelend geluid wat na enkele minuten verdwijnt..

de monitor zelf doet het nog wel als hij uitvalt (het menu via de knopjes) dus geloof niet dat het daar aan ligt, daarnaast doet de pc het zelf prima, totdat ik dus een spel wil gaan starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterIphone
ik kan niet met andere monitoren of pc's testen btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 00:44
Hoe worden de chips rond de GPU (dus niet de die zelf) gekoeld? Misschien ligt het probleem dat de VRAM te warm word of de VRM's etc

heb je bij de koelpasta vervangen ook de thermalpads vervangen of gecheckt of die nog in goede staat waren?

Don't let perfect be the enemy of good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Aan de tv beneden doet hij het prima en kan hij zo meerdere uren runnen zonder problemen
Tenzij er iets heel vaags aan de hand is, is dit toch het antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterIphone
iCore schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 20:33:
Hoe worden de chips rond de GPU (dus niet de die zelf) gekoeld? Misschien ligt het probleem dat de VRAM te warm word of de VRM's etc

heb je bij de koelpasta vervangen ook de thermalpads vervangen of gecheckt of die nog in goede staat waren?
De thermal pads waren nog in redelijk goede staat dus heb die momenteel nog niet vervangen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterIphone
PilatuS schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 20:34:
[...]

Tenzij er iets heel vaags aan de hand is, is dit toch het antwoord.
Bedoel je hiermee dat het probleem ligt bij mijn monitor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
PeterIphone schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 20:40:
[...]

Bedoel je hiermee dat het probleem ligt bij mijn monitor?
Als je de PC op de TV gebruikt heb je geen problemen, dan moet het bijna wel je scherm zijn.

Verder als een PC echt problemen heeft gaat niet alleen je scherm uit. Zowel met CPU, RAM, moederbord en GPU problemen zal Windows niet blijven draaien, maar crashed ie met een blauw scherm of een spontane reboot. Als dus alleen het beeld weg gaat en je PC blijft draaien, is het ook dan waarschijnlijk niet de PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterIphone
PilatuS schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 20:44:
[...]

Als je de PC op de TV gebruikt heb je geen problemen, dan moet het bijna wel je scherm zijn.

Verder als een PC echt problemen heeft gaat niet alleen je scherm uit. Zowel met CPU, RAM, moederbord en GPU problemen zal Windows niet blijven draaien, maar crashed ie met een blauw scherm of een spontane reboot. Als dus alleen het beeld weg gaat en je PC blijft draaien, is het ook dan waarschijnlijk niet de PC.
Ik snap dan niet hoe hij bepaalde spellen meerdere uren kan runnen en andere nog geen 5 minuten, ik dacht daardoor dat het aan de pc lag die meer kracht nodig had bij die andere spellen en dat niet geleverd werd dus de verbinding weg viel... Ik heb ook al eens de hdmi kabel vervangen door een DP kabel maar dit help niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterIphone
Ik moet ook nog vermelden dat bij furmark geloof ik hij na enkele minuten ook gewoon uit viel ik heb dat verkeerd in de post gezet... de videokaart werd gestrest en hij hield het toen <10 minuten vol

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Dus je PC valt wel uit en doet een reboot ? Dat maakt het hele verhaal anders.

Edit: Geen beeld met een PC die blijft draaien, of geen beeld met een PC die uitvalt zijn 2 compleet verschillende dingen. Indien je PC reboot/uitvalt zou ik het bij de GPU of voeding eerst zoeken.

Bij Furmark met 10 minuten uitvallen en zeggen dat de PC op de TV niet uitvalt kan natuurlijk ook niet kloppen. Heb je Furmark al gedraait met de PC aangesloten op de TV ?

[ Voor 79% gewijzigd door PilatuS op 13-01-2022 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterIphone
PilatuS schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 20:54:
Dus je PC valt wel uit en doet een reboot ? Dat maakt het hele verhaal anders.

Edit: Geen beeld met een PC die blijft draaien, of geen beeld met een PC die uitvalt zijn 2 compleet verschillende dingen. Indien je PC reboot/uitvalt zou ik het bij de GPU of voeding eerst zoeken.

Bij Furmark met 10 minuten uitvallen en zeggen dat de PC op de TV niet uitvalt kan natuurlijk ook niet kloppen. Heb je Furmark al gedraait met de PC aangesloten op de TV ?
HAHA shit ik zeg alles verkeerd oke hier ff op rij maar dan goed...

