Situatie:
Ik ben sinds afgelopen juni (2021) 1 van de 4 huurders van een klein pand, waar ik voor de hobby sleutel aan (eigen) auto's. Eén van de huurders is autohandelaar en tevens hoofdhuurder. De totale huur is zodanig verdeeld dat de autohandelaar evenveel betaald als de 3 hobbyisten bij elkaar. De handelaar heeft inspectie gehad, en daarbij is naar voren gekomen dat het pand een 3x63A aansluiting heeft! De verhuurder heeft dit echter nooit gemeld, en met onze borg van €100,- pp voor de energiekosten 'zouden we al een redelijk deel afbetaald hebben', aldus de verhuurder destijds.
Omdat we voldoende hebben aan een 3x25A aansluiting wordt dit z.s.m. omgezet.
Naar schatting zijn alleen de kosten voor het hebben van de aansluiting al zo'n €2000,- (jaarprijs)
De kosten voor het wijzigen van de aansluiting zijn €300,-
Contractueel is over GWL zeer weinig, maar toch het volgende vastgelegd:
Moet ik als huurder de aansluitkosten betalen voor het hele jaar, of slechts voor de 7 maanden dat ik gehuurd heb?
Betaal je dit vooruit (voor het komende jaar) of achteraf (het afgelopen jaar)?
Gezien de beperkte vastgelegde informatie over GWL, welke rechten heb ik?
Ik ben sinds afgelopen juni (2021) 1 van de 4 huurders van een klein pand, waar ik voor de hobby sleutel aan (eigen) auto's. Eén van de huurders is autohandelaar en tevens hoofdhuurder. De totale huur is zodanig verdeeld dat de autohandelaar evenveel betaald als de 3 hobbyisten bij elkaar. De handelaar heeft inspectie gehad, en daarbij is naar voren gekomen dat het pand een 3x63A aansluiting heeft! De verhuurder heeft dit echter nooit gemeld, en met onze borg van €100,- pp voor de energiekosten 'zouden we al een redelijk deel afbetaald hebben', aldus de verhuurder destijds.
Omdat we voldoende hebben aan een 3x25A aansluiting wordt dit z.s.m. omgezet.
Naar schatting zijn alleen de kosten voor het hebben van de aansluiting al zo'n €2000,- (jaarprijs)
De kosten voor het wijzigen van de aansluiting zijn €300,-
Contractueel is over GWL zeer weinig, maar toch het volgende vastgelegd:
Mijn vragen:Gas/water/licht wordt in januari 2022 verrekend.
Borgstelling gas/water/licht bedraagt 100 euro p.p. (verrekening hiervan in januari 2022).
Voor borgstelling wordt een betaalverzoek gestuurd.
Moet ik als huurder de aansluitkosten betalen voor het hele jaar, of slechts voor de 7 maanden dat ik gehuurd heb?
Betaal je dit vooruit (voor het komende jaar) of achteraf (het afgelopen jaar)?
Gezien de beperkte vastgelegde informatie over GWL, welke rechten heb ik?