Mesh wifi te combineren met extra (bekabeld) access point ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem_A2
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 18-12-2021
Huidige situatie : Modem/router (met wifi signaal) en een extra bekabeld access point (TP link) dat wifi netwerk versterkt.

Nu heb ik een aardige woning (300m2) en hoger in de woning zijn geen internetkabels getrokken dus wil ik mesh wifi om daar het wifi signaal te verbeteren.

Is dat te combineren? zal die meshwifi dan zowel naar accesspoint en modem draadloos contact maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:45
Ja,
Wel beste 2 tri band mesh nodes gebruiken waarvan je er 1 bekabeld aansluit ipv een repeater aan je bestaande wifi

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem_A2
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 18-12-2021
dank voor je reactie. ik ben me wat verder gaan verdiepen.
Als ik nou kies voor Netgear Orbi. Zo'n pakket bestaat uit 1 router en 2 satellieten.

Op dit moment heb ik een modem/router via Caiway gekregen: de Genexis Platinum, die zendt nu een wifi signaal uit.
Betekent dat ik de Orbi router bedraad verbindt met de Genexis? zo ja dan kan die niet te dichtbij staan? want beiden zenden een wifi signaal uit. gaat dat op dezelfde SSID?
Of kan ik de Orbi router het beste ook in de meterkast zetten en daarbij de wifi modus uitzetten in de Genexis instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieks77
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:39
Als je voor een Orbi set gaat zou ik de wifi van de modem/router uitzetten en dat volledig door Orbi laten regelen.