Surround Systeem testen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ldries46
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 01-05 09:06
In wil weten of alle speakers van mijn Samsung HW Q950A werken. Ik weet dat daarvoor filmpjes bestaan.
Op internet kan ik ze wel vinden maar alleen voor systemen op de computer of op hele dure DVD's (> €100,-) maar wat ik zoek is iets eenvoudigs dat ik kan downloaden op CD of DVD zetten en daarna kan afspelen. Met of zonderbeeld dat maakts niet uit als ik maar weet waar het geluid vandaan hoort te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Vraag niet goed begrepen.

[ Voor 71% gewijzigd door souljah1h op 28-11-2021 16:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:16
Tja, ik denk dat hij geen media spelertje heeft om die bestanden af te spelen.
Deze testen op netflix gaan ook de 5.1 channels af.

https://www.netflix.com/title/80018499

[ Voor 18% gewijzigd door ppeterr op 28-11-2021 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

ppeterr schreef op zondag 28 november 2021 @ 16:17:
Tja, ik denk dat hij heen media spelertje heeft om die bestanden af te spelen.
Neem aan dat dat een bekend gegeven is bij @ldries46 want de soundbar heeft, voor zover ik zie, alleen maar 2 HDMI-poorten; je zal dus (ook) voor Netflix een spelertje moeten hebben. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Tenzij hij een App op zijn tv heeft ? En die via ARC geluid laat afspelen toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

ppeterr schreef op zondag 28 november 2021 @ 16:22:
Tenzij hij een App op zijn tv heeft ?
Dan ga je ervanuit dat er een TV is; dat staat toch ook nergens?

En als er een TV zou zijn; voor Netflix moet je toch een abbo hebben? Mijn linkje naar trailers kan je downloaden op USB; volgens mij slikt elke TV dat toch ook?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ppeterr
MAX3400 schreef op zondag 28 november 2021 @ 16:27:
[...]

Dan ga je ervanuit dat er een TV is; dat staat toch ook nergens?

En als er een TV zou zijn; voor Netflix moet je toch een abbo hebben? Mijn linkje naar trailers kan je downloaden op USB; volgens mij slikt elke TV dat toch ook?
Elke TV slikt zeker geen MKV.

Anyway - dit kan je ouderwets branden :) Mits er een dvd brander/speler in huis is.

https://av-info.eu/download_dvd+bluray.html

Tja, zo kunnen we wel doorgaan. Iets meer info zou fijn zijn @ldries46

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

ppeterr schreef op zondag 28 november 2021 @ 16:29:
[...]

Elke TV slikt zeker geen MKV.

Anyway - dit kan je ouderwets branden :) Mits er een dvd brander/speler in huis is.
Weet zo 1-2-3 niet welke formaten / discs je kan branden teneinde (onder andere) Atmos te testen op de set van @ldries46 dus inderdaad; extra info over de totale setup (en aanvullende vraagstelling) is zeker handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ldries46
Voor de mensen die twijfelden aan apparatuur:
Ik ben via KPN ITV aangesloten op het internet. De soundbar is aangesloten op een optische poort en heeft daarnaast 3 HDMI poorten. In de opische keten zit een switch waarmee ik 3 optische of Coaxiale kanalen kan schakelen naar 1 optische of coaxiale kabel. Als het erg ingewikkeld lijkt dat wordt bedient door een logitec afstandsbediening. Het ITV kastje levert op de oprische port het geluid voor de radio en televisie en verder zit ee Blueray speler via een coalxiale kabel ook op de switch.
Ik wi ofwel via KPN itv of via Blue Ray/DVD/CD geluid kunnen afspelen op de soundbar zodanig dat ik kan controleren of elhe speaker het doet en op de juiste plaats staat.
Op internet heb ik zulke filmpjes gezien maar ik weet nog niet waar ik zoiets kan downloaden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:24

FeaR

In GoT we trust

ldries46 schreef op maandag 29 november 2021 @ 09:27:
Voor de mensen die twijfelden aan apparatuur:
Ik ben via KPN ITV aangesloten op het internet. De soundbar is aangesloten op een optische poort en heeft daarnaast 3 HDMI poorten. In de opische keten zit een switch waarmee ik 3 optische of Coaxiale kanalen kan schakelen naar 1 optische of coaxiale kabel.
Vanwaar alles met S/PDIF aansluiten? Ben je beperkt tot Dolby Digital dan wel DTS 5.1 terwijl je een sound bar met Dolby Atmos en DTS X hebt staan. Voor dat laatste heb je toch echt HDMI nodig. Of is er, zoals gespeculeerd wordt, geen TV in de opzet aanwezig?
...dat ik kan controleren of elhe speaker het doet...
Elke Disney Blu-ray heeft geloof ik een test in het menu op de TV dan wel audio te kalibreren. Anders voor een paar euro (letterlijk) een DVD kopen met Dolby Digital 5.1 dan wel DTS en die opzetten en kijken, hoor je vanzelf of er geluid uit de speakers komt.

