Koper zegt af na overeenkomst prijs en verzending

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull Shark
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 05-08 07:37
Ik ben met een koper overeengekomen over een prijs en verzendmethode, en heb zelfs een verzendlabel gekregen om naar de koper op te sturen. Nu is de koper, voor verzending heeft plaatsgevonden, erachter gekomen dat het product toch niet is zoals hij zocht. Dit laatste is geen gevolg van misinformatie van mijn zijde, puur dat de koper tot het inzicht is gekomen dat het aangeboden product toch niet is wat hij zocht.

Is de koper nu gebonden aan de deal, of kan ik nu de koper heeft afgezegd weer helemaal overnieuw beginnen? :(

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

juridisch allicht wel maar praktisch,als er nog niet betaald is, begin je gewoon opnieuw.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-09 06:41
Als jij iets bedrijfsmatig verkoopt dan is de koper niet aan de deal te houden. Immers WKOA.
Tussen particulieren wel. Maar je recht hebben en je recht halen zijn 2 verschillende dingen.
Als je het geld al hebt gehad kun je het altijd opsturen.
Als je het geld nog niet gehad hebt zul je naar de rechter moeten en aantonen dat je een overeenkomst hebt. Dat kost meestal meer moeite dan het waard is. Als je al uberhaubt bewijs hebt (mondelinge overeenkomst is lastig).

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull Shark
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 05-08 07:37
dankjullie wel voor de sneller reacties!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rhwerkman
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Als het op tweakers is, negatieve beoordeling achterlaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asaki
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-09 21:28
Ik zou als compromis op zijn minst de kosten voor het label door de koper laten betalen en de rest terug storten. Een negatieve beoordeling lijkt me iets wat dan niet meer mogelijk is omdat er technisch gezien geen deal meer is.

Dit soort dingen gebeuren nu eenmaal. Ik ga er altijd vanuit dat de koper op recht een fout heeft gemaakt in dit soort zaken. Er zit niet altijd kwaad achter.
Pagina: 1