Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loren86
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-02-2024
Hallo iedereen,

Ik ben op zoek naar een 4k televisie rond de 1000 euro. Mocht ik meer willen uitgeven zou ik altijd voor de LG C1 gaan.

Ik zoek een?

- 4k tv
- 100hz?
- LCD (liefst FALD), OLED lijkt me net boven mijn budget te zijn

Wat is je budget?
1000 euro. Meer kan maar wil ik eigenlijk niet.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......

- apple ecosysteem, dus airplay is een vereiste
- tv kijken
- streamen van films
- misschien is occasioneel gamen, maar absoluut geen prioriteit (nu ps4, in de toekomst misschien xbox)

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik blijf uitkomen op:
- Samsung Q80T
- Sony XH900
https://www.rtings.com/tv...84?usage=1&threshold=0.10

Welke vragen heb je hier nog over?
Eigenlijk zou de Samsung Q80T een logische keuze zijn, is volgens mij de beste allround tv voor die prijs. Ik heb er echter moeite mee dat het een 2020 model is. De Q80A van dit jaar lijkt me dan weer minder goed.

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Gebruik de zoekfunctie en Pricewatch op dit forum en ik garandeer je dat je meer te weten zult komen dan je nu vraagt.

Zelfs een C1 voor jouw budget, afhankelijk van hoe groot je hem wilt hebben.

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:43

Croga

The Unreasonable Man

Ik zou zeggen:
https://tweakers.net/tele...no1emI-yRQ76u_06audllP0xc

Welke van deze heeft je voorkeur en waarom? En vooral: Waarom dan niet gewoon de C1 als je zelf al zegt dat die de voorkeur heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

pricewatch: LG OLED48C16LA Zwart is 999 Euro op moment van schrijven; heb je toch een mooie C1.

Geen idee hoe lang je hier al mee in je hoofd loopt om een nieuwe TV te kopen maar besteed er vandaag zoveel mogelijk aandacht aan; hier en daar lopen de Friday/Monday-aanbiedingen nog dus misschien dat je toch nog vandaag iets kan bestellen waar je niet teveel geld aan uitgeeft :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loren86
Alvast bedankt!

Excuses, vergeten te vermelden dat ik op zoek ben naar een 65inch formaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

loren86 schreef op zondag 28 november 2021 @ 15:38:
Alvast bedankt!

Excuses, vergeten te vermelden dat ik op zoek ben naar een 65inch formaat!
deze dus want als je nu een TV koopt, neem ik aan dat je niet over een half jaar weer een nieuwe koopt dus ik heb HDMI2.1 ook als eis erin gezet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

loren86 schreef op zondag 28 november 2021 @ 13:56:
Hallo iedereen,

Ik ben op zoek naar een 4k televisie rond de 1000 euro. Mocht ik meer willen uitgeven zou ik altijd voor de LG C1 gaan.

Ik zoek een?

- 4k tv
- 100hz?
- LCD (liefst FALD), OLED lijkt me net boven mijn budget te zijn

Wat is je budget?
1000 euro. Meer kan maar wil ik eigenlijk niet.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......

- apple ecosysteem, dus airplay is een vereiste
- tv kijken
- streamen van films
- misschien is occasioneel gamen, maar absoluut geen prioriteit (nu ps4, in de toekomst misschien xbox)

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik blijf uitkomen op:
- Samsung Q80T
- Sony XH900
https://www.rtings.com/tv...84?usage=1&threshold=0.10

Welke vragen heb je hier nog over?
Eigenlijk zou de Samsung Q80T een logische keuze zijn, is volgens mij de beste allround tv voor die prijs. Ik heb er echter moeite mee dat het een 2020 model is. De Q80A van dit jaar lijkt me dan weer minder goed.

Alvast bedankt!
Hier al gekeken?

Met 1000,- kan je prima een OLED kopen.

OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Greatsword schreef op zondag 28 november 2021 @ 15:49:
[...]

Hier al gekeken?

