Raamfolie in appartement op 4 hoog

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smiba
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 02:26
Zelfs in deze koude dagen heb ik er nog last van dat mijn huis veel te heet word zodra de zon schijnt, dit omdat ik ongeveer 18m2 aan raam heb aan de zonkant in mijn woonkamer.

Hier had ik origineel folie op geplakt met een zonwering van 69% aan de binnenkant, en nu 1 maand later heb ik een ruit met een dikke barst er in door thermische stress :+

Folie er weer afgehaald dus, zonde van mijn geld want het moet dus opnieuw maar dan aan de buitenkant! HR++ glas kan namelijk geen folie hebben (neemt trouwens ook de efficiëntie van het absorberen van de warmte erg af), hier had ik overheen gelezen.

Nu zit ik met het probleem dat ik op 4 hoog woon en niet al mijn ramen bereikbaar zijn, zo'n 9m2 kan ik bereiken via het balkon, maar de andere paar grote ruiten zijn voor mij onbereikbaar.

Heeft iemand ervaring hier mee? Zijn er bedrijven die dit in een heel rap tempo kunnen installeren met een hoogwerker of iets?
Het rotte is ook dat dit in Amsterdam is, dus zou ook vast wel een vergunning voor nodig zijn om tijdelijk de parkeerplaats te bezetten met de hoogwerker.

Thanks

[ Voor 3% gewijzigd door smiba op 29-11-2021 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:49
Glazeniers in Amsterdam zullen vast veel vaker met dit soort situaties te maken hebben.
Gewoon een paar offertes aanvragen. Dat kan ook in een keer op diverse sites zoals https://mygo.nl/

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:42

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat je zoekt zijn zonwerende screens. Ik weet niet wat je budget is, maar dat loopt vrij snel in de papieren kan ik melden. Da's niet met 100 euro bekeken iig, tienvoudige of meer zou me niks verbazen.

Ik zou het eerder proberen met zonwerende verduisterende rolgordijnen. Die blocken ook een stuk van de stralingswarmte.
Overigens zou ik die ruit sowieso laten fixen, maar das vermoedelijk een verzekeringsverhaal?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smiba
The Eagle schreef op maandag 29 november 2021 @ 15:17:
Wat je zoekt zijn zonwerende screens. Ik weet niet wat je budget is, maar dat loopt vrij snel in de papieren kan ik melden. Da's niet met 100 euro bekeken iig, tienvoudige of meer zou me niks verbazen.
Als het een koopwoning was had ik deze direct aangeschaft, helaas moet ik dit eerst overleggen met de verhuurder en die krijgt in bijna alle gevallen tegenslag vanuit de VvE waardoor ze hier eigenlijk geen zin in hebben.
Ik zou het eerder proberen met zonwerende verduisterende rolgordijnen. Die blocken ook een stuk van de stralingswarmte.
Heb inmiddels sinds gisteren ook gordijnen met een witte buitenkant, dit zou ook al aardig wat licht moeten reflecteren. (Verwacht trouwens ook dat hierdoor de ruit gebarsten is omdat het dus echt van alle kanten weer licht terug gereflecteerd kreeg.
Overigens zou ik die ruit sowieso laten fixen, maar das vermoedelijk een verzekeringsverhaal?
Dat sowieso, moet nog even kijken hoe en wat. Nog nooit eerder kapotte ruit veroorzaakt en het is ook nog eens een huurhuis
JukeboxBill schreef op maandag 29 november 2021 @ 15:13:
Gewoon een paar offertes aanvragen. Dat kan ook in een keer op diverse sites zoals https://mygo.nl/
Ga ik even doen, thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 00:40

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit

HR++ glas werkt ook in de zomer, de warmte wat door het glas komt blijft grotendeels binnen.. eerst tussen het gordijn en het glas maar uiteindelijk zal het gewoon de ruimte in komen.

buitenzonwering in welke vorm dan ook is het enige wat echt helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:42

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Yup, dat ja.
En als het huur is: vergeet die screens maar. De kans dat je uberhaupt in de buitenkant van het pand mag boren is al nihil.

Ik zou wel even je verzekering bellen dat je het raam gesloopt hebt. Dat gaan ze ongetwijfeld op je verhalen. is immers niet jouw raam maar dat van hen ;)
En HR++ glas is niet goedkoop :X

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:43

orf

Zo duur is een HR++ ruit niet. Het zijn meer de plaatsingskosten. Wellicht kunnen ze gelijk zonwerend glas rerug plaatsen. Dat scheelt alvast weer 1 ruit folie plakken. Zonwerend glas werkt heel erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:46
smiba schreef op maandag 29 november 2021 @ 15:23:
[...]Verwacht trouwens ook dat hierdoor de ruit gebarsten is omdat het dus echt van alle kanten weer licht terug gereflecteerd kreeg.
Instructies die wij kregen bij oplevering nieuwbouw met HR++ ramen, was: geen dingen tegen het raam aan leggen of hangen. Dus geen kussens, plakfolie of andere dingen die het raam op die plek afsluiten. Daarmee creeer je ongelijke warmteverdeling in het raam en krijg je barsten. Heeft dus niet met reflectie te maken, maar met onevenwichtige warmteverdeling.
Ik weet niet zeker of folie aan de buitenzijde dat probleem voorkomt (dan heb je nog steeds temperatuurverschillen), maar zonwering aan de binnenkant (jaloezieën bijv) lijkt me goedkoper en effectiever. Al was het maar omdat de huurder na jou die folie misschien helemaal niet wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smiba
Toke_gt schreef op maandag 29 november 2021 @ 21:26:
[...]
Heeft dus niet met reflectie te maken, maar met onevenwichtige warmteverdeling.
Ik weet niet zeker of folie aan de buitenzijde dat probleem voorkomt (dan heb je nog steeds temperatuurverschillen) [...]
Volgens veel websites zijn buitenfolies minder risicovol, maar bieden nog steeds geen garantie.
Deze zijn vaak zo gemaakt dat ze zo min mogelijk absorberen en vooral reflecteren, dan warmt de folie minder op.

De folie die ik nu binnen heb heeft een absorptie van 35%, de folie die ik nu net gekocht heb voor buiten 20%. (Echter is de reflectie wel +25% hoger, waardoor het nog steeds veel licht & zonnewarmte buiten houd). Verwacht ook dat het minder warm word omdat het ook zijn hitte weer kwijt kan aan de buitenlucht, ipv. een soort van de hitte vast houden tussen de folie en het glas.

Heb zelf echt veel last van overgevoeligheid voor fel licht, dus mocht echt iets hebben wat de ruimte veel donkerder maakt zonder dat het me direct afsluit voor de rest van de wereld. (Dus nog wel naar buiten kunnen kijken) word dat gewaardeerd.
orf schreef op maandag 29 november 2021 @ 17:21:
Wellicht kunnen ze gelijk zonwerend glas rerug plaatsen. Dat scheelt alvast weer 1 ruit folie plakken. Zonwerend glas werkt heel erg goed.
Zou het overwegen, denk alleen dat ik dit niet voor elkaar krijg met de woningcorporatie. Zouden er vast wel mee in stemmen als ik ze beloof dat ik de ruiten weer vervang als ik er ooit uit gaat, ze hebben toch een paar duizend euro borg van me 8)7

Weet alleen niet of dat ook maar rendabel is, lijkt me duur.

Puur even als voorbeeld, dit was de temperatuur vandaag met een raampje open en gordijnen dicht in mijn woonkamer... En dit was nog met de folie er op:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ES8fv5lI0LWqISV7WB7H34cGOhQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Re2gbVFjQLsqcAECpjNNsLPx.png?f=user_large

Ben heel bang voor wat de zomer me gaat brengen.

[ Voor 4% gewijzigd door smiba op 29-11-2021 21:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remysan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:24
Als de glas latten aan de binnenkant zitten t glas uit de sponning halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:46
smiba schreef op maandag 29 november 2021 @ 21:48:
[...]

Ben heel bang voor wat de zomer me gaat brengen.
Misschien kleine troost: de zon staat nu ongeveer op het laagst en schijnt dus rechtstreeks je kamer in. In de zomer is dat wezenlijk anders; dan staat de zon hoog en draait bovendien veel verder van oost naar west.
Ik zou zelf horizontale jaloezieën overwegen die je half open kunt zetten zodat je naar buiten kunt kijken en zeker als de zon wat hoger staat houdt dat half open toch perfect het licht tegen.
Pagina: 1