Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• so1999
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 05-12-2021
Wat zijn jullie ervaringen met het plaatsen van je middelbare school op LinkedIn als je al een vervolgopleiding op de hbo of universiteit hebt gedaan?

Het valt mij op dat men op dat wanneer men de middelbare school benoemt op LinkedIn, dan is het altijd vwo. De havo kom je veel minder tegen op LinkedIn en als iemand via het vmbo/mbo naar het hbo of de universiteit is gegaan, dan laten ze vrijwel altijd hun middelbare school weg.

Ik heb heel veel profielen met elkaar vergeleken maar het blijft gissen wat echt de norm is voor een goed profiel op LinkedIn voor wat betreft wel of geen middelbare school.

Beste antwoord (via so1999 op 01-12-2021 00:32)

• prodesk
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09-03-2022
Het merendeel dat op het HBO terechtkomt stroomt in via de HAVO. Ik denk dat het weglaten vooral geldt voor VMBO leerlingen die hebben zitten stapelen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:38
Ik doe niet aan sociale media, maar de middelbare school vermelden heeft toch geen toegevoegde waarde als je een vervolgopleiding heb gedaan?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• prodesk
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09-03-2022
Het merendeel dat op het HBO terechtkomt stroomt in via de HAVO. Ik denk dat het weglaten vooral geldt voor VMBO leerlingen die hebben zitten stapelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Ik denk dat er geen geschreven regels zijn. Maar vanaf bepaalde opleidingsniveau is pas interessant op LinkedIn te plaatsten. Je zet niet hele biografie erin.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SmorkMidas
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 31-10-2023
Ik heb mijn VMBO-T opleiding 'gewoon' op mijn LinkedIn staan. Ik studeer nu (in deeltijd) aan een hogeschool, en heb de ambitie om naar de (Open) Universiteit te gaan.

Ik ben niet minder trots op het behalen van het VMBO-T dan dat ik zou zijn als ik VWO zou hebben afgerond. Het VBMO-T heeft namelijk, net als mijn MBO en HBO studies, gewoon bijgedragen aan mijn ontwikkeling, en dus vind ik het waardevol om op mijn LinkedIn te hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Dit is misschien vooral een vraag voor eventuele recruiters hier. Zelf zie ik geen meerwaarde in het vermelden ervan. Wellicht tenzij je bijzondere activiteiten hebt ontplooid. Je vervolgopleiding lijkt me vooral relevant en je middelbare school was het toegangscriterium daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Ik vind het niet echt iets toevoegen maar zou het ook niet missen. Waar ben je precies naar op zoek met jouw profiel?

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Dat ligt eraan, als het een goede prestigieuze middelbare school is waar je een netwerk opdoet en gestimuleerd wordt te ontdekken hoe de wereld werkt is er niets mis mee om die te vermelden. Sterker nog, reden te meer om er trots op te zijn.

Is je school dat niet, dan is het alleen leuk om makkelijker mensen te vinden uit je schooltijd ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Boudewijn op 28-11-2021 21:04 ]

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyrr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:58
Er zijn denk ik een paar factoren die je moet meewegen. Ten eerste: je LinkedIn dient een beknopt overzicht te geven van je levensloop. Recruiters hebben echt geen zin, aandacht of tijd om je hele profiel door te lezen. Door je middelbare school weg te laten zorg je er dus zelf voor dat hun blik op de waarschijnlijk belangrijkere elementen van je profiel valt. Echter, als het vermelden van je middelbare school maakt dat je profiel om wat voor reden dan ook opvalt, dan moet je hem zeker toevoegen. Om maar een willekeurig voorbeeld te noemen: het was een christelijke school en je zoekt nu een baan die iets met dat onderwerp te maken heeft of je solliciteert bij een organisatie die zich als christelijk identificeert. Als je in de omgeving van je middelbare school een baan zoekt, dan wordt het zeker een aanrader om deze te vermelden. Dat kun je dan nog eens aanhalen om te benadrukken dat je zeker binding hebt met de omgeving.

Om maar even te reageren op bovenstaande reacties aangaande lagere genoten opleidingen of een afwijkend opleidingspad: in zo'n geval moet je dit juist vermelden. Als je bijvoorbeeld vmbo-t hebt gedaan en toch op het hbo bent geëindigd, dan geeft dat blijk van doorzettingsvermogen en ambitie. Zelf heb ik bijvoorbeeld een mbo- en een wo-opleiding gedaan. Reken maar dat ik beide vermeld, omdat het mij een kans biedt om mijzelf op te doen vallen. Ik benoem het zelfs nog extra in sollicatiegespreken. Zo van: ik ben hoog én laag opgeleid, praktisch én theoretisch; ik heb geleerd om goed over zaken na te denken én om dingen gedaan te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:47

Zenix

BOE!

Ligt eraan of het van toegevoegde waarde is, in mijn geval heeft het geen toegevoegde waarde. Heb maar twee jaar op de middelbare school gezeten en het niet afgemaakt. Mijn mbo en hbo opleidingen zijn veel relevanter want zijn direct van toepassing op het werk wat ik uitvoer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:56
Het is geen cv, het is een netwerk. Als je met je oude klasgenoten in contact wil komen: doen, anders lekker laten.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:53

bonzz.netninja

Niente baffi

DiedX schreef op zondag 28 november 2021 @ 21:45:
Het is geen cv, het is een netwerk. Als je met je oude klasgenoten in contact wil komen: doen, anders lekker laten.
Idd. Waarom zou je in hemelsnaam je middelbare school erin zetten? Het is toch gewoon een soort zakelijk visitekaartje. Paar laatste werkgevers of projecten, misschien wat eigen interesses of hobbies, wat certificaten en dat is het wel.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 25-08 12:49
Xyrr schreef op zondag 28 november 2021 @ 21:05:
Er zijn denk ik een paar factoren die je moet meewegen. Ten eerste: je LinkedIn dient een beknopt overzicht te geven van je levensloop. Recruiters hebben echt geen zin, aandacht of tijd om je hele profiel door te lezen. Door je middelbare school weg te laten zorg je er dus zelf voor dat hun blik op de waarschijnlijk belangrijkere elementen van je profiel valt.
Als je je LinkedIn goed ingericht hebt (dus de standaard chronologie aanhoudt met her en der wat klikken) dan komen de meest relevante zaken als eerste. Een recruiter die alleen de belangrijke dingen leest, zal dat dus niet lezen. Iemand die meer geïnteresseerd is, kan dat inderdaad wel lezen.

Ik heb het bij mijzelf moeten nakijken, maar hij staat er bij mij inderdaad gewoon op. Komt wellicht omdat ik mijn LI aangemaakt heb toen ik op het HBO begon en dat toen wel relevant was. Info die minder relevant is zakt vanzelf naar onder, het is geen CV dat beknopt moet zijn. Het is een netwerk dat uitgebreid mag zijn. In mijn CV heb ik inmiddels mijn bijbaantjes eraf gegooid en heb ik alleen nog een paar bijbanen vanuit mijn studieperiode laten staan. Ik ben redelijk honkvast en ga voor langere betrekkingen en met slechts 2 werkgevers toon ik, vind ik, wel aan dat ik dat ben door bijbaantjes waar ik 4-6 jaar gewerkt heb te laten staan. Maar ik heb ze niet meer in de uitleg/toelichting staan. Daar staat alleen mijn afstudeerstage nog. Voor hen die vragen hebben: Ik heb een beknopte opsomming waarin rollen/functies met jaren staan, daarna de gevolgde opleidingen, cursussen, certificering en diplomeringen en daarna zet ik mijn werkervaring nog eens uitgebreid uiteen. Een snel blik op de voorpagina toont mijn HBO en een beknopte loopbaan, ga je uitgebreider dan volgt ook de toelichting met wat en wanneer en hoe. Zo zet ik daar van mijn laatste werkgever bijvoorbeeld ook de verschillende rollen uiteen.
Pagina: 1