Met 1000,- kan je prima een OLED kopen.
65"? O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:04

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
De 65" A1 staat voor €1079 in de Pricewatch. Probeer er een deal op te regelen en je krijgt 'm wellicht net onder de €1000. Daarmee is het direct ook de televisie die ik aanraadt, want je hecht duidelijk wel belang aan beeldkwaliteit. Bij alle LCD's die je noemt boet je daar aan op in: FALD werkt pas echt goed met honderden zones en die krijg je niet bij de televisies die je uitkiest.

Het nadeel van de A1 is dat de spelfuncties eruit zijn gehaald, maar je hecht weinig belang aan spelcomputers, bovendien is de A1 juist nog steeds een erg fijne televisie voor spelcomputers omdat OLED-televisies daar gewoon erg geschikt voor zijn, dus ondanks dat specifieke functies als 120Hz en VRR ontbreken, is het een ideale TV voor een PS4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loren86
dmantione schreef op zondag 28 november 2021 @ 15:53:
De 65" A1 staat voor €1079 in de Pricewatch. Probeer er een deal op te regelen en je krijgt 'm wellicht net onder de €1000. Daarmee is het direct ook de televisie die ik aanraadt, want je hecht duidelijk wel belang aan beeldkwaliteit. Bij alle LCD's die je noemt boet je daar aan op in: FALD werkt pas echt goed met honderden zones en die krijg je niet bij de televisies die je uitkiest.

Het nadeel van de A1 is dat de spelfuncties eruit zijn gehaald, maar je hecht weinig belang aan spelcomputers, bovendien is de A1 juist nog steeds een erg fijne televisie voor spelcomputers omdat OLED-televisies daar gewoon erg geschikt voor zijn, dus ondanks dat specifieke functies als 120Hz en VRR ontbreken, is het een ideale TV voor een PS4.
Bedankt voor het advies!
Gaat de 50 hertz me, buiten misschien in games, me nergens parten spelen? Bij snelle beelden bvb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loren86
Samsung Q80T of Sony X900H zouden jullie dus niet adviseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Gaat de 50 hertz me, buiten misschien in games, me nergens parten spelen? Bij snelle beelden bvb?
Nee, want je signaal is 50Hz. Alleen computers kunnen signalen genereren van meer dan 60Hz en dus kan de ervaring op een computer vloeiender zijn op 120Hz dan op 60Hz. Dat komt ook omdat het beeld dat een computer genereert geen bewegingsonscherpte bevat en je ogen bij dat soort beelden gevoeliger zijn voor de framerate.

In theorie kan een televisie 50Hz-signalen opschalen naar 100Hz en in theorie vloeiender zijn ten koste van arctefacten die je in beeld krijgt. Daar worden lange verhalen over en weer geschreven, maar dat kan kortgesloten worden. De is A1 een uitstekende televisie is om snel bewegend beeld te bekijken zoals een sportwedstrijd, vanwege de hoge reactietijd van een OLED-paneel ziet snel bewegend beeld er op een OLED simpelweg beter uit.

Dan zijn er nog 24Hz films: Als je een televisie hebt die 24Hz moet opschalen naar 60Hz heb je een probleem, want dat is een factor 2,5 en daarmee lastig te doen zonder schokken. Met een 120Hz-televisie heb je dat probleem niet, is de theorie. Geldt niet voor de A1, want die stuurt zijn paneel van een 24Hz-signaal aan op 48Hz, dat is een factor 2 en prima te doen zonder schokken. Dus ook 24Hz-materiaal ziet er prachtig uit op een A1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
loren86 schreef op zondag 28 november 2021 @ 17:11:
Samsung Q80T of Sony X900H zouden jullie dus niet adviseren?
Q80T: Wel een VA-paneel, maar slechts 48 zones. Dat is het minimum van het minimum voor FALD. Nadelen van weinig zones, zoals ghosting en wit dat grijs wordt kun je bij deze televisie dan ook verwachten. Hij is 60Hz net als de A1 en HDMI 2.0. Slechte TV? Nee, maar de voordelen van de A1 zijn groot genoeg om die 100 euro extra meer dan waard te zijn.

