ldries46 schreef op maandag 29 november 2021 @ 09:27:
Voor de mensen die twijfelden aan apparatuur:
Ik ben via KPN ITV aangesloten op het internet. De soundbar is aangesloten op een optische poort en heeft daarnaast 3 HDMI poorten. In de opische keten zit een switch waarmee ik 3 optische of Coaxiale kanalen kan schakelen naar 1 optische of coaxiale kabel.
Vanwaar alles met S/PDIF aansluiten? Ben je beperkt tot Dolby Digital dan wel DTS 5.1 terwijl je een sound bar met Dolby Atmos en DTS X hebt staan. Voor dat laatste heb je toch echt HDMI nodig. Of is er, zoals gespeculeerd wordt, geen TV in de opzet aanwezig?
...dat ik kan controleren of elhe speaker het doet...
Elke Disney Blu-ray heeft geloof ik een test in het menu op de TV dan wel audio te kalibreren. Anders voor een paar euro (letterlijk) een DVD kopen met Dolby Digital 5.1 dan wel DTS en die opzetten en kijken, hoor je vanzelf of er geluid uit de speakers komt.
Heeft de sound bar geen optie om stereogeluid over alle speakers weer te geven (Multi Channel Stereo). Dan kan je met een simpele radiozender al testen. Geen idee wat KPN biedt qua tracks bij TV zenders maar bij Ziggo zijn zenders als Nederland 1 tot en met 3 en de RTL's en aanverwanten in Dolby Digital 5.1. Ga in ieder geval niet testen met YouTube, hoe veel titels er ook zijn met "surround test", YouTube is en blijft stereo.
...en op de juiste plaats staat...
Veel kan er verder niet fout gaan aangezien de Sound bar zelf met de rears en subwoofer connectie maakt. Rears (links/rechts) wisselen is ook lastig aangezien op de speaker aan staat gegeven welke links en rechts is
Op internet heb ik zulke filmpjes gezien maar ik weet nog niet waar ik zoiets kan downloaden.
Ik weet niet op welke media of films je doelt maar kans dat we daar ook niet bij kunnen helpen. Als het gratis filmpjes zijn (zoals van DTS dan wel Dolby Digital die gepost zijn) dan geen probleem, maar via andere wegen verkregen media kan een ander verhaal worden.
[
Voor 63% gewijzigd door
FeaR op 29-11-2021 10:00
]
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.