Mijn vraag
IVM met plaatsing 1 fase kookgroep wil ik meteen de op smelt zekeringen gebaseerde groepenkast meteen vervangen door een automaten groepekast.
Momenteel is de hoofdaansluiting 1F, voor nu perfect geschikt. Echter binnen 1a 2 jaar verwacht ik naar 3F over te stappen vanwege EV auto en Warmtepomp of Airco en zonnepanelen.
Mijn vraag: Is het conform NEN 1010 toegestaan om nu een op 3F groepenkast te plaatsen (met voldoende uitbreidingsmogelijkheden) en voor een 1-2 jaar deze kast als 1F te gebruiken?
Relevante software en hardware die ik gebruik
hager/ABB/Eaton/etc.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
-Ik ben een soortgelijke vraag niet tegengekomen.
IVM met plaatsing 1 fase kookgroep wil ik meteen de op smelt zekeringen gebaseerde groepenkast meteen vervangen door een automaten groepekast.
Momenteel is de hoofdaansluiting 1F, voor nu perfect geschikt. Echter binnen 1a 2 jaar verwacht ik naar 3F over te stappen vanwege EV auto en Warmtepomp of Airco en zonnepanelen.
Mijn vraag: Is het conform NEN 1010 toegestaan om nu een op 3F groepenkast te plaatsen (met voldoende uitbreidingsmogelijkheden) en voor een 1-2 jaar deze kast als 1F te gebruiken?
Relevante software en hardware die ik gebruik
hager/ABB/Eaton/etc.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
-Ik ben een soortgelijke vraag niet tegengekomen.
[ Voor 60% gewijzigd door lucas321 op 28-11-2021 09:31 . Reden: Te vroeg gepost ]
:strip_exif()/f/image/lYAWHTmdMiLeYdkNfyQOUIC8.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/GStnozmJINq9rrBekwbZUapI.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/pLthewo1ZY4nihvXmQRbn71n.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/lekJczNdK1flsk5uq88O79eS.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/GdYx9pa5GfR7FTJbKzoFieRd.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/dbfDgYhM3BPfp77FGcdDuDQU.jpg?f=fotoalbum_tile)