X900H: Is Amerikaans model, hier niet te koop. Deze TV ook een VA-paneel, maar heeft maar 32 zones, in naam FALD, maar ik vind dat je bij 32 zones niet meer over een "full array" kunt spreken. Deze TV zou wat betreft ghosting en wit dat grijs wordt erger zijn dan de Q80T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
loren86 schreef op zondag 28 november 2021 @ 17:06:
[...]

Bedankt voor het advies!
60Hz is niet zo groot probleem als men er weleens van maakt, zeker niet bij een OLED. 1) Er is amper content boven de 60Hz. 2) De A1 heeft een snellere pixel reactietijd dan de snelste 120Hz LCD. 3) De gemiddeld kijker gebruikt geen interpolatie of BFI (bij 50/60Hz content). Motion blur moet dus geen probleem zijn. Het enige nadeel van de A1 is de lage HDR piekhelderheid. Die is zeker i.c.m ABL te laag om impact te leveren. De specifiek scene en het omgevingslicht speelt ook nog een rol.

XH90 is een mid-range tv en zou ik overslaan. De Samsung is al een upper-mid-ranger. De Q80A in de EU is hetzelfde als de Q80T op naam en Tizen versie na. De Q80T/Q80A op Rtings verschillen met hier. In beide gevallen mis je het goede kijkhoek-en reflectiefilter. In feite is de Q80A hier de Q80A op Rtings maar met het contrast van de Q80T (en de kijkhoek/reflecties van de Q70A).

Ik zou kijken naar de Hisense U8QF met evt. een Roku speler voor Airplay. Dan heb je een high-end lcd in de categorie XH95 en Q90T. Of een OLED of LCD beter geschikt is, is afhankelijk van je kijkomgeving- en gedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loren86
Bedankt voor de feedback alweer!

Ik twijfel ondertussen tussen:
- LG OLED65A16 (€1279), lijkt me inderdaad een uitstekend toestel, hier zou ik dan wel een extra inspanning voor moeten doen (€€€)
- Samsung QE65Q80A (€1099): nog oke en past (bijna) binnen mijn budget.

Verder ben ik in principe "verplicht" om bij een Belgische winkel te kopen (vandenborre, krefel, mediamarkt), omdat ik cheques heb die op zouden moeten.
Geen Black Friday deals op deze toestellen in deze winkels, dus kan het nog even aanzien.

Nog enige bedenkingen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

dmantione schreef op zondag 28 november 2021 @ 17:15:
[...]

Nee, want je signaal is 50Hz. Alleen computers kunnen signalen genereren van meer dan 60Hz en dus kan de ervaring op een computer vloeiender zijn op 120Hz dan op 60Hz. Dat komt ook omdat het beeld dat een computer genereert geen bewegingsonscherpte bevat en je ogen bij dat soort beelden gevoeliger zijn voor de framerate.
+

Geldt niet voor de A1, want die stuurt zijn paneel van een 24Hz-signaal aan op 48Hz, dat is een factor 2 en prima te doen zonder schokken. Dus ook 24Hz-materiaal ziet er prachtig uit op een A1.
Does not compute?

Eerst zeg je dat het signaal dat binnenkomt 50Hz is; dat is overigens een hele sterke aanname want de topicstart rept onder andere over mogelijk een andere console in de toekomst. En de huidige consoles kunnen maximaal 120Hz uitspugen. Je doet een hele sterke aanname over het bronsignaal.

En daarna mag/kan/wil je mij uitleggen dat als het bronsignaal idd 50Hz is, hoe een A1 dat dan "zonder schokken" terugbrengt naar 48Hz?

