Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Ik zoek een?
Ik heb onlangs mijn werkplek verhuisd waardoor ik eigenlijk niet meer fatsoenlijk mijn laptop kan openen en twee beeldschermen kan hebben. De laptop gebruikte ik alleen voor de geintegreerde webcam, dit wil ik oplossen door een externe webcam te gaan kopen.

Wat is je budget?
Omdat het alleen voor werk is, waarbij ik wel meerdere keren per dag moet bellen dus geluid en beeldkwaliteit is wel redelijk belangrijk, wil ik er maximaal 100 euro aan uitgeven.

Wat heb je zelf al gevonden?
N.a.v. het artikel reviews: Vijf thuiswerkwebcams getest kom ik eigenlijk uit bij de pricewatch: Logitech C922 Pro Stream Webcam. Echter her en der lees ik dat de voorganger net zo goed is en misschien wel beter op sommige vlakken: pricewatch: Logitech HD Pro Webcam C920.

Mij lijkt eigenlijk dat de nieuwere versie (C922) beter zou moeten zijn en qua prijs scheelt het 15 euro, dus dat is het probleem niet. Ik ben alleen benieuwd of jullie nog advies hebben, toch gewoon voor de C922 gaan of zijn er redenen om voor de oudere versie of zelfs helemaal een andere te gaan?

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:27

FeaR

In GoT we trust

CEA > CAA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:06

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

pricewatch: Logitech C920s - HD Pro Webcam

Prima webcam, heb hem destijds om dezelfde reden aangekocht. Ik zie technisch geen verschil met de C922, dus als het om het geld gaat zou de C920S ook prima voldoen :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

pricewatch: Lenovo 500 FHD webcam

Beste webcam die ik ooit heb gebruikt. Niet te vergelijken met een echte camera en een HDMI capture card, maar goede performance in zowel fel licht als schemersituaties.
Daarbij kun je dan letterlijk de goedkoopste USB-microfoon kopen die je kan vinden en je hebt al beter geluid dan de microfoon die je in een webcam van 200 euro vindt.

[ Voor 22% gewijzigd door Oon op 29-11-2021 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W Brouwers
  • Registratie: September 2016
  • Niet online
Ik gebruik nu zelf al een tijdje de Logitech StreamCam, erg positief, goed beeld en geluid, ook bij weinig licht. Je hebt alleen een USB-C poort nodig.

Ik las laatst ook iets over een soort slimme webcam die persoonlijke feedback geeft over je werkhouding. Dus als je te dicht op het scherm zit, te lang (langer dan 20 minuten) aaneengesloten naar het scherm tuurt of als je niet genoeg beweegt / afwisselt met je zithouding. Ze maken gebruik van kunstmatige intelligentie. Alle gegevens worden lokaal in het apparaatje verwerkt en geanonimiseerd. Ze zijn bezig met een app om ook betere feedback te geven.

Wat zou je daarvan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik gebruik zelf de pricewatch: Microsoft Lifecam HD-3000 en deze werkt eigenlijk perfect. De beeldkwaliteit is goed genoeg voor wat videobellen en de microfoon is echt ver boven verwachting.
Pagina: 1