eARC problemen Samsung Q95T icm Denon AVR-X1700h

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverspeed101
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 30-06 13:23
Als ik de xbox series x direct op de tv aansluit en via earc naar de denon versterker heb ik geen uncompressed 5.1 geluid. Enkel stereo of dolby digital zie ik staan in het audio menu vd xbox. Indien ik de xbox direct op de versterker aansluit zie ik wel uncompressed 5.1 staan als optie in het xbox menu.
Ik heb niks aan Dolby want dat geeft vertraging.

Samsung is vandaag langs geweest en het lijkt erop dat ze zeggen dat het probleem bekend is met de Denon receivers en ik moet wachten op een update van Denon. Deze versterker is hoogstens 2 weken te verkriigen in Nederland dus het lijkt me sterk dat ze bij Samsung al bekend zijn met eventuele problemen.

Heeft iemand hier dezelfde problemen ervaren met earc van een Samsung tv uit 2020?

Ik zou ook graag willen weten of earc wel goed werkt met bv een pioneer receiver icm een samsung tv uit 2020.

[ Voor 6% gewijzigd door Silverspeed101 op 29-11-2021 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:20

FeaR

In GoT we trust

Silverspeed101 schreef op maandag 29 november 2021 @ 16:56:
Enkel stereo of dolby digital zie ik staan in het audio menu vd xbox.

Indien ik de xbox direct op de versterker aansluit zie ik wel uncompressed 5.1 staan als optie in het xbox menu.
Eenvoudige conclusie uit bovenstaande is dat je het in de TV moet zoeken. Zodra deze in de keten er bij komt werkt het immers niet meer. Ik acht de kans groot dat je in het menu ergens de optie aan moet vinken om HDMI eARC te gebruiken, je lijkt nu gelimiteerd tot HDMI ARC (max stereo PCM dan wel Dolby Digital 5.1).

Maar vanwaar HDMI ARC/eARC gebruiken? De Denon heeft één HDMI 2.1 poort, die zou ik voor de Xbox Series X gebruiken. Heb je als voordeel dat DTS ook ondersteunt wordt.
Deze versterker is hoogstens 2 weken te verkriigen in Nederland dus het lijkt me sterk dat ze bij Samsung al bekend zijn met eventuele problemen.
Dit lijkt mij ook eerder een gevalletje kastje muur wat producenten helaas maar te vaak doen...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silverspeed101
De optie earc kan ik alleen op auto of uit zetten op de tv dus die staat op auto. Mijn denon heeft 3 hdmi 2.1 poorten. Ik gebruik daar nu idd 1 van voor de xbox. Maar heb het liefst de xbox direct op de tv voor zo min mogelijk lag. Het lijkt er helaas op dat SAMSUNG weer het standaard verhaaltje gebruikt en wil voordoen dat het aan mijn andere apparaten ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:20

FeaR

In GoT we trust

Silverspeed101 schreef op maandag 29 november 2021 @ 18:11:
Het lijkt er helaas op dat SAMSUNG weer het standaard verhaaltje gebruikt en wil voordoen dat het aan mijn andere apparaten ligt.
Noemen wat je hier ook genoemd hebt:
  • Xbox rechtstreeks op Denon geeft 5.1 uncompressed dus de bron kan het aan.
  • Xbox rechtstreeks op Denon geeft 5.1 uncompressed dus de receiver kan het aan.
  • Via HDMI eARC op de Samsung heb je de codecs/tracks die max over ARC gaan.
Conclusie kan niet anders zijn dan het issue in de TV zit omdat die max ARC doet. Heb je al eens gewisseld tussen de eARC opties op de TV. Mijn LG wil ook wel eens terugvallen op ARC terwijl eARC aan staat. Keer eARC uit en weer aan geeft dan weer 5.1 uncompressed door.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverspeed101
De xbox geeft zonder tussenkomst vd tv idd 5.1 uncompressed, maar in dit geval gebruik ik geen earc. Heeft dus geen zin om dat aan te geven bij Samsung.

Heb meerdere keren met de earc opties gespeeld vd tv. Lost niks op in mijn geval.

Samsung heeft me verteld dat ik moet wachten op een update van Denon. In principe zouden ze gelijk kunnen hebben, maar Denon zal wel weer zeggen dat het aan Samsung ligt.

Tot nu toe werkt alles ook prima door alles via de receiver aan te sluiten ipv tv. De apps van de tv gaan dan maar via optical naar de receiver. Had gewoon graag earc willen testen en op basis van mijn bevindingen de beste setup willen kiezen.

Ik moet wel zeggen dat de Samsung community op de Samsung site vol staat van berichten met earc problemen.

[ Voor 6% gewijzigd door Silverspeed101 op 30-11-2021 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miathan
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 29-10 23:26
Ik heb een Samsung QN95A en een Denon X1700H, hier werkt eARC zonder grote problemen.
Bij de interne streaming apps pakt hij Atmos soms niet, dan is het eARC uit en aan en het werkt weer met Atmos.
Ook 5.1 uncompressed via de Xbox series S werkt prima.
Atmos in games op de Xbox geeft echter een vertraging in het geluid van 2 sec ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-10 22:23
Dus lekker de XSX op je receiver aansluiten, weet je zeker dat je altijd naar het beste audiospoor luistert. (e)ARC is gewoon grillig.

Wat offtopic, maar ik vraag me af of je het verschil tussen DTS/DD 5.1 en lossless 5.1 tijdens het gamen wel hoort. De PS4 en 5 stond/staat altijd op lineaire PCM en heb me werkelijk nog nooit afgevraagd of er nu een lossy of lossless audiotrack aan de receiver wordt aangeboden.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-10 22:23
Silverspeed101 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 09:03:
Ik moet wel zeggen dat de Samsung community op de Samsung site vol staat van berichten met earc problemen.
Ligt niet alleen aan Samsung hoor. Ik heb een LG tv en ARC is ook daar hit or miss. Valt soms zomaar uit. Ik probeer ARC altijd te mijden.

[ Voor 15% gewijzigd door Hulleman op 02-12-2021 14:42 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Pagina: 1