Kan ik vanaf een switch mijn wifi netwerk extenden?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeanCattery
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-09 20:18
Situatie:

woonkamer: Ziggo modem - netgear router - vanaf router netwerkkabel naar studeerkamer
studeerkamer: netwerkkabel naar switch, switch vertakt naar verschillende pc's

Mijn vraag:

op de studeerkamer is het wifi netwerk erg slecht. Nu zou ik het liefste mijn woonkamer wifi extenden naar de studeerkamer door een kastje aan te sluiten op de switch. Dus dat het van kabel weer naar wifi gaat en verder dezelfde settings heeft als woonkamer wifi.

Bestaat dit en zo ja wat moet ik dan hebben? Dank alvast :)

Beste antwoord (via SeanCattery op 29-11-2021 11:23)

• Glewellyn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-09 13:57

Glewellyn

is er ook weer.

Dat kan, de eenvoudigste oplossing is een wireless access point met dezelfde SSID (Wifi naam) en hetzelfde wachtwoord als je op de Netgear hebt ingesteld.

Wat je nodig hebt is dus een wireless access point.

*zucht*

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Glewellyn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-09 13:57

Glewellyn

is er ook weer.

Dat kan, de eenvoudigste oplossing is een wireless access point met dezelfde SSID (Wifi naam) en hetzelfde wachtwoord als je op de Netgear hebt ingesteld.

Wat je nodig hebt is dus een wireless access point.

*zucht*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Stapje terug: exact welke Ziggo modem heb je, en welke Netgear router? En waarom gebruik je een losse router ipv de router die meestal (als het niet hoogbejaard is) in de modem ingebouwd is?

Als daar geen goede reden voor is, en het apparatuur is allemaal betrekkelijk recent, dan kun je de modem alsnog als router gebruiken, de Netgear router als AP instellen en die op de studeerkamer plaatsen. Dan ben je zonder een cent uit te geven klaar.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeanCattery
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-09 20:18
Thanks voor jullie reacties! :) Wat dion_b zegt zou ook een goede oplossing zijn alleen ga ik even voor de makkelijke weg door een extra access point te kopen.