Geen geluid LG DSP9YA soundbar via LG C1 eARC

Pagina: 1
Acties:
  • 762 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry2310
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-11-2024
Goedemorgen,
Ik ben sinds een week de eigenaar van lg C1 65inch.
Ik heb eerder dit jaar al een lg soundbar DSP9YA gekocht.
Nu heb ik de tv met een optische kabel aangesloten naar de soundbar en een HDMI kabel van HDMI ports 2 naar de earc port op de soundbar.
Dit zijn nieuwe HDMI kabels (2.1)
Maar ik krijg wel geluid uit mijn soundbar via de optiche kabel maar niet via mijn HDMI.
Ik heb dit in de settings op de tv ook veranderd naar de juiste geluidsuitgang.. En zelfs bitstream en PCM geprobeerd. Maar beide geen succes.
Wat doe ik verkeerd?
Wat gaat er niet goed. Ook krijg ik het geluid niet harder en zachter met mijn magic remote als de soundbar aan de tv aangesloten is. Terwijl dit wel zou moeten kunnen.
Mvgr.
Barry

Beste antwoord (via FeaR op 18-12-2021 10:24)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:09

FeaR

In GoT we trust

Week verder en @barry2310 laat niets meer weten....

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Begin eens met de optische kabel helemaal weg halen. Ik zie niet in wat die voor toegevoegde waarde heeft als je van HDMI ARC gebruik wilt maken. Plus beide apparaten hebben HDMI eARC dus waarom jezelf beperken.

Instellingen op de TV kan mijns inziens weinig aan verkeerd gaan. Uitvoer kiezen "ARC" apparaat en in de geluidsinstellingen kiezen voor "passeren" en "bitstream". Verderop in de instellingen nog het schuitje zetten voor eARC. Al is dat een laatste stap voor als je geluid hebt via die uitgang. Op de sound bar mogelijk nog handmatig die ingang kiezen en meer kan het eigenlijk niet zijn.

Geluid niet harder en zachter met de remote over S/PDIF kan ik nog inkomen. Dat signaal voert geen HDMI CEC waar deze connectie op rust. Volumeregeling met één remote gaat via HDMI (e)ARC waarschijnlijk wel werken omdat je dan ook HDMI CEC actief hebt. Zo niet, CEC even aan zetten ;)

[ Voor 18% gewijzigd door FeaR op 28-11-2021 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ttweakers
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20-06 03:20
Ik heb hier dezelfde LG C1 (weliswaar maatje kleiner) en soundbar gehad. Met alleen een hdmi kabel geen enkel probleem. Zie ook niet in waarom je een optische kabel zou gebruiken. Wel even checken of de uitvoer goed ingesteld staat uiteraard.
Heb de soundbar na een week overigens weer retour gedaan. Geluid, met name in stereo laat erg te wensen over. Ook de subwoofer loopt niet mooi synchroon met de rest van t geluid. Al met al kon de soundbar absoluut niet op tegen mijn oude 20+ jaar oude TEAC receiver met losse speakers.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Week verder en @barry2310 laat niets meer weten....

Dit topic is gesloten.