sluiten

Uitnodiging gebruikerstest in Amsterdam

We zijn op zoek naar deelnemers voor een leuke gebruikerstest in het centrum van Amsterdam. Voor de test zoeken we gebruikers die veel gebruik maken van het forum. Het interview duurt ongeveer 45 minuten en voor je deelname krijg je €40,- vergoeding.

Heb je op dinsdag 11 oktober tijd om mee te doen (tussen 9:30 en 17:00)? Meld je dan aan voor de selectie en wellicht zien we je snel!

Aanmelden

• Xinned
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-12-2021
Ik heb gisteren de componenten binnengekregen voor mijn nieuwe build. Geinspireerd bij de desktop BBGs, met wat aanpassingen.
  • moederbord: ROG ASUS X570-E Gaming
  • CPU: Ryzen 9 5900X
  • GPU: RTX 3060
  • SSD: Samsung 980 PRO (M.2)
  • RAM: 2x 16GB Kingston Fury DDR4
Na opstarten gaat hij door POST met de LEDjes, en blijft dan hangen op Q-code 99 (super i/o - volgens boekje). Het scherm (DP aan GPU) gaat wel aan met het "Republic of Gaming" scherm met "Please press DEL or F2 to enter UEFI BIOS setting". Het BOOT LEDje brandt ook. Maar op DEL/F2 drukken doet niets. Kan niet in BIOS komen.

Wat ik heb geprobeerd:
  • CTRL+ALT+DEL herstart het systeem, en komt dan weer terug bij 99. Toetsenbord doet het dus.
  • M.2 SSD verwijderd
  • RAM stick verwijdered (zal probleem niet zijn. RAM LEDje ging prima)
  • Oude SATA SSD aangesloten. Start ook niet op
  • Andere GPU geprobeerd
  • CMOS gereset
  • Alle kabels herplugt
  • BIOS ge'update
  • CPU opnieuw er in gestopt
Het kan nu alleen nog een moederbord of CPU probleem zijn, lijkt mij. (Al gaat CPU LEDje goed)
Zijn er nog andere dingen die ik kan doen?

Wat moet ik anders doen m.b.t. terugsturen? (nog nooit gedaan hiervoor) Ik weet tenslotte niet zeker of het CPU of moederbord is. Kan ze niet allebei terugsturen.

• acale
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-10 20:27
'I GOT Q CODE 99 BECAUSE MY MOUSE AND KEYBOARD WERE NOT PLUGGED INTO THE USB ON THE MOTHERBOARD, WHICH CAUSED NO DISPLAY AND NOT TO PASS POST'.

Dit heb ik gevonden op het Asus Rog forum als oplossing. Ik neem aan dat je alle kabels aangesloten hebt?

Edit:
https://www.asus.com/us/support/FAQ/1043948/

Misschien ook hier even kijken.

[Voor 15% gewijzigd door acale op 29-11-2021 19:35]

• Xinned
Heb indd verschillende toetsenborden en muizen geprobeerd. Help helaas allemaal niets.

Die ASUS link lijkt wel nuttig. Het enige wat ik helaas niet heb kunnen testen is "CPU abnormal", omdat ik geen 2e AM4 CPU bezit om dit uit te sluiten. De rest was geen succes.

Ik denk helaas dan toch dat het moederbord defect is.

• snakeye
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-10 21:42
Nevermind.. Ik moet leren lezen 8)7

[Voor 75% gewijzigd door snakeye op 30-11-2021 21:33]

Atari 2600 @ 1,1 Hz, 1 Bits speaker, 16 Kb mem, 8 kleuren..

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:13
Welke bios versie? Sommige mensen hebben problemen met 4021, 36xx schijnt voor veel mensen beter te zijn. Kan je eventueel fotootje van je setup bezorgen?

Ram steekt in de juiste vakjes, bios reset gedaan, xmp tijdelijk uit? Had daar zelf problemen mee toen ik van 2->4 latjes ging (nu nog maar 2)

• Xinned
Heb zojuist BIOS 3604 geprobeerd. Werkt ook niet.

RAM zit goed. 2 latjes in de juiste vakjes, volgens het boekje. (RAM check komt ook door POST)
XMP uitzetten wordt moeilijk, want ik kom uberhaubt niet in de BIOS.
Wel ge'reset met het batterijtje. Helpt niets.

• Markozv
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 14:37
Gezien niemand deze vraag steld, welke USB poorten gebruik je om toetsenbord aan te sturen. Moment dat je windows ingaat worden chipset drivers en diverse gestart wat er voor zorgt dat bepaalde toetsenborden gedetecteerd worden.

Wat voor toestenborden heb je geprobeerd om te testen? indien ze wireless zijn zit daar je probleem al

• Xinned
Ik heb 2 bedraade toetsenborden geprobeerd. Aan de achterkant van de PC, in het moederbord geprikt.

Hij wordt zeker gedetecteerd, want CTRL+ALT+DEL herstart het systeem (staat in het boekje). Alleen F2/DEL doet niets.

• Markozv
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 14:37
Zou waag een poging om de CPU eruit te halen en te reseaten, check meteen of alle pinnetjes goed zijn.

Als je dat hebt gedaan voor je gaat booten, zorg dat er niks is aangesloten op je pc, alleen scherm en toetsenbord. In de kast zelf sluit niks aan op videokaart en CPU fan na, als nog niet werkt wordt het RMA van of moederbord of CPU vrees ik voor je

• Xinned
Het probleem was inderdaad een defect moederbord. Heb een nieuwe gekregen en die deed het meteen.
Pagina: 1

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee