Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:05

Croga

The Unreasonable Man

Topicstarter
Eind December stop ik bij mijn huidige baas.
1 Februari begin ik bij mijn nieuwe baas.
Lekker een maandje rustig aan doen. We gaan in die tijd nog een week weg.

Maar nu vraag ik mij af; is er nog een risico? Zijn er dingen die mis kunnen gaan als je geen inkomen hebt? (behalve verlies van inkomen maar dat is ruimschoots gedekt) Zijn er verzekeringen die afhankelijk zijn van een inkomen of zo?

Het zou jammer zijn als ik een uitkering aan moet vragen om die risicos af te dekken. Het geld heb ik namelijk niet nodig en ik zou het ook absoluut onterecht vinden als men mij WW gaat uitkeren terwijl ik het niet nodig heb.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 08:53
Grootste risico is kans op arbeidsongeschiktheid, door ziekte of wat dan ook lijkt me

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Michel
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10:32
Je krijgt bij mijn weten geen uitkering als je zelf ontslag hebt genomen, dus die vraag is snel beantwoord

https://www.uwv.nl/partic...ijgen-als-ik-ontslag-neem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-04 16:02

thunder8

Het gedonder begint weer.

Zorgverzekering even nakijken. Tijdens werk wordt een deel door de werkgever betaald.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-04 21:09

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Zal vast minimaal zijn maar je mist ook een maand pensioen-opbouw ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Topicstarter
Cyriel85 schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:52:
Grootste risico is kans op arbeidsongeschiktheid, door ziekte of wat dan ook lijkt me
Eens en ook die is redelijk afgedekt.
Michel schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:52:
Je krijgt bij mijn weten geen uitkering als je zelf ontslag hebt genomen, dus die vraag is snel beantwoord
https://www.uwv.nl/partic...ijgen-als-ik-ontslag-neem
Hoewel waar is dit geen antwoord op mijn vraag.
thunder8 schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:53:
Zorgverzekering even nakijken. Tijdens werk wordt een deel door de werkgever betaald.
Dat is een goeie! Ik kan een aanslag premie Zvw krijgen. Ook niet echt spannend maar inderdaad wel even één om rekening mee te houden.
MAX3400 schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:54:
Zal vast minimaal zijn maar je mist ook een maand pensioen-opbouw ;)
Oh nee, mijn pensioensinkhole (want een gat kun je het niet meer noemen) wordt groter :D
Ik zal effe wat bij storten :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-04 21:09

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Fijne vakantie dan @Croga en hopelijk zijn de 1G/2G/3G-maatregelen tzt weer ietsjes minder :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:38
Croga schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:50:
Eind December stop ik bij mijn huidige baas.
1 Februari begin ik bij mijn nieuwe baas.
Lekker een maandje rustig aan doen. We gaan in die tijd nog een week weg.

Maar nu vraag ik mij af; is er nog een risico? Zijn er dingen die mis kunnen gaan als je geen inkomen hebt? (behalve verlies van inkomen maar dat is ruimschoots gedekt) Zijn er verzekeringen die afhankelijk zijn van een inkomen of zo?

Het zou jammer zijn als ik een uitkering aan moet vragen om die risicos af te dekken. Het geld heb ik namelijk niet nodig en ik zou het ook absoluut onterecht vinden als men mij WW gaat uitkeren terwijl ik het niet nodig heb.
een risico?
Ik weet niet waar je heen gaat met vakantie, maar een risico kan zijn dat je corona krijgt, of ergens in een ver land zit en er niet meer wordt teruggevlogen? :P

Verder lijkt er mij niet veel meer risico te zijn dan wanneer je op vakantie gaat terwijl je wel een baan hebt, zolang er niks gebeurt dat voorkomt dat je 1 februari kunt beginnen.

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:24
thunder8 schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:53:
Hoezo zou dit moeten uitmaken? Dat is een verplichte bijdrage van je werkgever in het potje van basiszorg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Topicstarter
com2,1ghz schreef op maandag 29 november 2021 @ 16:52:
Hoezo zou dit moeten uitmaken? Dat is een verplichte bijdrage van je werkgever in het potje van basiszorg.
Het maakt uit omdat ik een maand lang geen werkgever heb....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• com2,1ghz
Croga schreef op maandag 29 november 2021 @ 16:54:
[...]

