USB hardware switch met externe power adapter

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuurmen
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 30-03-2022
Goede dag!

Ik ben opzoek naar iets vrij specifieks wat heel lastig te vinden lijkt, dus ik hoop dat jullie me hiermee wat kunnen helpen! :)

Ik zoek een?
Ik zoek een USB hardware switch waarbij ik de aangesloten apparaten van computer A naar B kan laten switchen door middel van een knop indrukken.
Het liefst 5 USB 3.0 poorten of 4 poorten+audio jack.
Verder wil ik er een externe voeding bij hebben, niet een micro USB aangezien deze te weinig stroom lijkt te leveren met de huidige situatie.

Wat is je budget?
+- 200 euro, maar hoger maakt niet uit als het werkt..

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope, geen voorkeuren, zolang het maar werkt!

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
1 van de eindes komt in mijn desktop pc, de andere in het docking station van mijn laptop, op het huidige moment moet ik een deel van mijn apparaten dunpluggen en repluggen om over zetten tussen de twee apparaten.
De aansluitingen die naar de computers gaan kunnen USB-C of 3.0 zijn, als er alternatieven zijn kijk ik hier uiteraard graag naar!

De volgende apparaten wil ik er in een ideale situatie op aansluiten:
- USB Microfoon
- Headset
- Toetsenbord
- Muis
- USB met audio jack (liefst vervang ik dit door een directe jack aansluiting in de switch zelf)

Op het huidige moment gebruik ik dit item van UGreen: pricewatch: UGreen 2 In 4 Out USB 3.0 Sharing Switch Box
Het werkt voor het grootste deel, muis, toetsenbord en de speakers via de USB dongle werken prima. Maar zodra ik mijn headset of microfoon erbij plug doen ze moeilijk.

Voornamelijk dat iets niet herkend is, of wel herkend is maar na het eerste telefoon/discord/whatever gesprek niet meer werkt.
Wat ik heb kunnen vinden is dat dit door de stroomtoevoer komt, of terkortkoming daarvan. Zelfs met de aangesloten micro usb voeding.

Ik denk dat ik al z'n 100 producten door heb zitten scrollen, maar het komt allemaal neer op micro usb voeding of dat het KVM switches zijn met maar een paar poorten...

Hopelijk heeft er iemand hier ooit wat voor gevonden! :) Alvast bedankt voor de info die er gegeven kan worden!

-Rick

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-05 20:31
Vuurmen schreef op zondag 28 november 2021 @ 22:20:
De volgende apparaten wil ik er in een ideale situatie op aansluiten:
- USB Microfoon
- Headset
- Toetsenbord
- Muis
- USB met audio jack (liefst vervang ik dit door een directe jack aansluiting in de switch zelf)

Wat ik heb kunnen vinden is dat dit door de stroomtoevoer komt, of terkortkoming daarvan. Zelfs met de aangesloten micro usb voeding.
De genoemde apparaten gebruiken nauwelijks stroom. Een 5V / 3A lader met micro-usb kabel zou voldoende stroom moeten leveren. Wat voor adapter heb je nu aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:01

Croga

The Unreasonable Man

Mijn ervaring met dit soort switches is abominabel slecht. Ik heb er (let wel, een paar jaar geleden...) een stuk of 4 geprobeerd en allemaal gaven ze hetzelfde probleem: Bij schakelen tussen PCs frituurt hij op een gegeven moment de poorten of zelfs de aangesloten apparaten.

Ik ben ondertussen overgeschakeld op "Zoveel mogelijk draadloos" in combinatie met een Dell D-6000 USB-C dock. Die ene USB-C kabel plug ik tussen de verschillende apparaten en dat werkt heerlijk (aangezien ook mijn schermen op die dock aangesloten zijn is het dus een volledige werkplek switch geworden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuurmen
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 30-03-2022
Djarune schreef op maandag 29 november 2021 @ 10:48:
[...]

De genoemde apparaten gebruiken nauwelijks stroom. Een 5V / 3A lader met micro-usb kabel zou voldoende stroom moeten leveren. Wat voor adapter heb je nu aangesloten?
Ik heb het met meerdere adapters geprobeerd, aanrtal die ik nog gewoon had liggen vanuit ver verleden, ook een recentere 23W fast charger van Samsung. Helaas kwam het altijd op het zelfde neer en werkte het niet stabiel.

Vandaar dat het ook zo bijzonder is dat het zo moeilijk aan het doen is. Voor de headset kan ik het enigsinds begrijpen, het is de Cloud Revolver S, deze heeft een klein audio kastje eraan hangen wat mogelijk ermee te maken heeft maar dat daar gelaten.
Croga schreef op maandag 29 november 2021 @ 10:53:
Mijn ervaring met dit soort switches is abominabel slecht. Ik heb er (let wel, een paar jaar geleden...) een stuk of 4 geprobeerd en allemaal gaven ze hetzelfde probleem: Bij schakelen tussen PCs frituurt hij op een gegeven moment de poorten of zelfs de aangesloten apparaten.

Ik ben ondertussen overgeschakeld op "Zoveel mogelijk draadloos" in combinatie met een Dell D-6000 USB-C dock. Die ene USB-C kabel plug ik tussen de verschillende apparaten en dat werkt heerlijk (aangezien ook mijn schermen op die dock aangesloten zijn is het dus een volledige werkplek switch geworden)
Dit is iets wat ik inderdaad ook in gedachte heb genomen. Ik maak al gebruik van een docking station voor mijn laptop, maar deze doet maar max 60 fps. Wat geen probleem is voor mijn laptop, maar voor een pc waar je o.a. op gamed wel een beetje jammer. :)

Enige andere idee wat ik heb en erg naar aan het neigen ben is om een netstroom powered usb hub te halen. (Bijv. https://www.bol.com/nl/nl...FGFQ.4_43.57.ProductTitle)
Dan een usb kabel uit het docking en mijn pc te laten komen en deze telkens ompluggen, is minder werk dan dit telkens met 3 verschillende apparaten te doen.

Overal draadloos is ook een optie, moet ik sowieso even wat dieper in kijken :D Ook handig om te weten dat de USB switch mogelijk spul gaat frituren.......

Dank beiden voor de informatie zo ver!