1) als ik pc met tv beneden verbind gebeurt er niks (is gewoon met zelfde hdmi-kabel enzo)

2) als hij dus uiteindelijk connectie verliest tijdens spel, blijft de pc AAN, ik moet hem zelf handmatig uitzetten en dan weer aan zodat ik het beeld terug krijg.....

3) Bij furmark draaien doet hij hetzelfde, niet uitvallen maar connectie valt weg

Heb nog niet de pc furmark laten draaien op de tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Probeer eerst eens uit te zoeken wat de PC precies doet. Als je de PC moet uitzetten en moet herstarten kan het nog steeds de PC zijn. Stel het gebeurt en je pakt de TV van beneden, sluit die aan en je PC draait nog, dan is vrijwel zeker je scherm. Krijg je dan met die TV geen beeld en moet de PC eerst uit, dan ligt het aan de PC.

Je moet echt stapje voor stapje te werk gaan met iedere keer iets 100% uitsluiten om verder te komen. 100% zeker weten dat je PC wel of niet netjes in Windows blijft draaien is een grote stap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterIphone
PilatuS schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 21:31:
Probeer eerst eens uit te zoeken wat de PC precies doet. Als je de PC moet uitzetten en moet herstarten kan het nog steeds de PC zijn. Stel het gebeurt en je pakt de TV van beneden, sluit die aan en je PC draait nog, dan is vrijwel zeker je scherm. Krijg je dan met die TV geen beeld en moet de PC eerst uit, dan ligt het aan de PC.

Je moet echt stapje voor stapje te werk gaan met iedere keer iets 100% uitsluiten om verder te komen. 100% zeker weten dat je PC wel of niet netjes in Windows blijft draaien is een grote stap.
Oke, ik ga hem straks weer ff aan de tv leggen en furmark draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterIphone
PilatuS schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 21:31:

aan de tv verliest hij ook de connectie na enige tijd net zoals bij mijn monitor, de pc blijft dus wel draaien maar het beeld wordt zwart. De pc moet dan volledig uit en aangezet worden om het beeld weer terug te krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Het is dus niet je scherm, da's een stap verder. Nu je weet dat het je PC is kan je verder kijken naar welk onderdeel precies. Kijk eens in de logboeken van Windows of daar iets te vinden is. Verder gezien het vooral snel gaat met Furmark is de GPU of voeding een goede kanshebber. Ik zou kijken of je kan testen met een andere GPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterIphone
PilatuS schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 00:05:
Het is dus niet je scherm, da's een stap verder. Nu je weet dat het je PC is kan je verder kijken naar welk onderdeel precies. Kijk eens in de logboeken van Windows of daar iets te vinden is. Verder gezien het vooral snel gaat met Furmark is de GPU of voeding een goede kanshebber. Ik zou kijken of je kan testen met een andere GPU.
krijg veel 10016 meldingen in logboek.
heb al wel eens de psu test gedaan met een paperclip via de corsair site (kreeg ik doorgestuurd van corsair) en dat ding wel goed.

Heb helaas geen beschikking over andere gpu..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:02
Als je videokaart niet genoeg stroom krijgt kan hij de output (tijdelijk) uitschakelen. Heb je per ongeluk één split kabel gebruikt om de GPU van stroom te voorzien in plaats van twee losse kabels?

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/qfwh3kboeyl51.png

[ Voor 12% gewijzigd door sdk1985 op 14-01-2022 00:11 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterIphone
sdk1985 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 00:11:
Als je videokaart niet genoeg stroom krijgt kan hij de output (tijdelijk) uitschakelen. Heb je per ongeluk één split kabel gebruikt om de GPU van stroom te voorzien in plaats van twee losse kabels?
ik ga even opzoeken wat dit precies inhoudt want heb geen idee wat dit is haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
PeterIphone schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 00:11:
[...]

ik ga even opzoeken wat dit precies inhoudt want heb geen idee wat dit is haha
Zie edit (refresh).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterIphone

[Afbeelding]
oh je foto laadde echt net nadat ik had gereageerd... volgens mij heb ik die met dat mooie rode kruis... maar zoals ik me kan herinneren was dit altijd al zo?? (pc is nu 6 jaar oud) maar goed maakt niet uit. hoe verander ik dit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
PeterIphone schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 00:13:
[...]

oh je foto laadde echt net nadat ik had gereageerd... volgens mij heb ik die met dat mooie rode kruis... maar zoals ik me kan herinneren was dit altijd al zo?? (pc is nu 6 jaar oud) maar goed maakt niet uit. hoe verander ik dit ?
Een extra kabel aansluiten? Bij je voeding zitten er waarschijnlijk 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterIphone
sdk1985 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 00:14:
[...]