Het maakt uit omdat ik een maand lang geen werkgever heb....
Dat maakt dus helemaal niets uit. Je betaalt die bijdrage alleen als je een werknemer bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 981489

De grootste risico's waar ik aan denk is dat je een mand zonder inkomen zit of arbeidsongeschikt raakt.

Ik weet niet in welke branche je zit en hoe zeker je nieuwe contract is, maar stel dat het heel slecht gaat met corona en maatregelen dat je nieuwe werkgever je toch niet aanneemt (indien er een proeftijd etc geldt)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:58
Cyriel85 schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:52:
Volgens mij ben je nog tot 1 jaar na uit dienst een risico voor je vorige werkgever op dat punt.

Iig dit:
https://www.uwv.nl/werkge...st/net-uit-dienst-en-ziek

Dus binnen 4 weken, en dan nog 2 jaar gedekt volgens mij.

[ Voor 28% gewijzigd door FireAge op 29-11-2021 18:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Topicstarter
com2,1ghz schreef op maandag 29 november 2021 @ 17:16:
Dat maakt dus helemaal niets uit. Je betaalt die bijdrage alleen als je een werknemer bent.
Het deel zal toch betaald moeten worden neem ik aan.... Als ik ZZPer zou zijn zonder opdracht moet het ook nogsteeds betaald worden....
Anoniem: 981489 schreef op maandag 29 november 2021 @ 17:39:
De grootste risico's waar ik aan denk is dat je een mand zonder inkomen zit of arbeidsongeschikt raakt.
Ik weet niet in welke branche je zit en hoe zeker je nieuwe contract is, maar stel dat het heel slecht gaat met corona en maatregelen dat je nieuwe werkgever je toch niet aanneemt (indien er een proeftijd etc geldt)
Maar dat is in principe ook zo wanneer ik gewoon van baan zou wisselen zonder een maand "werkloos" te zijn.
Ik zit in de IT detachering. In een tak waar de mensen niet aangesleept kunnen worden en waar het afgelopen jaar ook geen downtime geweest is door Corona. Ik zie dit niet echt als een risico.
FireAge schreef op maandag 29 november 2021 @ 18:27:
Volgens mij ben je nog tot 1 jaar na uit dienst een risico voor je vorige werkgever op dat punt.
Iig dit:
https://www.uwv.nl/werkge...st/net-uit-dienst-en-ziek
Dus binnen 4 weken, en dan nog 2 jaar gedekt volgens mij.
Oh die is wel interessant! Dank je! Dat risico is in principe dus ook afgedekt (op de laatste paar dagen van Januari na :-D)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:58
Croga schreef op maandag 29 november 2021 @ 19:02:
[...]

Oh die is wel interessant! Dank je! Dat risico is in principe dus ook afgedekt (op de laatste paar dagen van Januari na :-D)
Yup. Die regeling is voor werkgevers echt een hel. Je moet je er haast wel tegen verzekeren.

Als iemand in onmin uit dienst gaat? Kan hij zich twee weken later alsnog "ziek" melden. En afhankelijk van hoe goed iemand het speelt, draai je nog 2 jaar voor de lasten op.

Vaak genoeg gezien dat bij bepaalde uitdiensters HR gewoon 4 weken lang de bilspieren in de kramp had staan van het knijpen.

Dus als jij na 3 weken je been breekt bij het skiën dan kun je je ziek melden bij je vorige werkgever en draait die op voor de kosten totdat je weer in dienst bent.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Die ZVW is een percentage van je inkomen en wordt ofwel ingehouden, ofwel vergoed door je werkgever. Een maand geen inkomen is een maand geen ZVW betalen.

Dat je als ZZP'er gewoon doorbetaalt is omdat je dan aan het begin van het jaar een aanslag op basis van een schatting krijgt die je vooruit moet betalen. Als je die per maand betaalt moet je ook gewoon doorbetalen als je zonder opdracht zit. Aan het einde van de rit wordt het dan definitief berekend en krijg je terug of moet je bijbetalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• com2,1ghz
Croga schreef op maandag 29 november 2021 @ 19:02:
[...]

Het deel zal toch betaald moeten worden neem ik aan.... Als ik ZZPer zou zijn zonder opdracht moet het ook nogsteeds betaald worden....
[...]

Maar dat is in principe ook zo wanneer ik gewoon van baan zou wisselen zonder een maand "werkloos" te zijn.
Ik zit in de IT detachering. In een tak waar de mensen niet aangesleept kunnen worden en waar het afgelopen jaar ook geen downtime geweest is door Corona. Ik zie dit niet echt als een risico.

[...]

Je hebt het compleet mis. Je betaald als ZZP-er 0 euro Zvw als je geen inkomen hebt. Wat je niet verdient, kan je ook niet belasten.
Je betaalt mogelijk een voorschot op een geschat inkomen.
En we hebben het hier niet over een onderneming maar loondienst.
Hoogte van Zvw premie is afhankelijk van je premie. Het is niet zo dat je opeens minder verzekerd bent.
Dit maakt onderdeel uit van het sociaal stelsel van Nederland.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wm1234
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 28-04 21:08
Het grootste risico? Dat je geen zin meer hebt om ooit te werken, dat had ik na een maand vakantie. Geen moment verveelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Topicstarter
wm1234 schreef op maandag 29 november 2021 @ 20:38:
Het grootste risico? Dat je geen zin meer hebt om ooit te werken, dat had ik na een maand vakantie. Geen moment verveelt.
Mijn grootste probleem is dat ik echt heel veel lol in mijn werk heb. Ik verwacht in Januari vooral bezig te zijn met studeren voor de nieuwe technologie :-D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wm1234
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 28-04 21:08
Croga schreef op maandag 29 november 2021 @ 20:52:
[...]

Mijn grootste probleem is dat ik echt heel veel lol in mijn werk heb. Ik verwacht in Januari vooral bezig te zijn met studeren voor de nieuwe technologie :-D
Klinkt goed gemotiveerd! Dat wordt een mooie start!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:13

_Apache_

For life.

Heb je kinderen? Besteed veel tijd met ze, band met het gezin is mij veel waard. En merk nu ook - vanwege het thuiswerken - dat mijn band met mijn zoontje heel sterk aan het worden is.

Heb je geen kinderen? En nog een bepaalde training willen doen / examen willen halen? Nu kan je knallen.

Als alle contracten verder getekend zijn, kan er weinig baantechnisch gebeuren. Pensioen maak ik mij geen zorgen over.

Overigens is het beter om eens in de zoveel jaar je pensioen na te laten kijken. Heb het laatst gedaan - was onderdeel van onboarding bij nieuwe werkgever. En daar heb ik het ook laten vergelijken met mijn partner.
Zij werkt parttime (~24u) in de zorg, ik fulltime in de IT (vergelijkbaar aantal werkzame jaren) en moet echt zeilen bijzetten om haar bij te houden.
Die ene maand ga je echt niet merken, mits beide werkgevers netjes hun bijdragen doen.

[ Voor 35% gewijzigd door _Apache_ op 30-11-2021 08:53 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monopoly
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 18-08-2022
Een familielid heeft op de 2e van de maand een zwaar herseninfarct gekregen. Net op de 1e van de maand was het contract ingegaan. Overigens probeerde de werkgever nog om de partner iets te laten tekenen dat er eigenlijk geen arbeidsovereenkomst was of dat dit onder een ontbindende voorwaarde zou vallen. Dat is echt het enige dat ik kan bedenken. Tegelijkertijd is dat erg zeldzaam én je leven staat dan dermate op z'n kop dat je sowieso helemaal 'overnieuw' moet beginnen.

Dus als je buffer goed is en je cv en motivatie goed, lekker gaan genieten, die maand is zo voorbij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:25
risico is vooral voor als je heel erg pech hebt en bijv. arbeidsongeschikt raakt in de tijd tussen 2 werkgevers.

