• Hansier
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18-08 22:17
Dit is een review voor de Fritzbox! 7590 die je bij KPN kunt kiezen maar ze zeggen niets over het volledige pakket wat je krijgt als je kiest voor de Fritzbox, dat is raar maar fijn.

Ik koos de Fritzbox omdat ik sterk twijfelde aan de veiligheid van mijn Experiabox 12 van KPN. Ik kan hem ook niet goed hebben ingesteld: ik had mijn fabrieksinstellingen voor de naam en wachtwoord niet aangepast terwijl ik wist dat dat beter is. Ach, ik woon in een doorsnee buurtje, wie vindt mij nu interessant.......

Op mijn Experiabox 12 wifi-netwerk zag ik ineens een voor mij onbekend mobieltje. Huh? Na een minuut of twee was die weg. Ik keek verder op mijn laptop en ik zag in de prullenbak/snelle toegang films staan die ik niet wil en nooit zou downloaden, niet strafbaar maar ranzig. Hoe dat mobieltje op het netwerk terecht zou zijn gekomen drong later pas tot mij door maar omdat ik het over de Fritzbox en KPN wil hebben heb ik het er hier even niet over, ik kan daar beter een nieuw topic voor openen. Vandaar gekeken naar een betere/veiliger router met meer veiligheidsinstellingen. Het bleek dat KPN, na dieper zoeken op hun site, de Fritzbox 7590 aanbood. Het kost je 7,50 euro per maand en je krijgt er een speciale serviceafdeling bij. Raar, dacht ik, geven ze normaal geen service dan?

Ik kreeg op de afgesproken datum een mailtje met de melding dat de instellingen waren aangepast, succes met je nieuwe router.

Wifi draait nu als een tierelier en opeens merkte ik dat een bestand van 2Gb downloaden maar 5 minuten duurt. Uploaden gaat met 7 Mb/s. Huh? Dat was ooit max 2Mb/s down en 500kb/s up. Ze hebben m'n standaard snelheid omhoogeschroefd!

Ik heb altijd het goedkoopste abo genomen en ik zat nooit te wachten op supersnelheid, ik had de tijd. Echter, ik heb sinds begin dit jaar Microsoft FlightSimulator 2020 en de laatste grote update van 8Gb duurde een paar uur. Waar ik eerst koos voor bestanden van 300Mb kies ik nu voor de veel betere grote bestanden (1080 ipv 720 :D) en ze komen nu sneller binnen.

Ik betaal dus helemaal geen 7,50 voor de Fritzbox maar voor de snelheid en krijg daarbij de Fritzbox en de uitstekende service waar XS4ALL om werd geroemd.
Maarrrrrr, als je al betaalde voor extra snelheid dan betaal je nu wél voor de Fritzbox :'(

KPN beloofde bij het afscheid nemen van de naam XS4All dat zij dezelfde service gaan aanbieden, dat doen ze, ze maken er alleen geen reclame voor. Ik heb het iig niet kunnen vinden.

KPN, top en bedankt!

(oh ja, het inbreken ging volgens mij via WPS en een scanner, als dat bestaat. Ik denk het wel)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:53

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

CEA > NT

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Hansier
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18-08 22:17
@FeaR ?

Anoniem: 37334

Oh ja, wel een goeie, dat ik WPS ff uitzet :)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:02

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Bedankt voor het delen van je ervaring, maar verder zie ik niet echt veel discussiewaarde. Op dit topic komt dus een slotje.

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee