Voor de sport? Herstellen van ZOOM R8 mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bucovaina89
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 29-04 20:53
Ik heb de smaak te pakken van elektronica proberen te herstellen :). Ik heb thuis nog een ZOOM R8 multi track recorder liggen die de geest gegeven heeft. Je hoort hem nog opstarten door de koptelefoon maar hij lijkt me in een loop te zitten (plop plop plop door de koptelefoon elke halve seconde of zo).

Hoe zou je te werk gaan om de culprit te vinden? Zou dit ook een condensator kunnen zijn? En zo ja? Hoe begin je daaraan? Er hangen er best wel wat op. Om die allemaal in het wilde weg te gaan desolderen is haast geen beginnen aan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cq2LydBdt_8vyFyWMHCbmH6LRUI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TJGId1M8DmWE7uygXnd6OwA1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:17

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Klinkt als een voeding die niet wilt opstarten.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Maak eens duidelijke clos-up foto's van de condensatoren die bij het 230V gedeelte zitten. Niet alleen van de bovenkant maar ook van de zijkant. Grote kans dat er een/meerdere condensator(en) defect zijn en bol staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bucovaina89
En waarempel, ik test hem nog eens uit na een paar maanden. En nu start die gewoon op. Zowel op USB-stroom als op 4 AA batterijen 8)7 . Enige wat ik zonet gedaan heb is het bakje uit elkaar gehaald om er foto's van te nemen.

@sypie : het is een bakje dat op USB-stroom werkt of 4AA batterijen. Ik heb al naar de condensatoren gekeken, maar zie visueel niets spannend daar. Sommige dakjes lijken mij een heel minimaal beetje bol te staan maar het zijn er veel en het is niet duidelijk of ze wel degelijk bol staan of niet (te klein om goed te beoordelen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
@bucovaina89 Ik liet me misleiden door deze foto op Google: Afbeeldingslocatie: https://img.kytary.com/eshop_nl/stredni_v4/na/636706433171630000/b4ae027d/56763298/zoom-r8.jpg Daar lijkt het alsof er een haakse 230V kabel in gaat. Vandaar mijn reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bucovaina89
:P

Ah zo, ja inderdaad, er zit in het pakket van de ZOOM R8 een haakse USB-kabel bij, dat klopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:48

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Ik zou toch de solderingen eens nakijken rondom het (usb) gedeelte dat het hele apparaat van voeding voorziet. Een probleem dat weg gaat is meestal een probleem dat terug komt.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Pagina: 1