moet wel zeggen dat ik dit het toppunt van Nederland/first world.problems vind om hier te veel.zorgen over te maken. Het gros van de wereld heeft dat soort voorzieningen helemaal niet en wij wonen ook nog in 1 van de rijkste landen met een uitgebreid sociaal vangnet. Dus dit soort risico's is echt vrij marginaal te noemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 13:16
Fr33z schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 20:32:
moet wel zeggen dat ik dit het toppunt van Nederland/first world.problems vind om hier te veel.zorgen over te maken. Het gros van de wereld heeft dat soort voorzieningen helemaal niet en wij wonen ook nog in 1 van de rijkste landen met een uitgebreid sociaal vangnet. Dus dit soort risico's is echt vrij marginaal te noemen.
Risico is de combinatie van kans en impact. De kans op arbeidsongeschiktheid is uiteraard vrij klein, maar de impact kan ongelooflijk grote zijn, als je door die arbeidsongeschiktheid de rest van je leven niet meer kunt werken. Dan gaat het hier natuurlijk maar om een paar dagen na die 4 weken uitlooprisico, maar het is zeker een reële kans. Je zal niet de eerste zijn die in die vrije maand nog even lekker op vakantie gaat en op de terugweg een zwaar ongeluk krijgt.

Tweede redelijk grote risico is dat je zou kunnen komen te overlijden. Als je in loondienst bent en pensioen opbouwt, dan is je nabestaandenpensioen gebaseerd op wat je tot je AOW had kunnen opbouwen. Als je geen baan of WW hebt, dan is het nabestaandenpensioen alleen datgene wat in het verleden is opgebouwd. In het ergste geval was er een nabestaandenpensioen op risicobasis en is er helemaal geen nabestaandenpensioen in die maand tussen de twee banen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-03 14:33
Ik kom in dezelfde situatie nu mijn toekomstige werkgever niet wil/kan meewerken aan een verschil van een maand tussen de datum in dienst en de startdatum.

Bij mijn huidige werkgever moet ik de komende dagen de opzegging doen, naar mijn idee zijn er twee opties:
- opzeggen met wettelijke 1 maand opzeg termijn (gevolg = 1 maand 'zonder werkgever')
- opzeggen met het voorstel om nog 2 maanden in dienst te blijven, waarvan de laatste maand onbetaald verlof op te nemen. (verwacht niet dat ze hier enthousiast over zijn)

1 maand tussen de twee werkgevers zou zoals hier al eerder genoemd alleen een arbeidsongeschiktheidsrisico brengen. Hoe ik dat nog kan afdekken heb ik nog niet in beeld maar kan denk ik met een tijdelijke verzekering.
De maand er tussenin ga ik gebruiken om te bouwen/klussen in en aan huis. Financieel is die maand roomschots afgedekt en geen risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:50

Bolletje

Moderator Harde Waren
@Novadecasa hoeveel vakantiedagen heb je nog?

Dan ga je een maand later uit dienst en neem die laatste maand vrij met je vakantiedagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
Voor het arbeidsongeschiktsheidsrisco zou dit misschien een oplossing kunnen zijn: https://www.uwv.nl/partic...stop-tijdelijk-met-werken
Bolletje schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 14:46:
@Novadecasa hoeveel vakantiedagen heb je nog?

Dan ga je een maand later uit dienst en neem die laatste maand vrij met je vakantiedagen?
Bij mijn huidige werkgever mogen we max 5 vakantiedagen meenemen (onder voorwaarde dat ze voor 01-03 op zijn) naar het volgende jaar. Dat heb ik jaarwisseling gedaan, echter ga ik over 2 weken een paar dagen op skivakantie waardoor die dagen meteen op zijn.
Verder heb ik nog maar enkele dagen opgebouwd gezien het nog maar eind januari is...

[ Voor 14% gewijzigd door Novadecasa op 27-01-2022 15:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Novadecasa schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 14:38:
1 maand tussen de twee werkgevers zou zoals hier al eerder genoemd alleen een arbeidsongeschiktheidsrisico brengen.
Je hebt geen partner? Want je hebt in die maand dus ook veel minder nabestaandenpensioen dan als je in dienst bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-04 16:40

lasharor

7 december 2004

Ik kom in dezelfde situatie nu mijn toekomstige werkgever niet wil/kan meewerken aan een verschil van een maand tussen de datum in dienst en de startdatum.

Bij mijn huidige werkgever moet ik de komende dagen de opzegging doen, naar mijn idee zijn er twee opties:
- opzeggen met wettelijke 1 maand opzeg termijn (gevolg = 1 maand 'zonder werkgever')
- opzeggen met het voorstel om nog 2 maanden in dienst te blijven, waarvan de laatste maand onbetaald verlof op te nemen. (verwacht niet dat ze hier enthousiast over zijn)

1 maand tussen de twee werkgevers zou zoals hier al eerder genoemd alleen een arbeidsongeschiktheidsrisico brengen. Hoe ik dat nog kan afdekken heb ik nog niet in beeld maar kan denk ik met een tijdelijke verzekering.
De maand er tussenin ga ik gebruiken om te bouwen/klussen in en aan huis. Financieel is die maand roomschots afgedekt en geen risico.
Ik snap het niet; waarom zeg je niet ik ga over 2 maanden uit dienst?

Die 1 maand is een minimum. Je mag het ook 1 jaar van tevoren doen als je wilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
Rubbergrover1 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 15:22:
[...]

Je hebt geen partner? Want je hebt in die maand dus ook veel minder nabestaandenpensioen dan als je in dienst bent.
Jawel. Dat klopt, die vergat ik nog. Gisteren nog over gehad |:(
Dat vond ik ook een aanzienlijk risico, iemand ervaring of dat eenvoudig af te dekken is?
lasharor schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 15:26:
[...]

Ik snap het niet; waarom zeg je niet ik ga over 2 maanden uit dienst?

Die 1 maand is een minimum. Je mag het ook 1 jaar van tevoren doen als je wilt
Die maand er tussenin is juist een extraatje. Die maand kan ik goed gebruiken voor de bouw/verbouw van het huis en zorgt er daarnaast voor om los te komen van het ene en voor te bereiden op het andere :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatDictator
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:26
Ik heb het nog niet langs zien komen volgens mij, maar een ander risico is natuurlijk dat er 'iets' met je nieuwe werkgever gebeurt waardoor ze van je af willen. Dat kan faillissement zijn, reorganisatie of iets anders. Met een gat van een maand is de kans net iets groter dat de nieuwe WG dan gebruik gaat maken van de proefperiode om het contract op te zeggen.

Maar goed, daar staat natuurlijk tegenover dat je een extra maand hebt om leuke dingen te doen, achterstallige klusjes oppakken, reizen, cursus, of inderdaad meer tijd met je kinderen doorbrengen. Ik zou het zeker doen.

Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Novadecasa schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 15:38:
[...]

Jawel. Dat klopt, die vergat ik nog. Gisteren nog over gehad |:(
Dat vond ik ook een aanzienlijk risico, iemand ervaring of dat eenvoudig af te dekken is?
Je kunt een simpele overlijdensrisicoverzekering afsluiten. Dat kost uiteraard wel wat geld en ik weet niet wat de minimale looptijd is. Maar ja, je zou maar net bij het klussen van een trap afvallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12:30

Die 2de optie was in mijn geval van toepassing.

Einde dienstverband een maand uitgesteld, zodat ik in de maand nog op vakantie kon. Opgevangen met restant vrije dagen en onbetaald verlof. En na terugkomst met vakantie bij de nieuwe werkgever begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
GreatDictator schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 15:54:
Ik heb het nog niet langs zien komen volgens mij, maar een ander risico is natuurlijk dat er 'iets' met je nieuwe werkgever gebeurt waardoor ze van je af willen. Dat kan faillissement zijn, reorganisatie of iets anders. Met een gat van een maand is de kans net iets groter dat de nieuwe WG dan gebruik gaat maken van de proefperiode om het contract op te zeggen.

Maar goed, daar staat natuurlijk tegenover dat je een extra maand hebt om leuke dingen te doen, achterstallige klusjes oppakken, reizen, cursus, of inderdaad meer tijd met je kinderen doorbrengen. Ik zou het zeker doen.
Absoluut een risico, echter blijf ik in dezelfde branche werken bij een van de grootste spelers in Nederland. Daarnaast blijft dat risico ook als in je in dienst bent wel.
En als je zonder problemen en een beetje pijn in je hart weggaat bij je huidige/vorige werkgever kan je ook altijd nog terug ;)
Rubbergrover1 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 16:57:
[...]

Je kunt een simpele overlijdensrisicoverzekering afsluiten. Dat kost uiteraard wel wat geld en ik weet niet wat de minimale looptijd is. Maar ja, je zou maar net bij het klussen van een trap afvallen...
Thnx, die loopt al :) maar doodgaan door vallen van een trapje tijdens het klussen is wel risicocategorie 398 wat mij betreft ;)
Joris748 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 17:06:
[...]

Die 2de optie was in mijn geval van toepassing.