Persoonlijk, maar ik snap ook de redenatie misschien van de topicstarter eventueel; ik zou geen TV in huis halen die nog jaren mee zou moeten maar geen 2160p120 en/of VRR kan accepteren. En ja, dan is het budget direct het issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Televisiesignalen (omroep) zijn 50Hz (50i). Altijd. We hebben hier niet te maken met "occasioneel gamen" waarbij er een PS4 genoemd wordt, een apparaat dat beperkt is tot 60Hz. Conclusie: Casus voor 120Hz ontbreekt.

50 Hz wordt nooit teruggebracht tot 48Hz.

Het is evenwel wel mogelijk dat op de TV naar 24Hz-materiaal gekeken wordt. 24Hz is voor films op zilveren schijfjes of streamingdiensten. 24Hz omhoog brengen naar 60Hz is problematisch, maar de A1 brengt het omhoog naar 48Hz en kan dan ook uitstekend overweg met 24 Hz-materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
loren86 schreef op zondag 28 november 2021 @ 18:41:
Verder ben ik in principe "verplicht" om bij een Belgische winkel te kopen (vandenborre, krefel, mediamarkt), omdat ik cheques heb die op zouden moeten.
Ik zou gaan bellen. Als een apparaat voor 1079 in de PW staat, dan is 1279 te hoog en heeft die winkel ruimte om te bewegen. Dat je cheques hebt hoef je niet onmiddelijk te vertellen, zeg dat je liever in België koopt dan Nederland, maar het verschil te groot is. Dikke kans dat er wat afgaat.

Hij heeft trouwens al in de PW gestaan voor €999, maar rond zwarte vrijdag gaan de prijzen vaak omhoog in plaats van omlaag. Dikke kans is dat hij als de decemberverkopen voorbij zijn weer terug gaat naar €999.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
Een 55" Sony Oled is ook wel te vinden rond de 1000 Euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loren86
Bedankt allemaal voor de reacties en inzichten. Ik ga de hele Black Friday gekte laten voorbij gaan en het nog even aanzien.

grts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Meestal de tweede week van januari, als de CES wordt gehouden en nieuwe modellen worden aangekondigd, beginnen de prijzen van de huidige modellen te zakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizojojo
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Samsung QN93 55 INch miniled 1077 euro

Va scherm, zelfde als de qn95a maar zonder one connectbox,

Als je via de chat vraagt naar de beste deal krijg je er nog wat vanaf zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
... hij wilde 65 inch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizojojo
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Ah daar heb ik overheen gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Deze Sony OLED 4K TV hebben wij, schitterend beeld en geluid en werkt perfect met Apple Airplay.
Ook alle apps zoals Netflix, Prime Video, AppleTV+ e.d. werken er goed op.

https://www.artencraft.nl/nl/sony-oled-ke55a89b-591758.html

Wil je goedkoper en geen OLED kom je bij deze uit;

https://www.artencraft.nl/nl/sony-55xh90p-596398.html

[ Voor 50% gewijzigd door HereIsTom op 29-11-2021 23:38 ]

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

HereIsTom schreef op maandag 29 november 2021 @ 23:30:
Deze Sony OLED 4K TV hebben wij...
Geen idee je nu reclame komt maken maar de 65" uitvoering kost 1999 in die winkel; de topicstart gaat over de helft van dat budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
MAX3400 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 12:26:
[...]

Geen idee je nu reclame komt maken maar de 65" uitvoering kost 1999 in die winkel; de topicstart gaat over de helft van dat budget.
Reclame maken? Het is een mooie aanbieding, maar voor 1000 euro gaat hij inderdaad geen goede 65” OLED vinden, dan kom je dus uit bij de Sony KE-65XH9005P.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
De enige kennis die je op dit hebt is je eigen tevredenheid met je eigen Sony-TV. Zulke ervaring kan van waarde zijn, maar indien het betreffende apparaat geen oplossing is, zonder kennis over de televisies die wel een oplossing zijn, reageer dan niet... want als het niet van toepassing is, dan is het enkel reclame. En linken naar een specifieke winkel zonder dat daar specifieke reden voor is, is inderdaad ook gewoon reclame.
Pagina: 1