Ik heb sinds een week een nieuwe pc gebouwd, maar helaas heeft hij nog nooit aan gestaan. Ik heb een gigabyte x570 gaming x moederbord, met een amd ryzen 7 5800, 2x 16g corshair 3600mhz ram en een 3060 ti van gigabyte. Ik heb alles aangesloten zoals het hoort, maar als ik mijn pc power geef geeft alleen de ram licht. ik heb geprobeert om de moederbord een bios update te geven maar ik heb nooit een indicatie van een lampje of een draaiende PCU gezien. Als mijn PCU aan word gezet en vervolgens op de power button wordt gedrukt hoor je een klick geluid (soort van elektrische schakeling geluid) en na een seconde of 2 hoor je het weer. Ik weet niet hoe ik dit kan fixen dit is mijn laatste hoop.
Vraag
Beste antwoord (via hugonij op 30-11-2021 19:59)
Gratis is niet zonder reden. Ze raken die dingen aan de straatstenen niet kwijt omdat ze ontzettend slecht zijn. Snel afscheid van nemen! pricewatch: Sharkoon SilentStorm Cool Zero 750 watt is een goede budget keuze, pricewatch: Thermaltake Toughpower GF1 750W TT Premium Edition een goede high-end.hugonij schreef op maandag 29 november 2021 @ 08:46:
[...]
ik heb hem gratis gekregen bij mijn video kaart
Alle reacties
Welke PSU heb je?hugonij schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 22:54:
Ik heb sinds een week een nieuwe pc gebouwd, maar helaas heeft hij nog nooit aan gestaan. Ik heb een gigabyte x570 gaming x moederbord, met een amd ryzen 7 5800, 2x 16g corshair 3600mhz ram en een 3060 ti van gigabyte. Ik heb alles aangesloten zoals het hoort, maar als ik mijn pc power geef geeft alleen de ram licht. ik heb geprobeert om de moederbord een bios update te geven maar ik heb nooit een indicatie van een lampje of een draaiende PCU gezien. Als mijn PCU aan word gezet en vervolgens op de power button wordt gedrukt hoor je een klick geluid (soort van elektrische schakeling geluid) en na een seconde of 2 hoor je het weer. Ik weet niet hoe ik dit kan fixen dit is mijn laatste hoop.
Wat gebeurd er met 1 RAM stick ipv 2?
Zitten de RAM stick in de de goede sloten?
Is je RAM ondersteund volgens site van het MoBo?
Welke versie is je MoBo volgens sticker op de doos/het MoBo?
Ryzen 5 7500F - ASUS TUF Gaming B650-PLUS - Gigabyte 9070XT - 32GB Kingston Fury Beast 6000
Welke Hardware heb je exact?
Er mist teveel info om te kunnen helpen.
Het BIOS van dat moederbord kan je alleen updaten met een werkende cpu. Als het bord is voorzien van een BIOS versie dat de 5800X niet ondersteunt dan ga je er met de huidige setup niets aan kunnen doen.
Post eens wat duidelijke high res foto's van hoe alles is aangesloten op het moederbord
Post eens wat duidelijke high res foto's van hoe alles is aangesloten op het moederbord
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 00:10
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Jouw CPU werkt pas vanaf BIOS versie F30 zie https://www.gigabyte.com/...ev-10/support#support-cpu
Downloads: https://www.gigabyte.com/...0/support#support-dl-bios
Instructies om dit bij te werken, zie sectie Q flash https://www.gigabyte.com/...d/X570-GAMING-X-rev-10#kf
De instructies luisteren namelijk nogal nauw om het bios van het moederbord bij te werken met Q flash.
De click kan overigens 2 dingen betekenen. Of hij boot in een loop wegens hardware waar hij niks mee kan (waarschijnlijk dus de verkeerde BIOS) of hij maakt sluiting, omdat er iets niet goed is aangesloten. Foto's en wat meer info zou ons helpen
Downloads: https://www.gigabyte.com/...0/support#support-dl-bios
Instructies om dit bij te werken, zie sectie Q flash https://www.gigabyte.com/...d/X570-GAMING-X-rev-10#kf
De instructies luisteren namelijk nogal nauw om het bios van het moederbord bij te werken met Q flash.
De click kan overigens 2 dingen betekenen. Of hij boot in een loop wegens hardware waar hij niks mee kan (waarschijnlijk dus de verkeerde BIOS) of hij maakt sluiting, omdat er iets niet goed is aangesloten. Foto's en wat meer info zou ons helpen
ik heb een gigabyte P750GM,Cyriel85 schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 23:02:
[...]
Welke PSU heb je?
Wat gebeurd er met 1 RAM stick ipv 2?
Zitten de RAM stick in de de goede sloten?
Is je RAM ondersteund volgens site van het MoBo?