Einde dienstverband een maand uitgesteld, zodat ik in de maand nog op vakantie kon. Opgevangen met restant vrije dagen en onbetaald verlof. En na terugkomst met vakantie bij de nieuwe werkgever begonnen.
Mag ik vragen hoe je dat gedaan hebt? Je moet toch ook rekening houden met het scenario dat ze er niet mee akkoord gaan en dan nog voldoende tijd hebben om van de 1 maand termijn gebruik te kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12:30
Novadecasa schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 19:15:
[...]

Absoluut een risico, echter blijf ik in dezelfde branche werken bij een van de grootste spelers in Nederland. Daarnaast blijft dat risico ook als in je in dienst bent wel.
En als je zonder problemen en een beetje pijn in je hart weggaat bij je huidige/vorige werkgever kan je ook altijd nog terug ;)

[...]

Thnx, die loopt al :) maar doodgaan door vallen van een trapje tijdens het klussen is wel risicocategorie 398 wat mij betreft ;)

[...]

Mag ik vragen hoe je dat gedaan hebt? Je moet toch ook rekening houden met het scenario dat ze er niet mee akkoord gaan en dan nog voldoende tijd hebben om van de 1 maand termijn gebruik te kunnen maken.
toon volledige bericht
Ik had de mazzel dat de 5 weken vakantie al vast lagen, ruim voordat ik mijn baan opzegde.

Maak het bespreekbaar en kijk hoe ze reageren. Je hebt nergens recht op, maar je kunt het altijd proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:20
Rubbergrover1 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 15:22:
Precies om deze reden zorg ik altijd voor naadloos aansluiten van contracten.

Mocht ik komen te overlijden krijgt mijn partner de rest van haar leven een >modaal salaris en de kinderen ook nog wat tot 18 jaar. Kleine kans maar er zou maar net wat gebeuren in die maand. Tijdens vakanties is het risico dat er iets gebeurt ook nog eens hoger waarschijnlijk.

Doorgaans zal een werkgever ook wel akkoord gaan met maand onbetaald verlof als er vakantiedagen tekort zijn lijkt me.

[ Voor 9% gewijzigd door assje op 27-01-2022 19:53 ]

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:25
om deze reden is het dus ook handig om dit niet op de laatste dag aan te laten komen (sorry, heb je nu niks meer aan). Je kunt het volgende voorstellen:

aangeven dat je graag per eind maart uit dienst gaat en maart als onbetaald verlof opneemt + restje vrije dagen. Willen ze dat niet dan zit je nog twee maanden bij die club en schuift je hele plan een maandje op. Is natuurlijk wat lastig, dus kan me voorstellen dat je liever gewoon voor 1 feb opzegt per 1 maart.

in dat geval zou ik gewoon een maand vrij hebben en leven zoals je normaal leeft, dat risico dat je 4 weken even iets minder binnen onze magische verzorgingsstaat valt lijkt me te overzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Novadecasa schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 19:15:
Ook hoog genoeg om je partner levenslang van een goed nabestaandenpensioen te voorzien? Dat is namelijk wel een flinke zak geld. En juist omdat het een heel klein risico is, is de verzekering ook goed betaalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
Fr33z schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 20:08:
om deze reden is het dus ook handig om dit niet op de laatste dag aan te laten komen (sorry, heb je nu niks meer aan). Je kunt het volgende voorstellen:

aangeven dat je graag per eind maart uit dienst gaat en maart als onbetaald verlof opneemt + restje vrije dagen. Willen ze dat niet dan zit je nog twee maanden bij die club en schuift je hele plan een maandje op. Is natuurlijk wat lastig, dus kan me voorstellen dat je liever gewoon voor 1 feb opzegt per 1 maart.

in dat geval zou ik gewoon een maand vrij hebben en leven zoals je normaal leeft, dat risico dat je 4 weken even iets minder binnen onze magische verzorgingsstaat valt lijkt me te overzien.
Bij het indienen van m'n ontslag meteen als oplossing voorgesteld. Om zo ook de opvolging goed geregeld te hebben, anders zou ik met het opnemen van de vakantiedagen al over enkele dagen/weken weg zijn.
Dus een mooie aansluiting kunnen regelen i.p.v. een gat. Eerste paar dagen in maart verlof opnemen en de rest aanvullen met onbetaald verlof :)
Pagina: 1