Auto sync tussen Google Drive en Microsoft Onedrive

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
Mijn vraag
Ik gebruik al jaren tot grote tevredenheid DriveSync Pro die nieuwe Android bestanden periodisch uploadt naar Google Drive.

Nu zoek ik iets gelijkaardigs waardoor bestanden op Google Drive automatisch gebackupped worden naar Microsoft Onedrive (laat zeggen om het uur of zo, instelbaar zoals bij DriveSync) .

Relevante software en hardware die ik gebruik
DriveSync Pro

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Gegoogled, maar het enige wat ik vind zijn betalende oplossingen en gratis of een eenmalige fee en geen maandelijks abonnement zijn goed!

Dank!

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

PC met beide clients geïnstalleerd, verwijzend naar dezelfde map?

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
Dat zou een optie zijn maar ik wil het pc loos oplossen. Ben veel on the move zonder pc en kan in principe alles met GSM.

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 27-07 13:31
Heb je thuis geen NAS of servertje draaien die dit voor z'n rekening kan nemen? Out of the box gaat het niet lukken in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom onedrive niet gewoon installeren op je telefoon is je data altijd up to date...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Welke diensten heb je zelf al gevonden en zijn geen oplossing?
De eerste hit als ik zoek is dit, gratis tot 30gb/m. Als je niet heel veel traffic hebt klinkt dat best redelijk.
https://www.multcloud.com/price

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-07 22:20

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Schopje naar CSA.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
Multcloud heb ik geprobeerd maar dat betreft een tool die je zelf handmatig opstart en niet automatisch om de zoveel tijd draait (zoals drivesync wel doet), niet wat ik zoek dus. Tenzij ik bepaalde instellingen over het oog gezien heb, kan natuurlijk ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
Oplossing gevonden!!!

Benodigde software van het uitstekende metactrl
-drivesync (backup van en naar Google Drive)
-onesync (bqckup van en naar Microsoft One)

Allebei gratis maar een ultimate versie kost slechts een eenmalige 10 Euro. Voor de eenvoudige oplossing volstaat de gratis versie.

Werkwijze

-maak een map GOOGLE BACKUP (of iets dergelijks) op je GSM
-stel drivesync in zodat de te backuppen bestanden op Google Drive naar deze map gekopieerd worden (optie "download only")
-maak een map GOOGLE BACKUP aan op OneDrive
-stel onesync in zodat de bestanden in GOOGLE BACKUP op je GSM gesynced worden met Onedrive (optie "upload only")

Et voila...

Ik ben nog aan het experimenteren met onbelangrijke bestanden so don't shoot me als er onverwacht toch wat fout loopt,

[ Voor 19% gewijzigd door demichel op 30-11-2021 20:04 ]

Pagina: 1