Een extra kabel aansluiten? Bij je voeding zitten er waarschijnlijk 4.
sorry ja dit dacht ik ook al, ik zit me dan af te vragen waarom hij het dan 6 jaar lang doet ofzo en nu ineens problemen lijkt te geven, dat was meer de vraag waar ik mee zat, ik zal ff extra kabeltje zoeken.. haha thanks voor dit in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterIphone

[Afbeelding]
heb hem nog even opengemaakt en heb inderdaad een kabel lopen waarbij hij op het eind indd in 2'-en splitst en zo heb ik de 8 pins aangesloten (als je snapt wat ik bedoel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
PeterIphone schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 00:15:
[...]

sorry ja dit dacht ik ook al, ik zit me dan af te vragen waarom hij het dan 6 jaar lang doet ofzo en nu ineens problemen lijkt te geven, dat was meer de vraag waar ik mee zat, ik zal ff extra kabeltje zoeken.. haha thanks voor dit in ieder geval
Tja wellicht is de kwaliteit wat gezakt van de voeding na al die jaren. Wellicht is dit het helemaal niet. Maar het zit nu niet correct en het kost je niks om het op te lossen. Dus succes met wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterIphone
sdk1985 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 00:19:
[...]

Tja wellicht is de kwaliteit wat gezakt van de voeding na al die jaren. Wellicht is dit het helemaal niet. Maar het zit nu niet correct en het kost je niks om het op te lossen. Dus succes met wisselen.
er zitten er nu 2 in, nu maar afwachten of het weer gebeurd...

Edit: 1 minuut na dit bericht viel het scherm weer weg..

[ Voor 7% gewijzigd door PeterIphone op 14-01-2022 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Tijd om onderdeel voor onderdeel te gaan vervangen om te zien of het opgelost is. Ik snap dat je niet zomaar een hele PC aan onderdelen hebt liggen, maar het zal toch op die manier moeten als je het zelf wil doen.

Persoonlijk denk ik dat de GPU defect is en dat je probleem opgelost is als je deze vervangt. Dat het beeld weg gaat terwijl je PC niet uitvalt en dat het vooral met Furmark is doet mij dat vermoeden. Indien een slechte voeding heb je eerder dat de hele PC uitvalt/reboot, niet dat ie blijft draaien en het beeld alleen weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:28

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Zit het koelblok en de fans van de GPU niet helemaal onder het stof, zodra die vinnen vol met stof zitten, en de ventilators bladen ook stoffig zijn, kan dit het ook verklaren, maar gezien je de koelpasta vervangen hebt, zal je vast de rest ook wel uitgeblazen hebben toch?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeNL90
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 31-07-2024
Wanneer je geen beeld hebt kan je de volgende toetsencombinatie even uitvoeren:
Win+Ctrl+Shift+B
Dit herstart de videokaart driver.

Reageert hij hierop?

Hoe heb je de drivers eerder verwijderd?
probeer het eens met DDU:
https://www.guru3d.com/fi...uninstaller-download.html

En daarna even opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:54

br00ky

Moderator Harde Waren
Merge van al je topics over hetzelfde probleem. Vanaf nu graag alleen in dit topic verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
PeterIphone schreef op zondag 19 december 2021 @ 23:12:
[...]

Ik heb dat nu zo aangesloten en de kwaliteit is om te janken maar het werkt wel..
Op zoek naar een nieuwe videokaart dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterIphone
SAiN ONeZ schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 13:14:
Zit het koelblok en de fans van de GPU niet helemaal onder het stof, zodra die vinnen vol met stof zitten, en de ventilators bladen ook stoffig zijn, kan dit het ook verklaren, maar gezien je de koelpasta vervangen hebt, zal je vast de rest ook wel uitgeblazen hebben toch?
klopt ik heb de gpu 2 dagen geleden uit elkaar gehaald en zoveel mogelijk stof weggehaald, en bij gpu en cpu koelpasta vervangen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterIphone
Uszka schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 21:47:
[...]

Op zoek naar een nieuwe videokaart dan.
geloof dat ze in deze markt beetje duur zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterIphone
MikeNL90 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 13:33:
Wanneer je geen beeld hebt kan je de volgende toetsencombinatie even uitvoeren:
Win+Ctrl+Shift+B
Dit herstart de videokaart driver.