Heeft de sound bar geen optie om stereogeluid over alle speakers weer te geven (Multi Channel Stereo). Dan kan je met een simpele radiozender al testen. Geen idee wat KPN biedt qua tracks bij TV zenders maar bij Ziggo zijn zenders als Nederland 1 tot en met 3 en de RTL's en aanverwanten in Dolby Digital 5.1. Ga in ieder geval niet testen met YouTube, hoe veel titels er ook zijn met "surround test", YouTube is en blijft stereo.
...en op de juiste plaats staat...
Veel kan er verder niet fout gaan aangezien de Sound bar zelf met de rears en subwoofer connectie maakt. Rears (links/rechts) wisselen is ook lastig aangezien op de speaker aan staat gegeven welke links en rechts is
Op internet heb ik zulke filmpjes gezien maar ik weet nog niet waar ik zoiets kan downloaden.
Ik weet niet op welke media of films je doelt maar kans dat we daar ook niet bij kunnen helpen. Als het gratis filmpjes zijn (zoals van DTS dan wel Dolby Digital die gepost zijn) dan geen probleem, maar via andere wegen verkregen media kan een ander verhaal worden.

[ Voor 63% gewijzigd door FeaR op 29-11-2021 10:00 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ldries46
Het Netfix Special themes item heeft uiteindelijkmijn vragen over de juiste plaatsing kunnen oplossen.
Wat betreft de keuze voor optische aansluiting het volgende:
De KPN TV omtvanger heeft 3 output poorten nl SCART(1), HDMI(1) en optisch(1)
Scart wordt alleen nog maar voor oude apparatuur gebruikt.
De TV heeft drie HDMI aansluitingen, en een optische voor geluid.
De Blue Ray speler heeft twee uitgangspoorten, HDMI (naar TV)en Coaxiaal (voor geluid met name als ik CD's afspeel nl geen TV nodig). In vorige geluidssyteem (SONOS 7 jaar oud to deze playbar doorbrandde) had 1 input nl optisch. Hierdoor werd de keuze voor optisch bepaald. Als ik ervan uitga dat de televisie niet aanstaat als ik naar de radio luister dan houdt dat ik dat ik de radio optisch moet verbinden. Misschien is er op dit systeem een andere mogelijkheid maar momenteel zou ik niet weten welke

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:24

FeaR

In GoT we trust

ldries46 schreef op maandag 29 november 2021 @ 10:24:
...maar momenteel zou ik niet weten welke
Dan pak je de handleiding erbij? Hoofdstuk 7, pagina 21. Alle bronnen met HDMI naar de HDMI ingangen op de Sound Bar en dan via de HDMI Out op de sound bar naar de TV?

Heb je geen gedoe met een S/PDIF switch en de bandbreedte is hoger waardoor je de sound bar volledig kan gebruiken.

Edit:
Let dus op dat je geen drie ingangen hebt op de Samsung. De drie HDMI poorten zijn twee ingangen en één uitgang.

[ Voor 37% gewijzigd door FeaR op 29-11-2021 10:41 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ldries46
Inmiddels heb ik de volgende situatie:

De KPN ontvanger en de CD/DVD/Blue Ray speler elk met HDMI aangesloten op de Soundbar (input 1 en 2). De Soundbaraangesloten op de TV De soundbar heeft maar 1 uitgang een ARC. deze aangesloten op de TV ARC ingang. Het gevolg is dat de TV en de DVD/Blue Ray goed werken, maar om de Radio van de KPN ontvanger te kunnen horen (en dat geld ook voor de CD kant van de CD/DVD/Blue Ray kant) moet ik een truc uithalen, namelijk de TV aanzetten, zodra ik dan iets hoorzet ik de TV uit dan gaat ook de versterker uit (beide van Samsung) en de versterker weer aanzetten dan hoor ik de Radio of de CD zonder dat de TV aan staat. Zet ik daarna de versterker weer uit dan moet de hele heisa overnieuw.
Op welke manier kan ik nu de hele toestand zo krijgen dat ik alles kan doen zonder de TV even aan te zetten.
Aansluitschema:
KPN TV/Radio HDMI ------->HDMI 1
Samsung SoundBar HDMI Arc -------> HDMI ARC (=HDMI 3) Samsung TV
Sony CD/DVD/Blue Ray --->HDMI 2

Zowel de KPN ontvanger als de Sony speler zenden tijdens geluid afspelen wel een video signaal uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ldries46
Door het uitzetten van Anynet+ op de TV gaat de soundbar niet meer uit als de TV uitgezet wordt.
Eveneens heb ik gecontroleerd van welke ingang de soundbar zijn geluid haalt. Dat is voorKPN Radio / TV HDMI 1 en voor CD / DVD HDMI 2, hetgeen de correcte apparaten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:30
Kan een HDMI handshake ding zijn. Wellicht wordt de HDMI handshake pas uitgevoerd als de tv wordt aangezet. In feite zou jij gewoon geluid af moeten kunnen spelen van de KPN ontvanger en de blu-ray speler, zonder dat de TV aanstaat, omdat die apparaten rechtstreeks op de soundbar zijn aangesloten. De soundbar splitst het beeld en geluid als het goed is. De HDMI kabel van soundbar naar tv is alleen maar voor het beeld.

Als je de HDMI-kabel van soundbar naar TV er eens tussen uithaalt, heb je dan wel geluid?

Anynet+ is de naam die Samsung aan HDMI-CEC heeft meegegeven. Als je dat uitzet dan kun je de soundbar en tv niet meer bedienen met 1 afstandsbediening en zal de tv en soundbar niet meer gelijktijdig aan en uit gaan. Dat is namelijk wat HDMI CEC doet.

[ Voor 7% gewijzigd door Hulleman op 20-12-2021 12:06 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Pagina: 1