Omdat er over sticky keys en macs véél te vinden is online, maar uitgerekend niet het probleem waar mijn vriendin tegenaan loopt toch maar een topic gemaakt 
Probleem
Tijdens het gamen op haar Macbook Pro 13 (early 2015) blijven de WASD-keys regelmatig hangen bij het gebruik van externe usb-toetsenborden. Dit leidt tot een chagrijnige vriendin, want het is enigszins frustrerend als je character stug een bepaalde kant op blijft lopen of een top-down spel opzij blijft scrollen.
Hardware/Software/Extra info
Probleem
Tijdens het gamen op haar Macbook Pro 13 (early 2015) blijven de WASD-keys regelmatig hangen bij het gebruik van externe usb-toetsenborden. Dit leidt tot een chagrijnige vriendin, want het is enigszins frustrerend als je character stug een bepaalde kant op blijft lopen of een top-down spel opzij blijft scrollen.
Hardware/Software/Extra info
- Macbook Pro early 2015
- Probleem vindt/vond zowel plaats met Big Sur als Monterey.
- Diverse externe USB-toetsenborden (van goedkope Dells tot mijn eigen mechanische Ducky DK 2018). Deze toetsenborden werken op mijn Windows pc prima, toetsen blijven nooit hangen.
- De toetsenborden zijn direct via USB verbonden, zonder tussenkomst van een hub.
- Tijdens het typen treedt dit probleem nooit op. Er verschijnen dus geen dubbele W's, A's en dergelijke. Het gebeurt alleen bij het langer ingedrukt houden, zoals bij het lopen in games.
- Onder Accessibility staan Sticky Keys en Slow Keys uit.
- Soms kan ze de toets die 'ingedrukt' blijft loskrijgen door veel op escape te rammen. Lukt dat niet, dan werkt het om het spel opnieuw te starten.
- Het probleem treedt zowel op in native Mac-games (denk aan Stardew Vally, Space Haven) als Windows games die ze via Steam Streaming speelt.
- Meerdere toetsenborden getest
- Meerdere malen opnieuw opgestart
- NVRAM gereset
- SMC gereset
- Vriendin een kop thee en koekje gegeven tegen de frustratie
- Online gezocht, maar dan kom je voornamelijk butterfly issues tegen
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX