Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-09 10:01
Sorry voor deze vraag, maar ja, er zijn nog BF-aanbiedingen die er morgen misschien niet zijn als ik contact opneem met Lenovo.

Heb paar dagen geleden Lenovo Legion 5 17ACH6 laptop besteld en ontvangen. Hierin zit een 2,5" slot voor een HDD (of SDD, maar daar melden ze niets over), Wat er in de handleiding staat is dat er maar een schijf in kan van max 1TB en vroeg me af waardoor die restrictie zou komen. Want extra interne storage kan geen kwaad en zou willen opteren voor een 2TB. Of is dit een zogenaamd onzin-argument uit de 'oude tijd'?

aka pluim003

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:39

Wildfire

Joy to the world!

Daar kan gewoon een HDD of SSD in met meer opslagruimte, zolang de schijf maar fysiek past (er zijn 2.5 inch HDD's die afwijken van standaardformaat en dikker zijn en dan niet passen).

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-09 09:40
lenovo levert ze als optie met een HDD of SSD tot 1TB. Er is zover mij bekend geen grens aan hoe groot de HDD of SSD mag zijn, zolang hij maar de juiste fysieke afmetingen heeft en de juiste aansluiting.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
Thanx. Zou denken dat een 2,5" SATA SSD dan gewoon moet passen. Eerst was de overweging om de harde schijf uit mijn oude laptop te halen en die hierin te gaan plaatsen.

aka pluim003

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
hier heb ik 1TB NVME ssd er in en een 2TB sata SSD omdat ik er geen gewone hdd meer in wou hebben...
oude 1TB sata disk was gesneuveld en als je dan toch iets moet :-) dan maar meteen een SSD er bij in voor de storage

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
Toch even een paar fotootjes, want het is wat verwarrend. Er lijkt een behuizing in te zitten die aangesloten is. Er loopt een aansluiting die ook aan de bovenkant vast zit, maar aansluiting losgehaald en denk toch dat dat misschien dat hele ding eruit moet en de sata er aan kan. Op het plaatje groen omcirkeld waarbij de connector aan het ding vast zit, wellicht zonder functie, want waarom?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lvOY-uAAl4VccFVhm1Y-66LI6as=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AdAMkvOrJxSuhSL7BnRzJrEk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w6we7-F7KaHBF8FmmugncpQmZz8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L1yBWkZ9LMMrDUL80UP89NLE.jpg?f=fotoalbum_large

Of moet ik toch iets met die behuizing? Dacht even dat daarboven een M2-slot zat, maar weet dat niet zeker. Zal vermoedelijk niet, want volgens de specs heeft ie er maar 1.

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
SMSfreakie schreef op zondag 28 november 2021 @ 15:26:
hier heb ik 1TB NVME ssd er in en een 2TB sata SSD omdat ik er geen gewone hdd meer in wou hebben...
oude 1TB sata disk was gesneuveld en als je dan toch iets moet :-) dan maar meteen een SSD er bij in voor de storage
Dat is ook mijn idee. Geen HDD meer. En mijn laptop bevat nu een 500GB SSD. Is nog wel toereikend want boel op Onedrive is nog niet hier ook gedownload, maar heb bij voorkeur de boel op de laptop, evenals mijn muziekverzameling. Staat al een backup op een externe schijf overigens. Wil de 500GB voor OS en software gebruiken en de 2e voor de data. Deed ik nu ook, maar ja, in mijn 6 jaar oude laptop was de SSD voor OS en software 'slechts' 128GB. Dat te bedenken dat mijn 1e pc 2 floppydrives had voor 360k-floppies en geen harde schijf.

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
Update. Zit ff op https://pcsupport.lenovo....79/parts/display/as-built te kijken en zie daar idd het onderdeel, maar dan wat kaler. Denk dat er nog een soort dummy of zo in dat bracket zit. Kan ik met een gerust hart mijn schijf gaan bestellen.

aka pluim003

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:41
De schroefjes zitten er al bij (rode cirkel) en 't zwarte is een placeholder die er uit moet.
Om de placeholder los te halen verwacht ik de tape (gele cirkel) los moet.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Tfkg8Va.png

Zie ook YouTube: Lenovo Legion 5 Upgrade Guide - Boost Performance! voor een andere lenovo met 't zelfde soort placeholder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
Thanx. Dat verklaart ook weer veel. En daar waar ik het groene cirkeltje heb zal ik daar voorzichtig de kabel connector los moeten halen.
Inmiddels de SSD besteld. Wordt donderdag binnen verwacht. Dan maar gelijk de 2TB in de BF-deal.

aka pluim003

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:57

Honesty

kattenneus!

Mijn zoon heeft een tuf gaming gekocht met black friday met ook maar 512gb, we hebben vandaag ook meteen een 2 terra evo erbij gekocht(was ook black friday deal).
Maar 500gb is niks.

Festina lente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
nee met die groeiende games van tegenwoordig :o!

en om nou altijd weer een externe hdd/ssd mee te slepen :)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
Honesty schreef op zondag 28 november 2021 @ 19:57:
Mijn zoon heeft een tuf gaming gekocht met black friday met ook maar 512gb, we hebben vandaag ook meteen een 2 terra evo erbij gekocht(was ook black friday deal).
Maar 500gb is niks.
Grappig, was toch niet toevallig de TUF Gaming welke ik dinsdag zag en heel lang zat te dubben en na bekijken van video's besloot hem te kopen en toen was ie er niet meer. Had ik er nog 1 in mijn mandje, dus dacht probeer het hier nog mee, maar helaas... Was een 17" met 10th gen i7 en een 1660ti. En dat voor 800 euro. Enige wat me wel tegen stond van deze laptop was die andere kleur toetsen W A S D. Ik game niet nl. Mijn vorige laptop was ook al een gaming laptop zonder dat ik game. :-)

aka pluim003

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:57

Honesty

kattenneus!

DikkieDick schreef op zondag 28 november 2021 @ 23:10:
[...]

Grappig, was toch niet toevallig de TUF Gaming welke ik dinsdag zag en heel lang zat te dubben en na bekijken van video's besloot hem te kopen en toen was ie er niet meer. Had ik er nog 1 in mijn mandje, dus dacht probeer het hier nog mee, maar helaas... Was een 17" met 10th gen i7 en een 1660ti. En dat voor 800 euro. Enige wat me wel tegen stond van deze laptop was die andere kleur toetsen W A S D. Ik game niet nl. Mijn vorige laptop was ook al een gaming laptop zonder dat ik game. :-)
Nee was een 11e i7 met 3070 voor 1250, die wsad toetsen vinden wij mooi omdat hij wel gamed maar zal hem zelf ook niet willen hebben. Alleen de ssd was echt veel te klein.
Er is zoveel keus dat wij ook hebben zitten en wegen tot we een ons wogen.

Festina lente

Pagina: 1