Welke versie is je MoBo volgens sticker op de doos/het MoBo?
met 1 ram stick gebeurt precies het zelfde,
de ram zitten zoals op de moederbord aangegeven wordt in slot 2 en 4,
ook word er op de site aangegeven dat hij de ram aan kan.
er staat helaas geen sticker op de doos met welke versie de moederbord is.
pcu Gigabyte P750GM 750Wcorporalnl schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 23:02:
Welke Hardware heb je exact?
moederbord Gigabyte x570 gaming x
cpu amd ryzen 7 5800x 8 core 16 thread
gpu gigabyte geforce rtx 3060 ti gaming oc 8G
RAM corshair vengeance 2x16 GB 3600MHz
ssd samsung 970 evo plus 1 TB
cooling ICUE H150i rgb pro xt
bedankt voor al jullie reacties hier fotos van mijn pc.:strip_exif()/f/image/z9yYxxaFNed2bceF2L4xvqdS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/KQO1QsGDhHF6amQyYYjD6wVS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xH1K8I8y7DjSpnaH1YXrPZIA.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/z9yYxxaFNed2bceF2L4xvqdS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/KQO1QsGDhHF6amQyYYjD6wVS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xH1K8I8y7DjSpnaH1YXrPZIA.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 93% gewijzigd door hugonij op 29-11-2021 00:52 ]
Welke kabel staat daar in godsnaam zo strak getrokken over het RAM heen?
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
dat is een kabel die naar een fan gaat ik had hem tijdelijk zo gezet omdat ik hem uit elkaar heb gehaald. hij ging eerst boven de moederbord langs.D4NG3R schreef op maandag 29 november 2021 @ 00:57:
Welke kabel staat daar in godsnaam zo strak getrokken over het RAM heen?
Heb je wel spacers tussen het moederbord en de behuizing zitten?
Op de foto's lijkt het er wel heel dicht erop te zitten..
https://wren.co/join/Devian
Welke beeps geeft je PC-speaker op het moederbod?
Probeer eerst zo weinig mogelijk aan te sluiten: alleen moederbord, GPU, GPU fan, voedingkabel naar de GPU, en kabel naar de aan/uit-knop.
Dat je voeding geljik weer uitgaat lijkt op beveiliging (kortsluiting/overspanning).
Probeer eerst zo weinig mogelijk aan te sluiten: alleen moederbord, GPU, GPU fan, voedingkabel naar de GPU, en kabel naar de aan/uit-knop.
Dat je voeding geljik weer uitgaat lijkt op beveiliging (kortsluiting/overspanning).
[ Voor 18% gewijzigd door lordsnow op 29-11-2021 04:02 ]
Klinkt inderdaad als kortsluiting. Bekijk even of er standoff's tussen je behuizing en het moederbord zitten zoals @Devian aangaf.
M3P 24'
Hoe kom je bij die voeding. Geen onderzoek gedaan voordat je het kocht?
YouTube: Gigabyte GP-P750GM Review - A Power Supply with an explosive attitude
YouTube: Exploding Power Supplies: Gigabyte & Newegg Dumping Unsellable Product
Uitbouwen en buiten de kast testen in minimale setup om in het BIOS te komen.
ja er zitten spacers tussenDevian schreef op maandag 29 november 2021 @ 03:13:
Heb je wel spacers tussen het moederbord en de behuizing zitten?
ik heb hem gratis gekregen bij mijn video kaartUszka schreef op maandag 29 november 2021 @ 08:28:
[...]
Hoe kom je bij die voeding. Geen onderzoek gedaan voordat je het kocht?
YouTube: Gigabyte GP-P750GM Review - A Power Supply with an explosive attitude
YouTube: Exploding Power Supplies: Gigabyte & Newegg Dumping Unsellable Product
Uitbouwen en buiten de kast testen in minimale setup om in het BIOS te komen.
Gratis is niet zonder reden. Ze raken die dingen aan de straatstenen niet kwijt omdat ze ontzettend slecht zijn. Snel afscheid van nemen! pricewatch: Sharkoon SilentStorm Cool Zero 750 watt is een goede budget keuze, pricewatch: Thermaltake Toughpower GF1 750W TT Premium Edition een goede high-end.hugonij schreef op maandag 29 november 2021 @ 08:46:
[...]
ik heb hem gratis gekregen bij mijn video kaart
ga ik zeker doen bedankt voor de tipUszka schreef op maandag 29 november 2021 @ 08:53:
[...]
Gratis is niet zonder reden. Ze raken die dingen aan de straatstenen niet kwijt omdat ze ontzettend slecht zijn. Snel afscheid van nemen! pricewatch: Sharkoon SilentStorm Cool Zero 750 watt is een goede budget keuze, pricewatch: Thermaltake Toughpower GF1 750W TT Premium Edition een goede high-end.
Ik heb nu een nieuwe powersupply gekocht en de pc doet het. Dank je wel iedereen voor jullie geweldige hulp
Pagina: 1