Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayfunk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-03-2022
Beste tweakers..

Ik heb vandaag al mijn onderdelen binnen en heb ze inelkaar gezet alleen krijg ik geen beeld als ik de pc opstart.

Ik heb de volgende specs:

I5 11600k
Gigabyte z590 ud ac
Geheugen gskill trident z 16 gb
Voeding enermax revolution d.f

Op het moederbord brand een rood cpu lampje
Ik heb 2 verschillende cpu's geprobeerd de 10600k en 11600k.

Het is een nieuwe build en ik weet zeker dat er niets verbogen is in de cpu socket..

Wat kan ik hieraan doen?

Heeft iemand tips? |:( 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHStar
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:26
Met welk poort heb je je monitor aangesloten? Heb je geen videokaart in je build? Wat je in ieder geval kan doen:

- Je geheugen wisselen (1 reepje, wisselend)
- Checken of alles qua voeding goed zit aangesloten

Wat gebeurt er wel als je de pc opstart? Gaat er iets draaien? Zit je power button wel goed aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:50
Even wat foto's van hoe je alles geïnstalleerd en aangesloten hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:19
8 (4+4) pin cpu voeding aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayfunk
Alles is correct aangesloten de 4+4 pins ook. Ik heb met 1 reep ram geprobeert lukte niet daarna de andere reep geprobeert ook hetzelfde. Pc start gewoon op fans draaien maar ik heb geen beeld. Ik heb een gtx 980 videokaart geprobeert en heb ook geprobeert met de geintegreerde videokaart. Als ik opstart en alle fans draait zie ik op de op de mobo een rood lichtje branden met daarop cpu staan. Ik heb een andere cpu geprobeert dat hetzelfde fout geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Foto's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:51
Als je cpu led brand is er duidelijk een cpu probleem. Als je 2 chips geprobeerd heb is het duidelijk een moederbord probleem.

Als alles echt goed aangesloten is (foto's helpen) kan je proberen de bios te flashen naar een nieuwe versie als dit ondersteund is zonder cpu. En anders word het toch echt een gevalletje moederbord retour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayfunk
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lmwuc_QWbQjQRpxJNjgwPGmizug=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cu9a3yPnA9U9l95710tCv3eS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VZgfhduwDUqqQNrp-aAWmGDxlss=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ymODUe1PxD0RlEAHHRlPgD0a.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayfunk
computerjunky schreef op zondag 28 november 2021 @ 14:48:
Als je cpu led brand is er duidelijk een cpu probleem. Als je 2 chips geprobeerd heb is het duidelijk een moederbord probleem.

Als alles echt goed aangesloten is (foto's helpen) kan je proberen de bios te flashen maar een nieuwe versie als dit ondersteund is zonder cpu. En anders word het toch echt een gevalletje moederbord retour.
Wat bedoel je met (maar een nieuwe als dit ondersteund is zonder cpu?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:40

Umbrah

The Incredible MapMan

Zou je eens een foto van je hele case/moederbord + aansluitingen willen plaatsen? Enkel een LED-je hebben we ook weinig aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayfunk
Umbrah schreef op zondag 28 november 2021 @ 14:56:
Zou je eens een foto van je hele case/moederbord + aansluitingen willen plaatsen? Enkel een LED-je hebben we ook weinig aan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xUMt9cyYWujbmylyE-4lPZKuzQY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2D2CeBjVZu0sdS6v5eOSouYR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J3TVqDSJkaGoV-0eoLFofAtsIds=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6sRnUv50RINAfsDoUabRSdjS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9mrmjAJYOYXObrMRrf6pqFehI-8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TYqmCXj8uGenOdoJBZKmarJF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mlEoCka7unSeLMaemOpLSEavN60=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BOSWZzCMmWQrQpAwFqICjVdW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayfunk
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KCpOpOCfFBcOHPfe1qe8n2eIPRM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OVdvTLXgvcr3cWf6zYc3d8wU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:51
jayfunk schreef op zondag 28 november 2021 @ 14:52:
[...]

Wat bedoel je met (maar een nieuwe als dit ondersteund is zonder cpu?)
Dit bord word standaard geleverd met Bios F2 maar ondertussen is F5 al beschikbaar. Sommige moederborden kan je flashen zonder een cpu en er is een kleine kans dat je bios niet jovol is en een update het probleem verhelpt.
Maar dit kan dus alleen als je moederbord dit ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayfunk
computerjunky schreef op zondag 28 november 2021 @ 15:17:
[...]

Dit bord word standaard geleverd met Bios F2 maar ondertussen is F5 al beschikbaar. Sommige moederborden kan je flashen zonder een cpu en er is een kleine kans dat je bios niet jovol is en een update het probleem verhelpt.
Maar dit kan dus alleen als je moederbord dit ondersteund.
Heb inmiddels de firmware update geinstalleerd. Heb de firmware op een flash stick gezet en op de flash bios button gedrukt. Hij is 5 min bezig geweest daarna vanzelf uitgegaan. Maar toen hij aanging had ik hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Videokaart eruit laten en de monitor aansluiten op het moederbord. Eerst in het BIOS zien te komen met de igpu.

Minimale setup op een doos buiten de behuizing maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayfunk
Uszka schreef op maandag 29 november 2021 @ 09:06:
Videokaart eruit laten en de monitor aansluiten op het moederbord. Eerst in het BIOS zien te komen met de igpu.

Minimale setup op een doos buiten de behuizing maken.
Gedaan maar ik krijg steeds geen beeld en op de moederbord brand een klein rood lampje waar cpu op staat. (Zie foto's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
CPU reseaten en dan kan je meteen het socket controleren op schade/kromme pinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayfunk
Uszka schreef op maandag 29 november 2021 @ 10:12:
CPU reseaten en dan kan je meteen het socket controleren op schade/kromme pinnen.
2 verschillende cpu's geprobeert en er is geen schade of kromme pinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Moederbord RMA dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:20

Remi

Moo!

- meest voorkomende oorzaak is een defecte socket/verbogen pinnen maar je geeft aan dat dat niet het geval is.
- cpu's heb je uitgesloten tenzij ze allebei defect zijn maar dat zou vrij ongelukkig zijn.
- 24pin en 4+4pin kabels zijn aangesloten
- bios is vermoedelijk nu up-to-date

- setup buiten de kast werkt ook niet dus kortsluiting en dergelijke is uitgesloten

Blijft volgens mij de PSU over of het moederbord. Heb je toevallig nog een spare PSU liggen zodat je deze kan uitsluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayfunk
Remi schreef op maandag 29 november 2021 @ 11:03:
- meest voorkomende oorzaak is een defecte socket/verbogen pinnen maar je geeft aan dat dat niet het geval is.
- cpu's heb je uitgesloten tenzij ze allebei defect zijn maar dat zou vrij ongelukkig zijn.
- 24pin en 4+4pin kabels zijn aangesloten
- bios is vermoedelijk nu up-to-date

- setup buiten de kast werkt ook niet dus kortsluiting en dergelijke is uitgesloten

Blijft volgens mij de PSU over of het moederbord. Heb je toevallig nog een spare PSU liggen zodat je deze kan uitsluiten?
Heb geen spare psu en ben van plan om de moederbord trug te sturen. Heel erg bedankt iedereen voor jullie hulp..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jayfunk
Heb vandaag een nieuwe mobo binnen alles werkt nu naar behoren..
Pagina: 1