iemand ervaring met boeken retourneren bij bol.com?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakmember
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 31-08-2023
Hallo

Ik heb een vraag:
ik heb momenteel 2 boeken op het oog met een aardig prijskaartje. (50 en 60 euro p/s)
Het zijn een soort van cursus boeken dus ik weet niet goed of het wat voor mij is.
Een boek met zo'n prijskaartje vind ik niet zo probleem als ik weet dat het een leuk/goed boek is.
Maar bij dit geval weet ik dat dus niet.

Ik heb al gezocht of de boeken ook in de bibliotheek verkrijgbaar zodat ik even kan doorbladerenmaar helaas.
Gezien de boekhandel ze ook niet heeft ben ik dus genoodzaakt online te bestellen.

Wat ik mij nou afvraag is: als ik een boek bij bol.com bestel, ik ontvang het pakje, open het boek en blader er wat doorheen en vind het uiteindelijk toch niks... kan ik het dan nog retourneren?

ik had een bol.com medewerker gesproken en die vertelde dat wanneer je een gesealde boek opent, niet kan retourneren, maar ongesealde boeken wel... dit vind ik beetje raar verhaal, niet alle boeken zijn geseald dan ofzo..

Iemand ervaring hier mee?

edit: ik zie nou dat bol.com ook 2de handse boeken verkoopt.
Dus als je nieuw boek koopt is het geseald en 2de hands niet dan ofzo..

[ Voor 9% gewijzigd door tweakmember op 27-11-2021 22:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 27-06 13:47

Ypho

Allround Nerd

Kun je bij Bol niet online door de boeken heen bladeren? Veel boeken hebben die optie voor een x-aantal pagina's / hoofdstukken. Of ditzelfde idee eventueel op andere websites die het boek aanbieden?

Retour sturen kan altijd, het kan alleen zijn dat er waardevermindering in rekening gebracht wordt (bv door schade of gebruikssporen). Of een gebroken seal waardevermindering is, ik meen van niet, omdat je in de WKOA een product kunt bekijken/testen zoals ook in de winkel. In de boekhandel kun je doorgaans door een boek heen bladeren, dus dit zou op zijn minst ook moeten kunnen als je online koopt (al durf ik daar mijn hand in dit geval niet voor in het vuur te steken).

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: ⭐️ My Graded cards ::: 👀 TCG Codex Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Zal er ook vanaf hangen of het door bol.com verkocht wordt, of 2e hands door particulieren etc.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motorola-ser
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-06 12:04
Ik koop en retourneer weleens boeken bij bol.com. Ook met andere producten heb ik met retourneren nooit problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakmember
Motorola-ser schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 23:10:
Ik koop en retourneer weleens boeken bij bol.com. Ook met andere producten heb ik met retourneren nooit problemen gehad.
waren dat gesealde boeken die je probleemloos terug retourneerde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Heb je ook gezocht bij andere bibliotheken? Je kunt zoeken in de catalogus van je eigen bibliotheek, zoeken in de catalogus van alle bibliotheken in jouw regio, maar je kunt ook in de landelijke catalogus zoeken. Landelijk zoeken kost wel 3,50 o.i.d. geloof ik.

Verder al op marktplaats en eBay gekeken? Tenslotte kun je ook bij de Slegte kijken, die hebben volgens mij ook nog een hoop oude boeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer Dean
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20:40
Koop zo'n 100-150 boeken per jaar op Bol.com. retourneren is geen enkel probleem, zelfs niet als ik het uit het plastic heb gehaald. Ik moet er toch doorheen kunnen bladeren om te zien of het wat is. Zolang je maar geen vlekken, ezelsoren etc maakt heb ik nog geen probleem gehad bij Bol, en ik heb over de jaren toch wel tientallen boeken (ook van wederverkopers) teruggestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-06 10:25
Dat verhaal over het "gesealed" zijn van boeken is onzin. De bedenktermijn is een wettelijk recht, en er is geen uitzondering voor "gesealde" boeken. Er is wél een uitzondering voor gesealde software, als je daarvan de verzegeling verbreekt mag die niet meer retour. Dus als je een boek koopt i.c.m. software moet je even opletten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
De boeken die hier zijn afgeleverd door Bol waren enkel verpakt in een degelijke envelop. Nog nooit een gesealed boek gehad. Ik zou me er dus bij voorbaat niet te druk om maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02:46

Dennis1812

Amateur prutser

Mijn vrouw heeft een cursusboek besteld--> gebruikt --> examen behaald.
Cursusboek is netjes vlak voor einde zicht termijn retour gegaan.
Uit plastic maar wel gewoon als nieuw. Is 3x open geweest gok ik.

Doen ze niet moeilijk over.
Een koffiehoek ofzo zou ik niet proberen. Maar meestal komt het wel goed daar.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +46 Henk 'm!

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Dennis1812 schreef op zondag 28 november 2021 @ 22:38:

Ben ik de enige die hier moreel een probleem mee heeft? Het boek is daadwerkelijk gebruikt om het examen te behalen en gaat dan terug naar de verkoper?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Panzer Dean
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20:40
eLScha schreef op zondag 28 november 2021 @ 22:51:
[...]

Ben ik de enige die hier moreel een probleem mee heeft? Het boek is daadwerkelijk gebruikt om het examen te behalen en gaat dan terug naar de verkoper?
Lijkt me ook niet de bedoeling inderdaad. Als iedereen dat zo zou doen dan was Bol.com (en andere winkels) allang niet zo makkelijk meer met retourneren...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:16
Dennis1812 schreef op zondag 28 november 2021 @ 22:38:

*Iets met normen en waarden*. Niet chique, maar dat weet je vrouw ook zelf wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:39

Reinier

\o/

Tuurlijk mag je boeken retourneren, ook gesealde. Leuke manier om als verkoper onder de WKOA uit te komen: gewoon al je spulletjes sealen.

En @Dennis1812 gebruiken is niet hetzelfde als uitproberen, dat lijkt me duidelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:49

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Als het bekende boeken zijn kun je natuurlijk altijd even een digitale variant "lenen". Maar wees dan wel zo aardig om het fysieke boek ook te kopen als het goed genoeg is. Anders vallen schrijvers natuurlijk ook om en heb je in de toekomst slechtere kwaliteit.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

[...]

Dat is een beetje een maas in de wet WKOA. Wettelijk gezien ben je gewoon fraude aan het plegen als je een gebruikt boek retourneert, maar daar is (zo goed als) niet op te controleren.

Ergens ook niks mis mee, want als het boek in perfecte staat is en opnieuw verkocht kan worden is er geen schade, maar aan de andere kant vind ik dat als je een cursus, training of opleiding doet je de boeken die je daar voor nodig hebt ook gewoon kan kopen en dan zelf tweedehands doorverkopen. Ze zijn vaak duur en je houdt maar een paar tientjes over aan de verkoop, maar retourneren is gewoon niet netjes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:39

Reinier

\o/

Oon schreef op maandag 29 november 2021 @ 07:14:
[...]

Dat is een beetje een maas in de wet WKOA. Wettelijk gezien ben je gewoon fraude aan het plegen als je een gebruikt boek retourneert, maar daar is (zo goed als) niet op te controleren.
Technisch gezien is er geen sprake van een maas in een wet, als je je simpelweg niet aan die wet houdt B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chielemans
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-06 16:16
Hmm.. weet je wat handig zou zijn? Een soort plek waar ze boeken hebben liggen zodat je ze even kan doorbladeren...
Al eens aan een boekhandel gedacht?
Die kunnen ook met je meedenken namelijk..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:13
Chielemans schreef op maandag 29 november 2021 @ 08:12:
"Natuurlijk kunnen wij dat boek voor u bestellen. Over 6 weken hebben we het dan binnen"

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chielemans
Nou, dat is echt niet mijn ervaring.. er bestaan echt goede boekhandels :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Chielemans schreef op maandag 29 november 2021 @ 08:29:
Nou, dat is echt niet mijn ervaring.. er bestaan echt goede boekhandels :)
De meest boekhandels hebben geen obscure cursusboeken op voorraad, zeker niet meerdere versies die op elkaar lijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chielemans
*zucht* dat is ook helemaal niet wat ik zeg.
Een goede boekhandel kan je binnenlopen, je probleem uitleggen en dan kunnen ze bijv het boek voor je bestellen, zodat je daar kan bekijken of je het wilt bestellen of niet. En die bestelling duurt echt geen 6 weken.

Ze kunnen ook meekijken of er bijvoorbeeld een digitale versie van is (stel je wilt dat liever).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Chielemans schreef op maandag 29 november 2021 @ 08:12:
Hmm.. weet je wat handig zou zijn? Een soort plek waar ze boeken hebben liggen zodat je ze even kan doorbladeren...
Aan de informatie in de TS te zien wel...

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjidory
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-06 22:11
[...]

Heb zoiets ook meegemaakt met Markplaats. Cursus boek verkocht aangezien ik deze niet meer nodig heb. Express erbij gezet afhalen of opsturen, geen garantie. Netjes ingepakt en opgestuurd. Twee weken later, kan ik deze terugsturen? Ik heb mijn examen gehaald dus ik heb het niet meer nodig... :| .. Nou ja hij is ten minste eerlijk in zijn mail.. Niet mee akkoord gegaan natuurlijk.. Vervolg gelijk een 1 ster beoordeling. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakmember
[...]

Dit is dus precies de reden waarom ik dacht dat alle boeken wel geseald zouden zijn en als eenmaal het boek is geopend niet meer geretourneerd kan worden.
Maar gezien de reacties hier lijkt bol.com daar niet zo streng op te zijn.
Maar dan vraag ik mij weer af, waarom bij boeken geen probleem maar bij games/dvd's dan wel?
Of blijkt het retourneren van geopende dvd's/games ook al geen probleem te zijn?
'Hoi, bol.com, ja het was een Pieep film joh, hier heb je hem terug' _O-

Maar goed, ik ga gewoon de gok wagen en de boeken bestellen. ik zie het wel.