Reageert hij hierop?

Hoe heb je de drivers eerder verwijderd?
probeer het eens met DDU:
https://www.guru3d.com/fi...uninstaller-download.html

En daarna even opnieuw installeren.
zal hem eens laten crashen en dat proberen, heb eerder al eens de driver verwijderd met ddu en opnieuw geinstalleerd maar hielp helaas niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterIphone
PilatuS schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 01:05:
Tijd om onderdeel voor onderdeel te gaan vervangen om te zien of het opgelost is. Ik snap dat je niet zomaar een hele PC aan onderdelen hebt liggen, maar het zal toch op die manier moeten als je het zelf wil doen.

Persoonlijk denk ik dat de GPU defect is en dat je probleem opgelost is als je deze vervangt. Dat het beeld weg gaat terwijl je PC niet uitvalt en dat het vooral met Furmark is doet mij dat vermoeden. Indien een slechte voeding heb je eerder dat de hele PC uitvalt/reboot, niet dat ie blijft draaien en het beeld alleen weg is.
Heb vandaag nieuwe psu erin en helpt inderdaad niet dus denk ook dat het de videokaart is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Tijd om de videokaart te vervangen of eerst nog te testen in een ander systeem. Dat ze duur zijn veranderd helaas niets aan de situatie, het is wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
PeterIphone schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 22:37:
[...]

Heb vandaag nieuwe psu erin en helpt inderdaad niet dus denk ook dat het de videokaart is..
Welk merk en type heb je nu? Er is haast niets beter dan een Corsair HXi dus je kunt er alleen maar op achteruit gaan.
Edit: in je OP staat HXi maar je linkt naar HX Gold. Welke is het?
PeterIphone schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 22:36:
[...]

geloof dat ze in deze markt beetje duur zijn
Tja, daar houdt je huidige videokaart geen rekening mee om dood te gaan.

[ Voor 31% gewijzigd door Uszka op 15-01-2022 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterIphone
Uszka schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 23:00:
[...]

Welk merk en type heb je nu? Er is haast niets beter dan een Corsair HXi dus je kunt er alleen maar op achteruit gaan.
Edit: in je OP staat HXi maar je linkt naar HX Gold. Welke is het?

Ik had een Corsair HXi Series HX750i

heb hem vervangen door een Corsair RM650x 80+ Gold, maar kan nog makkelijk terug en hem retourneren.
[...]

Tja, daar houdt je huidige videokaart geen rekening mee om dood te gaan.
i know

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
HXi houden en mocht die toch defect zijn heb je nog altijd garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterIphone
Uszka schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 23:18:
HXi houden en mocht die toch defect zijn heb je nog altijd garantie.
Oké

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:38
PeterIphone schreef op maandag 29 november 2021 @ 18:04:
Mijn vraag
Mijn monitor gaat soms uit zichzelf uit alsof de computer wordt uitgezet en ik weet niet waarom
Heb hetzelfde gehad, bleek een brakke/defecte voeding.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Bad Brains schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 23:40:
[...]

Heb hetzelfde gehad, bleek een brakke/defecte voeding.
Eerst even lezen :
PeterIphone schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 22:37:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterIphone
@PilatuS ben net achter wat nieuws gekomen, ik speel namelijk fortnite op stretched resolution (1656x1050) en daar bij heb ik eigenlijk geen problemen (volgens mij 1x uitgevallen na 3 uur?), en bedacht me dat net tijdens het spelen, had dus de resolutie in nvidia control panel naar 1920x1080 gezet, en toen ook in game en in 3 seconden werd het beeld zwart voor het eerst in fortnite

kan dit nog wat zijn?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Een lagere resolutie is ook minder kracht nodig. Het kan prima dat je GPU op 50% kracht niet crashed en op 80% of meer wel. Los van dit is een GPU die Furmark niet kan draaien en dus niet goed blijft werken op 100% belasting gewoon niet in orde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterIphone
PilatuS schreef op zondag 16 januari 2022 @ 00:43:
oke, hij doet het inderdaad best goed op een lagere resolutie!
ik ben niet zo van de beste games enzo, speel er maar 2 tegenwoordig dus houd het nog even zo, totdat hij echt helemaal er mee kapt en ga tegen die tijd wel een nieuwe halen, iig bedankt voor je antwoorden!
Pagina: 1