Ik wil graag een nieuwe computer ivm dat mijn Macbook Pro M1 retour moet ivm vastlopen etc.
Bedacht mij dat het wellicht goedkoper kon voor de taken/games die ik doe, dus vandaar dat ik zat te twijfelen tussen een kleine custom PC of gewoon een Mac Mini M1 kiezen. De onderbouwing zou dan zijn een Mac Mini is natuurlijk het totale plaatje. Maar daar is niks upgradebaar/vervangbaar.
Graag wil ik de PC zo klein mogelijk houden dus zat als case te denken aan een Cooler Master NR200P.
Alleen het nadeel van een ITX/SFX build is dat het natuurlijk weer meer geld kost dan een ATX.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil het systeem gaan gebruiken voor gamen (World of Warcraft Classic)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Ongeveer 700/750 (dit is namelijk het bedrag wat een nieuwe Mac Mini M1 kost
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee heb momenteel geen compontenten.
Enkel een 1080p 60hz beeldscherm.
Draadloze muis (logitech MX Master 3)
Draadloos toetsenbord (keychron K6)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Denk dat ik met een Ryzen 5600G al ver kom. (misschien is dit zelfs te overkill)?
Of wellicht de combinatie van een i3 in combinatie met een GTX 1030?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee dat maakt mij niks uit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefst een zo klein mogelijke PC, of hij moet onder het burau komen.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Advies in de goeie richting, ook met het idee van futureproof. Wellicht iemand die in hetzelfde schuitje heeft gezeten? Of welke specs ik minimaal nodig heb om WoW Classic op High graphics te spelen met een steady FPS van 60 zonder al teveel geld er aan uit te geven.
Indien er meer info gewenst is hoor ik dat graag.
Bedacht mij dat het wellicht goedkoper kon voor de taken/games die ik doe, dus vandaar dat ik zat te twijfelen tussen een kleine custom PC of gewoon een Mac Mini M1 kiezen. De onderbouwing zou dan zijn een Mac Mini is natuurlijk het totale plaatje. Maar daar is niks upgradebaar/vervangbaar.
Graag wil ik de PC zo klein mogelijk houden dus zat als case te denken aan een Cooler Master NR200P.
Alleen het nadeel van een ITX/SFX build is dat het natuurlijk weer meer geld kost dan een ATX.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil het systeem gaan gebruiken voor gamen (World of Warcraft Classic)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Ongeveer 700/750 (dit is namelijk het bedrag wat een nieuwe Mac Mini M1 kost
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee heb momenteel geen compontenten.
Enkel een 1080p 60hz beeldscherm.
Draadloze muis (logitech MX Master 3)
Draadloos toetsenbord (keychron K6)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Denk dat ik met een Ryzen 5600G al ver kom. (misschien is dit zelfs te overkill)?
Of wellicht de combinatie van een i3 in combinatie met een GTX 1030?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee dat maakt mij niks uit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefst een zo klein mogelijke PC, of hij moet onder het burau komen.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Advies in de goeie richting, ook met het idee van futureproof. Wellicht iemand die in hetzelfde schuitje heeft gezeten? Of welke specs ik minimaal nodig heb om WoW Classic op High graphics te spelen met een steady FPS van 60 zonder al teveel geld er aan uit te geven.
Indien er meer info gewenst is hoor ik dat graag.