[ Voor 9% gewijzigd door tweakmember op 30-11-2021 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:56

Agent47

I always close my contracts.

[...]

Dat is hetzelfde als die mensen die voor examen gala’s een pak of jurk “ kopen” bij zalando en die dan terug sturen na het gala.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:08

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

tweakmember schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 19:42:
[...]

Dit is dus precies de reden waarom ik dacht dat alle boeken wel geseald zouden zijn en als eenmaal het boek is geopend niet meer geretourneerd kan worden.
Maar gezien de reacties hier lijkt bol.com daar niet zo streng op te zijn.
Maar dan vraag ik mij weer af, waarom bij boeken geen probleem maar bij games/dvd's dan wel?
Of blijkt het retourneren van geopende dvd's/games ook al geen probleem te zijn?

Maar goed, ik ga gewoon de gok wagen en de boeken bestellen. ik zie het wel.
Hygiëne producten of software die verzegeld is.
Bij software vaak omdat de codes eenmaal geactiveerd kunnen worden en bij een tandenborstel die verzegeld is.

Boeken is geen van beide (d'r zijn nog meer uitzonderingen, lees hieronder).

https://www.consuwijzer.n...wanneer-heb-ik-bedenktijd

Wanneer heb ik géén bedenktijd?

Soms hebt u geen bedenktijd en moet de verkoper u dit vóór de koop vertellen. De belangrijkste situaties waarin u geen bedenktijd hebt én de verkoper verplicht is dit te zeggen zijn:

als u iets op maat laat maken, bijvoorbeeld een pak of kast
als iets persoonlijks koopt, zoals familiefoto’s of een gegraveerde ring
als u iets koopt dat snel bederft of veroudert, zoals groenten of bloemen
als u iets koopt dat na levering vermengt met iets anders: u laat bijvoorbeeld zand storten in uw tuin of u laat verf in een speciale (niet standaard) kleur mengen.
als u een los nummer koopt van een krant of tijdschrift

als u de verzegeling verbreekt van een digitaal product, bijvoorbeeld van cd’s of games

als u hygiënische producten uit de verpakking hebt gehaald, bijvoorbeeld een tandenborstel of een scheerapparaat
als u iets huurt voor een bepaalde periode, zoals een vakantiehuisje, hotelkamer of een huurauto.
als u een toegangskaartje koopt voor een bepaalde datum of een bepaald tijdstip, bijvoorbeeld een toegangskaartje voor een specifieke tentoonstelling in een museum.
als u iemand wilt inhuren op een bepaalde datum, zoals een cateraar, artiest of verhuizer
als u iemand inhuurt voor een spoedreparatie
als u iets koopt waarvan de prijs kan wisselen door schommelingen op de financiële markt, bijvoorbeeld goud of aandelen

Er zijn ook situaties waarin u geen bedenktijd hebt en de verkoper hoeft dit niet te vertellen. U hebt bijvoorbeeld geen bedenktijd:

als u iets koopt onder de 50 euro via huis-aan-huisverkoop, verkoop op straat, verkoopdemonstraties of verkoopparty’s
als u een pakketreis boekt (een reis met meer dan alleen overnachtingen)
als u een woning koopt of huurt
als u meedoet aan een gokspel, zoals een loterij
als u iets koopt op een markt
als u iets koopt van een particulier, bijvoorbeeld via Marktplaats (als een bedrijf iets verkoopt via Marktplaats hebt u wel bedenktijd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:38

AlphaRomeo

FP PowerMod
Panzer Dean schreef op zondag 28 november 2021 @ 19:25:
Koop zo'n 100-150 boeken per jaar op Bol.com. retourneren is geen enkel probleem, zelfs niet als ik het uit het plastic heb gehaald
Ik mag toch ook aannemen dat ze niet moeilijk doen bij zo'n trouwe en grote klant. Ik denk dat er bij (een aantal) webwinkels een soort kredietwaardigheid opgebouwd wordt en dat het daarom best af kan hangen van van je historie of er waardevermindering in rekening wordt gebracht of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:08

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

AlphaRomeo schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 19:54:
[...]

Ik mag toch ook aannemen dat ze niet moeilijk doen bij zo'n trouwe en grote klant. Ik denk dat er bij (een aantal) webwinkels een soort kredietwaardigheid opgebouwd wordt en dat het daarom best af kan hangen van van je historie of er waardevermindering in rekening wordt gebracht of niet.
In theorie mag waardevermindering alleen afhankelijk zijn van de staat van het product.

Een boek wordt in theorie alleen minder waard als die beschadigd is. Maar check de voorwaarden van de webwinkel.

(Ofja, wellicht dat je een soort coulance krijgt als je heel veel boeken gekocht (en gehouden) hebt. Maar dat is alles behalve een recht.)
Pagina: 1